"העיסוק בטבע עושה אותנו לחיילים טובים יותר, לצבא טוב יותר ולמדינה טובה יותר"

גם אם תוכי נזירי, עורבני שחור כיפה או נקר סורי לא מצלצלים לכם מוכר, וגם אם אינכם צפרים חובבים, סביר להניח שעדיין הייתם יוצאים מיום העיון ה-39 לצפרות עם רצון להבין עוד קצת על בעלי הכנפיים. אז מה הקשר שלהם לצה"ל? הצטרפנו לכנס המיוחד

10.12.18
ליאור נוישטיין, מערכת אתר צה"ל

כ-1,000 צפרים, חובבי טבע ואנשי צבא עזבו את עיסוקיהם והגיעו הבוקר אל אוניברסיטת תל אביב ליום עיון בנושא צפרות ה-39 במספרו, כדי להקדיש יום אחד לנושא המחבר בין כולם - אהבת הטבע.

לצד מנכ"לית החברה להגנת הטבע, איריס האן ונציגי אוניברסיטת תל אביב, בלטו גם בכירים צבאיים, וביניהם ראש אט"ל, שהגיעו לא רק כדי לשמוע את ההרצאות שמילאו את לו"ז היום או כדי לרכוש ספרים בנושא צפרות, אלא בשביל לקחת חלק בהובלת הכנס בתור מי שאמונים על הפרויקט הצבאי המיוחד - "צבא ההגנה לטבע".

ואם נחבר את התפיסה הירוקה לירוק של צה"ל נקבל משהו גדול הרבה יותר. כחלק מפרויקט צבא ההגנה לטבע שמוביל אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה, חיילים בכל שלבי ההכשרה שלהם ומכל הזרועות והיחידות השונות, לומדים לדאוג לסביבה בה הם משרתים.

"זו משימה צבאית לכל דבר", מכריז אלוף איציק תורג'מן, "כבר היום ניתן לראות את ההבנה של החשיבות של שמירה על הסביבה בצה"ל: ניקיון הקרקעית לו דואגת זרוע הים, יחידות חיל האוויר אשר מפחיתות את זיהום האור בעזרת מכשירים מיוחדים וחיילים בקרייה אשר הופכים ארגזי תחמושת ישנים לבתי קינון לציפורים. מדובר בפעולות פשוטות, אך משמעותיות".

למרות שנבצר מהרמטכ"ל, רא"ל גדי איזנקוט, מלהגיע לטקס, קשה היה להתעלם מנוכחות מילותיו שמילאה את החלל על גבי שלטים שהתנוססו בכל עבר: "העיסוק בטבע הוא סוג של הגנה ושמירה על המדינה, והוא עושה אותנו לחיילים טובים יותר, לצבא טוב יותר ולמדינה טובה יותר".

"מרגש אותי לראות כזו קבוצה גדולה של אנשים, שאכפת לה מהטבע", מסכם ראש אט"ל, אלוף איציק תורג'מן בהתרגשות, "במהלך כהונת הרמטכ"ל, רא"ל גדי איזנקוט, הוא הטמיע את אהבת הארץ בכך שכמה פעמים בשנה, הוא עוצר את שגרת צה"ל, ולוקח אותנו לפעילות שפותחת אותנו לעולם הזה. אלו ערכים שנמשיך להטמיע גם ב-2019 מתוך מטרה לדחוף את החיילים שלנו לתת מעצמם לסביבה בה הם משרתים, בידיעה שבסוף הם גם יצאו אזרחים טובים יותר".