הקשר"גים החדשים מראים לנו איך באמת "דוקרים את הנקודה"

קבלת קורדינטות, בניית צירים ולמידת השטח - אלו רק חלק מהפעולות שהתבצעו על ידי חניכי הכשרת היסוד של מסלול הקשר״גים בשבוע האחרון. אז אחרי כל הקילומטרים שהם עברו, האם החיילים הצליחו להגיע לנ.סוף? יצאנו לבדוק

25.10.18
מיכל עבר הדני, מערכת את"צ

במהלך השבוע האחרון יצאו חניכי הכשרת היסוד של מסלול הקשר"גים לשבוע ניווטים מסכם. במשך שבעה ימים ניצבו מולם אתגרים שונים, עליהם היו צריכים להתגבר על מנת להגיע לנקודת הציון הסופית בכל ניווט.

התרגיל התחיל בשטח האש המפורסם ״גבעות גורל״, במהלכו קיבלו החיילים הוראות לפיהן היו צריכים לתכנן ולבנות מסלולים שונים - וגם לנווט אותם. בכל יום עלתה דרגת הקושי עד לניווט האחרון אליו יצאו עם מצפן בלבד.

"בהתחלה החיילים מקבלים קואורדינטות של נקודות ציון, ומורידים את המספרים על מפת גבהים", מסביר סגן דולב חדד, מפקד הכשרת היסוד והטירונות במסלול הקשר"גים, "לאחר מכן הם מתחילים לבנות ציר באורך של שישה עד שמונה קילומטרים, תוך כדי הימנעות מנת״בים (נקודות תורפה בטיחותיות)".

"לפנות בוקר החניכים יוצאים לניווט מה-נ.ה(נקודת ההתחלה)", ממשיך סגן חדד, "בדרך הם צריכים לעבור בנקודות הציון, לאסוף אימותים לכך שבאמת מצאו את המיקומים המדויקים וכמובן להגיע ל-נ.סוף(נקודת סוף)".

"בשונה מבעבר, החניכים משתמשים באפליקציות אשר מתעדות את הציר שלהם תוך כדי תנועה", מחדש סגן חדד, "בסוף התרגיל סגל המפקדים ואני יכולים לבחון את התוצאות של החניכים - האפליקציה משמשת אותנו בתור אמצעי לוודא איפה החניכים טעו ובמה היו יותר חזקים, היא עוזרת לנו בתהליך הלמידה".

"ביחס למחזורים הקודמים העלנו את רמת הקושי שהייתה בסיסית וקצרה", הוא משתף, "כיום אנו פועלים על פי שיטה מעמיקה הרבה יותר, בין היתר בזכות קציני החי"ר שלקחו חלק במסלול והעניקו לחיילים שיטות וכלים משמעותיים יותר, הכול כדי שידעו להוביל בשטח".