טקס ההתייחדות השנתי לחללי חיל הרפואה

26.10.17
מערכת אתר צה"ל

טקס ההתייחדות לזכר חללי חיל הרפואה התקיים היום (חמישי) באנדרטת ההנצחה לחללי חיל הרפואה במרפאה אזורית צפון שבחיפה.

הטקס נערך במעמד ראש אט"ל, אלוף אהרון חליוה, קצין הרפואה הראשי, תא"ל ד"ר טריף בדר, המשפחות השכולות, קצינים בכירים, חיילי ונגדי חיל הרפואה בסדיר ובמילואים.

חיל הרפואה לקח חלק פעיל בלחימה בכלל מלחמות ישראל ובהענקת טיפול וסיוע רפואי במבצעים הצבאיים והמלחמות לאורך השנים. חיל הרפואה ממשיך לפעול למען הטיפול והסיוע הרפואי של חיילי צה"ל ולתרום למאמץ המשותף להגנת מדינת ישראל.

"לדאבון הלב, במרוצת שנות המאבק ותקומת הארץ והגנתה, נאלצו רבים וטובים לשאת במחיר הכבד מכל על שליחותם להצלת חיי אחיהם לנשק", אמר בנאומו ראש אט"ל, אלוף אהרון חליוה. "הם מסרו נפשם מתוך מחויבות ערכית מן המעלה הראשונה, מתוך מסירות אין קץ ומתוך הקרבה שאין נשגבת ממנה. מעטים הם המקצועות והחילות בצה״ל המתבססים בראש ובראשונה על נכונותו של איש המקצוע לחרף את נפשו למען זה הזקוק לסיועו. חיל הרפואה הוא חיל שכזה, אחד יחיד ומיוחד״.

"השנה אנו מציינים 50 שנים למלחמת ששת הימים. מלחמה זו, כמו מלחמות ישראל האחרות, המחישה יותר מכל את תרומתו הייחודית של חיל הרפואה: את פעילותם האמיצה והמקצועית של אנשי החיל, את עוז רוחם ואת תרומתם למאמץ המלחמתי, תוך חירוף הנפש וחתירה למגע״, אמר קצין הרפואה הראשי, תא״ל ד״ר טריף בדר.