מש"קיות ר"ם 2 מקבלות לראשונה שרוך ייחודי

הן מטפלות בחיילים באופן צמוד, מהוות כתף אנושית בעת צרה, ואת כל זה הן יעשו מעכשיו עם תוספת חדשה - מש"קיות ר"ם 2 קיבלו את השרוך הראשון בחיל הרפואה, ובצבעים הכי נכונים שיש

06.06.18
ליאור נוישטיין, מערכת אתר צה"ל

במערך ר"ם 2 משרתות כיום כ-150 מש"קיות וכ-20 קצינים וקצינות, אחים ואחיות במקצועם, שמשובצים במגוון יחידות צה"ל ובבתי החולים. הם אחראים על הטיפול הצמוד בחיילים שאינם כשירים רפואית להמשיך את השירות בצורה סדירה, בדרך כלל בעקבות מחלה, שבר או פציעה, ושרופא היחידה אינו יכול להעניק להם את הטיפול המתאים.

אחד הדברים שמלווים את משרתי המערך הוא הכמיהה המשותפת בסממן חיצוני שייחד אותם ואת פועלם. "יש לנו סיכה", משתפת מפקדת מערך ר"מ 2, רס"ן מגי פדלון, "אבל אין מש"קית אחת שחוצה את סף הדלת ולא שואלת "מה קורה עם השרוך?", זה משהו שחיכינו לו הרבה זמן".

היום, 36 שנים אחרי הקמת המערך, הוענק לראשונה למש"קיות ר"ם 2 גם שרוך אותו יענדו על כתף שמאל. "כך נוכל לייצג בכבוד את המערך גם כלפי חוץ", מספרת מפקדת מערך ר"מ 2, רס"ן מגי פדלון.

מדובר בשרוך הראשון בהחלט של חיל הרפואה, ולכן הצבעים שלו, יכולנו כמעט לנחש, לא יכולים להיות אחרים מאשר צבעי חיל הרפואה - אדום ולבן.

"במסגרת תפקידיי השונים במערך", מפרטת רס"ן פדלון, "נחשפתי לתפקודו בשגרה ובחירום, ונוכחתי לעבוד עם קבוצה של אנשים רציניים שיוצרים מעטפת אנושית ענקית ורגישה, המכילה בתוכה את צה"ל כולו. מגיע להם לקבל סממן ייחודי, זהו חלום קטן שמתגשם".

לטקס שנערך אתמול הגיעו בכירים רבים בחיל, ביניהם קצין הרפואה הראשי, תא״ל ד״ר טריף בדר, מפקד המשר״פ, אל״ם פרופסור אלון גלזברג, מפקדי המערך בהווה ובעבר, ושותפים לעשייה במערך ר״ם 2.

במעמד הטקס, סיכם קרפ"ר ואמר: "אתן הלב הפועם של חיל הרפואה, ובמעמד הזה ועם השרוך החדש שקיבלתן אני רוצה לבטא את ההערכה הרבה שיש לי כלפי כל אחת מכן".