סניפי מרפאות ביקורופא נוספים ייפתחו לאורך השבת

בחיל הרפואה ארגנו מחדש את הלו"ז, ודאגו להרחיב את שעות הקבלה במרפאות ביקורופא, כך שיהיו פתוחות יותר גם במהלך סוף השבוע. כל הפרטים והזמנים החדשים

01.08.18
ליאור נוישטיין, מערכת אתר צה"ל

מרפאות המיון הצה"ליות, או כפי שכולנו מכירים אותן - "ביקורופא", מספקות את המענה הטיפולי של כלל החיילים בצה"ל לאורך השבוע כולו. עד היום, 20 המרפאות המפוזרות ברחבי הארץ היו נסגרות כמה שעות לפני כניסת השבת ונפתחות שוב אחרי יציאתה - אך לא עוד.

בחיל הרפואה עמלו בחודשים האחרונים על הרחבה נוספת של שעות הפעילות בסופי השבוע. בעקבות זאת, החל מהשבוע, מרפאות ביקורופא בסניפים השונים עתידים להיפתח כבר מבוקר יום שבת ועד חצות. בהמשך, יורחבו שעות הפעילות גם בסניפים נוספים. 

אלו הם השינויים הראשוניים:

  • מרפאות ביקורופא בתל אביב, כפר סבא, ראשון לציון וחיפה, יפעלו לקבלת חיילים בשבת בשעות 00:00-09:00. 
  • מרפאות ביקורופא בבאר שבע ומודיעין, יפעלו לקבלת חיילים בשבת החל מהשעה 12:00 ועד לחצות. 

בהמשך להרחבה האחרונה של ימי ושעות הפעילות של מרפאות "ביקורופא", אלו המרפאות בהן שעות הפעילות בימי שבת יוארכו החל מהסופש הקרוב:

  • מרפאות אשקלון, אשדוד, חדרה, בית שאן ונהריה תפתחנה בשעה 9:00 בימי שבת.
  • מרפאות אילת וירושלים תפתחנה בשעה 15:00 בימי שבת.

"אנחנו רואים בביקורופא כגוף הבלעדי שנותן שירותי רפואה דחופה לחיילים בפריסה ארצית", מסביר רע״ן שר״פ, סא״ל ד״ר אלכס טיקטינסקי, "כגוף כזה, הבנו ששעות הפעילות חייבות להשתנות. לא הגיוני שחייל יצטרך להמתין כמעט שמונה שעות במיון רגיל, כשממוצע ההמתנה בביקרופא עומד על כשעה. בזכות השעות החדשות, יתווספו עוד 9,598 תורים פנויים עבור החיילים".

זהו אינו השינוי המשמעותי הראשון שחל בביקורופא. מאז 2017 ועד היום נפתחו חמישה סניפים חדשים, במקומות בהם שירותי הרפואה נמצאים בזמינות יחסית נמוכה, כמו בית שאן, חצור ואשקלון.

"מלבד הארכת שעות הפעילות, החלטנו להוסיף עוד כוח אדם", מציין סא"ל ד"ר טיקטינסקי, "הגדלנו את מספר הרופאים המעניקים מענה ראשוני של רפואת שגרה, לצד עוד רופאים מומחים המתעסקים בתחומים ספציפיים יותר כמו אורתופדיה או רנטגן למשל".

הקשר עם חברת ביקורופא הדוק, וכולל בקרה בתדירות גבוהה על איכות השירות בסניפים. שינוי נוסף שהחל בתקופה האחרונה הוחלט בעקבות תופעה שכיחה יחסית - אי התייצבות לתורים שנקבעו אצל רופאים מומחים. "ברגע שמשרת מחליט לא להגיע לתור, נוצרות שתי בעיות", מבהיר ד"ר טיקטינסקי. "האחת, חייל שכן זקוק לשירות הרופא לא יכול לקבל אותו. והשנייה, והחמורה לא פחות - מצבו של המשרת שלא הגיע עלול להחמיר מחוסר ידע והבנה על מצבו הבריאותי".

הפתרון שנמצא הוא שליחת תזכורת לחייל שזימן את התור מספר ימים לפני המועד, ובמקביל מתן קנסות ליחידות ששיעור אי ההתייצבות בהן גבוה. "ערכנו מדגם של עשר היחידות הגדולות והקטנות ביותר, בדקנו מהם האחוזים המדוברים, ובהתאם לכך קבענו מספר, שמרגע חצייתו תיקנס היחידה ב-50% מעלות קביעת התור", מסביר סא"ל ד"ר טיקטינסקי. המטרה של ההחלטה היא להעלות את מודעות היחידות לחשיבות ההתייצבות לתורים שנקבעו, או ביטולם במידה ואינם רלוונטיים עוד.

"אנחנו מאוד גאים במהלכים שעושה החיל", אומר סא"ל ד"ר טיקטינסקי, "נמשיך להשתפר ולהשתדרג כדי לספק את המעטפת הטובה ביותר בעבור כל המשרתים. הבריאות שלהם היא מעל הכל".