כל מה שקרפ"ג צריך - בתיק אחד

כדי להצליח להיות רופא, שהוא גם לוחם, אבל בעיקר רופא, הקרפ"גים זקוקים ללא מעט דברים שיאפשרו להם להציל חיים בכל נקודה ובכל זמן. מהיום, המענה לצורכיהם יבוא לידי ביטוי בתיק אחד חדשני ומיוחד שהורכב במיוחד בשבילם. אז מה הוא מכיל? ומי הראשונים ליהנות מתכולתו? סידרנו לכם הצצה בלעדית וראשונית למענה השלם לקרפ"ג

28.02.19
ליאור נוישטיין, מערכת אתר צה"ל

קציני הרפואה הגדודיים, הקרפ"גים, הם לא פחות מחוד החנית של חיל הרפואה. מדובר בלוחמים של ממש, שמעבירים לילות שלמים בשטח, כתף אל כתף עם הגדוד בו הם משובצים, תוך כדי שממשים את ייעודם כאוטוריטות המוכשרות לטפל בכל מצב רפואי, בכל מקום שרק צריך.

אך כדי להצליח לבצע את התפקיד המשמעותי הזה על הצד הטוב ביותר, ישנם מספר תנאים ואמצעים חיוניים שעל כל קרפ"ג לשאת עמו בכל עת - בין אם מדובר בווסט שעוטה לגופו בשעת פעילות או בסטטוסקופ שלצווארו. מחסור בציוד הזה הופך את תפקודם בשטח למאתגר הרבה יותר.

במטרה להקל על אותם רופאים, ובעיקר להוקירם על העבודה הקשה, הוחלט בחיל הרפואה ובשיתוף מרכז הציוד, לעשות מעשה וליצור עבורם ערכה חדשה לגמרי שתכיל כל דבר אפשרי שהם עלולים להזדקק לו במהלך שירותם.

"זה התחיל כששאלנו את עצמנו: מה קרפ"ג צריך כבר מהיום הראשון שלו ביחידה?", משתפת רס"ן מיטל צור, ראש מדור הצטיידות מתקנים בחיל הרפואה, על תהליך החשיבה מאחוריי היוזמה, "לבסוף זיקקנו את זה לשלושה תחומים עיקריים, ולפיהם הרכבנו משהו באמת ייחודי שמותאם לתפקיד בדיוק".

התחום הראשון, לדבריה של רס"ן צור, הוא כמובן הציוד הרפואי עצמו - "בתיק יש סטטוסקופ, חלוק רופא, סרט זיהוי, משקפי מגן לטיפולים רפואיים וגם ווסט זוהר", היא מספרת, "בנוסף, כל אחד מהם קיבל משתמש וסיסמה לאפליקציה אזרחית המוכרת בעולם הרפואה, בה ניתנת להם גישה לכל המידע הרפואי באשר הוא, כמו למשל מינונים נכונים וסוגי תרופות, כך שהם יוכלו לקבל תשובה לכל שאלה".

"לצד הדברים הרפואיים, אנחנו מספקים להם גם אמצעים תומכי לחימה", היא ממשיכה, "ווסט מודולרי, ברכיות, קסדה חדשה, כיסוי קסדה, שלוקר, משקפי מגן, כפפות לחימה, פנס ראש ונעלי חי"ר".

ואם חשבתם שכאן זה נגמר, אז זהו שלא. פאן נוסף שקיבל מקום בערכה הוא הציוד האישי - תיק אישי מהודר, חותמות אישיות, ביגוד ריצה, תיק רחצה ומדים חדשים מהניילונים, היו רק חלק קטן מעשרות החפצים שסודרו בדקדוק זה לצד זה.

יצירת המענה השלם לקרפ"ג מצטרף לשורת שינויים שנעשו באגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה. המרכזי ביניהם, וזה שהשפיע באופן ישיר גם על הצעד הנוכחי, הוא "המענה השלם ללוחם" שהתחיל לרוץ בצה"ל לפני כשנתיים ומספק ללוחמים בקצה את הדברים ההכרחיים להם.

הראשונים ליהנות מהשינוי הפעם היו לא אחרים מאשר בוגרי מסלול "צמרת", שסיימו את הכשרתם בשבוע שעבר, ורק התגובות, אשר ניכרו בבירור על פניהם, הצליחו לבטא עד כמה משמעותי היה בשבילם לקבל את הציוד המושקע.

"עד היום לא הייתה ערכה מסודרת שנתנה מענה מלא", מודה רמ"ד הצטיידות ותקנים, "בני מחזורים קודמים היו צריכים 'ללקט' ציוד כשהגיעו לאוגדה. עכשיו המענה בשטח באמת מאפשר להם לעשות את עבודתם בצורה המיטבית, זו מעטפת שמחבקת אותם מכל בחינה ומוכיחה להם כמה שאכפת לנו, וזה הדבר החשוב ביותר".