רוצים לשנות את מיקום ההפניה שלכם? מעכשיו לא תצטרכו לחזור לרופא היחידה

מעכשיו את המענה הרפואי שלכם לא תצטרכו לקבל רק במקום אחד - חיל הרפואה מקצר לכם תהליכים ודואג שאת מיקום ההפניה הבאה שלכם אתם תבחרו, ובכל מקום על המפה, מבלי לחזור שוב לרופא היחידה. לכל הפרטים

16.01.19
ליאור נוישטיין, מערכת אתר צה"ל

חיל הרפואה הוביל בימים האחרונים שינוי משמעותי שעתיד לחסוך לכם מספר צעדים מסורבלים בקביעת תור לרופאים מומחים.

עד היום התהליך היה כזה: הגעתם לרופא היחידה וביקשתם הפניה. בין היתר, ציינתם גם את המיקום המועדף מבחינתכם לקבלת התור. על הטופס הופיע גם שם המרפ"א או המרכז הרפואי אליהם אתם צריכים להגיע.

את הכתוב שחור על גבי לבן בחלקו העליון של אותו הטופס - לא ניתן היה לשנות, וגם אם רציתם או הייתם צריכים להזיז את המיקום, היה עליכם לקבוע תור חדש לרופא היחידה ולהתחיל שוב בתהליך. 

אך "הפניה אחודה", כפי שמכנים את החידוש בחיל הרפואה, משנה את כל זה. מעתה, לאחר קבלת ההפניה אצל רופא היחידה, המיקום המבוקש לא יהיה כתוב על הטופס, וברגע שהחייל יבקש לקבוע תור באמצעות מוקד "מקול הלב", הוא יוכל לציין את שם המרפ"א בה הוא מעדיף לבצע את התור.

אם יחול שינוי, ותרצו להחליף את המיקום שבחרתם, כל שיהיה עליכם לעשות הוא לשלוח הודעה נוספת למוקד ולציין בה את פרטיכם האישיים ואת פרטי ההפניה המדוברת. "מדובר ברף חדש לשירות הרפואי", מדגיש מפקד שירותי הרפואה בצה"ל, אל"ם פרופ' אלון גלזברג, "זה חוסך זמן, ניירת וביורוקרטיה בצורה משמעותית".

מלבד הפניות לגורמים אזרחיים, שנותרות נכון להיום עוד במתכונת הקיימת, החידוש רלוונטי לכל סוגי בקשות המענה הרפואי, וגם הפניות למרכזי חר"פ שניתנו טרם מועד המעבר יכובדו ללא צורך בהחלפתן.

"יש לנו עוד כברת דרך לעבור", מסכם אל"ם פרופ' גלזברג, "הכנסת ההפניה האחודה לצה"ל נעשתה במטרה להקל על עשרות אלפי משרתים ודוחף את הרפואה הצבאית עוד צעד אחד קטן קדימה, מתוך רבים שעוד צפויים להגיע ממש בקרוב".