"יחידת המחלימים" של צה"ל פתחה רשמית את שעריה

10.02.20
מערכת אתר צה"ל

יחידה 8285 ("יחידת המחלימים"), שמטרתה לתת שירות רפואי לכל חייל חובה בעל פרופיל 24, פתחה לאחרונה רשמית את שעריה בפני המשרתים. 

עד לא מזמן, על פי חוק שירות הביטחון, חייל חובה בעל פרופיל רפואי 21 או 24 מוגדר לא כשיר לשירות, ומשוחרר באופן זמני או קבוע. לאחר שחרורו, החייל עובר למעמד אזרח ומקבל מענה רפואי מקופת החולים (חייל המקבל פרופיל 24 משתייך בתקופה זו לר"מ ד').

לפני כשנה אושר תיקון לחוק, לפיו חייל חובה בעל פרופיל 24 יוגדר כלא כשיר זמנית לשירות, וימשיך בשירותו הצבאי עד 180 ימים מרגע האבחנה או הפציעה, אלא אם יבחר להשתייך לר"מ ד'. בעקבות השינוי, הוחלט על הקמת היחידה, שהחלה לפעול לפני כחודש. 

 

היחידה בנויה משני מרחבים: צפון-בירה ומרכז-דרום, בהתאם למקום המגורים של החיילים, וכעת, כל חייל בשירות חובה שייקבע לו פרופיל 24 יוצב ב"יחידת המחלימים".

אם בתום 180 הימים או במהלכם החייל נמצא כשיר לשירות, הוא יועבר למיט"ב לתהליך מיצוי על פי צורכי צה"ל ולנוכח מגבלותיו הרפואיות. אם נמצא לא כשיר לשירות (פרופיל 21) - ישוחרר משירות חובה לצמיתות. בכל זמן הצבתו ב"יחידת המחלימים" החייל זכאי להשתחרר בפרופיל 21 בהתאם לנהלים ולפקודות הקיימים כיום.

 

"הקמת היחידה היא תעודת הערכה לחיל הרפואה על השירות הרפואי והליווי הצמוד שאנו נותנים לחיילי צה"ל החולים והפצועים", כך אמר קצין הרפואה הראשי, תא"ל ד"ר טריף בדר: "פתיחת היחידה תאפשר לנו להמשיך לדאוג להם עד לשיפור מצבם והחזרתם ליחידותיהם או עד לשחרורם מצה"ל".

"ליחידת המחלימים חשיבות ערכית אשר באה לידי ביטוי מבחינת המחויבות שלנו כצבא לטפל ולשקם חיילים אשר לא כשירים באופן זמני לשרת", אמר רע״ן שר״פ, סא״ל ד״ר לירון גרשוביץ. "עד כה חיילים אשר קיבלו פרופיל 24 יצאו לר״מ ד, גזרו חוגר וכל אופן הטיפול בהם התבצע דרך קופות החולים. לאחר תקופה של 180 יום הם היו חוזרים לוועדה רפואית להערכת מצבם. כיום ניתנת לחיילים האופציה להיקלט ביחידה ולקבל את הסיוע הרפואי הנדרש להם דרך הצבא".

"עד כה נקלטו ביחידה כ-200 חיילים בעלי פרופיל 24", המשיכה, "יש כבר חייל שבזכות היחידה חזר לכשירות מלאה לאחר כחודש וכיום נמצא כבר ביחידה קדמית ברמת הגולן".