כחלק מהעדכון השנתי של סל השירותים הרפואיים המורחב המוענק לכלל משרתי צה"ל, הוחלט לאחרונה כי ב-30 בנובמבר ייצאו מסל התרופות שני סוגי סוגים של גלולות למניעת הריון וחלופותיהן הגנריות: MERCILON/ FEMINET ו-MINULET/ FLORET/ GYNERA.

בנוסף, תעודכן סמכות הרישום לקבלת התכשירים BELARA ו-EVRA - והחל מאותו תאריך, תידרש עבורם אסמכתא תקציבית  – אותה תוכלי לקבל מרופא היחידה או מרופא הנשים הצבאי.

אם את מחזיקה מרשם לאחד הסוגים הרשומים תוכלי לקבל אותו בבית מרקחת צבאי עד לתאריך 30.11.2020. במקביל, ניתן לפנות לרופא היחידה או לרופא נשים על מנת לקבל מרשם לתכשיר חלופי.

חשוב לציין, תוכלי להמשיך את הטיפול באחד מסוגי הגלולות שהוצאו מהסל, ותוכלי לבקש מרשם עבורם מהרופא הצבאי - אך תצטרכי לרכוש אותה באופן פרטי בבתי מרקחת אזרחיים.

סל השירותים המורחב מסופק על ידי חיל הרפואה ללא עלות ונותן מענה לכלל המצבים הרפואיים השונים. מדי שנה, כך מציינים בחיל הרפואה, מתבצעים בסל זה שינויים אשר כוללים הוספה וגריעה של תכשירים שונים, על מנת להתאים את המענה הניתן למשרתים לצרכים הייחודיים למסגרת הצבאית, זאת בהתאם לשינויים שנערכים בסל הלאומי, הסכמים עם יצרני התרופות ושיקולים של צרכי צה"ל.

הוצאת התכשירים הרשומים מהסל תתבצע לצד והוספת מגוון תכשירים לטיפול במערכת העיכול, סכרת ומצבי תחלואה נוספים.

"סל התרופות הצה"לי כולל מגוון רחב של אמצעים למניעת הריון המנופקים למשרתות ללא עלות. לאחר העדכון יישאר מגוון רחב של אמצעים למניעת הריון, בהם  2 סוגי הגלולות הנפוצות ביותר meliane ו yaz, המוצעות כקו טיפול ראשוני ומספקות מענה ללמעלה מ-70% מהמטופלות", מסבירה רמ"ד רוקחות וציוד רפואי, רס"ן אינה חוסיד דיומין.

"מעבר לכך, מגוון של כ-8 סוגי גלולות נוספות יישארו בסל לצורך מתן מענה מיטבי למקרים של צורך רפואי בטיפול ספציפי אחר - עליהם ניתן לקבל מידע מרופא היחידה", היא ממשיכה, "בנוסף יישארו בסל אמצעי מניעה נוספים כגון ההתקן התוך רחמי על פי האינדיקציות".

"אנחנו נמשיך לספק את המענה הרחב והשלם עבור כלל משרתות צה"ל" היא מדגישה, "ונוודא שלכל אחת מהן תמשיך להיות מעטפת ייחודית והולמת".