כנס הרפואה המבצעית לשנת 2020

20.02.20
מערכת אתר צה"ל

בשבוע שעבר, נערך כנס הרפואה המבצעית ה-11 במרכז הכנסים בנאות אפעל, בראשות קצין הרפואה הראשי, תא״ל ד״ר טריף בדר.

למחלקת הרפואה המבצעית חלק חשוב בתפקודו השוטף של צה״ל בשגרה ובחירום. היא מביאה את הרפואה קדימה בזכות הכשרות, מכשור, טכנולוגיות חדשות וטיפול מתקדם ואיכותי יותר לשטח, וכן מתעסקת במציאת ופיתוח אמצעי טיפול חדשים.

מבין תחומי האחריות של מחלקת הרפואה המבצעית, ניתן למנות: מתן מענה רפואי במלחמה ובמצבי חירום, הקמה ותפעול ביה״ח שדה של צה״ל, רפואת הלוחמים והלוחמות ואחריות על מציאת והטמעת פיתוחים, טכנולוגיות וציוד רפואי מתקדם.

המענה הרפואי בשדה הקרב הוא מרכיב קריטי ביכולתו של צה״ל לקיים פעילות רציפה ומיטבית של המערך הלוחם. חיל הרפואה כחיל טכנולוגי וחדשני, פועל בתדירות גבוהה למציאת פתרונות בשטח.
מתוקף כך, חיל הרפואה מהווה מודל לחיקוי בקנה מידה בינלאומי בתחום הטראומה, החילוץ הרפואי והפיתוחים הטכנולוגיים השונים, מובילים בעולם בשימוש בפלסמה מיובשת.

במהלך הכנס, הוענקו לראשונה לכלל הטנ״צים ערכות 101 - ״הצמיד הדיגיטלי הרפואי של חיל הרפואה״.
מדובר בצמיד חכם המנטר את סימני החיים של הפצוע, ומזהה את הטיפול הרפואי שניתן לו. הנתונים כולם נשמרים בתיק רפואי ממוחשב שמאפשר לפקח על הפרוצדורות ולוודא שהפצוע קיבל את הטיפול המיטבי להצלת חייו.

מדברי רע״ן רפואה מבצעית, סא״ל ד״ר אבי בנוב: ״מדובר בכנס שמיועד לרופאים ולפרמדיקים ביחידות השונות ונוגע בטיפול בפצוע בשדה הקרב. הכנס מביא ידע שנצבר בשנים האחרונות מצה"ל וממדינות אחרות בעולם ומאפשר לנו לצמצם פגיעות קשות בקרב".