התרופה שלכם כבר לא במלאי? זו המערכת שתחסוך לכם זמן

אולי יצא לכם להיתקל בסימון חדש באזור הרפואה בצה"לנט, אז תכירו: זו המערכת החדשה שבעזרתה תוכלו לבדוק האם התרופה שלכם קיימת או אזלה מהמלאי בבית המרקחת הצבאי - בלחיצת כפתור

04.05.21
גל רביבו, מערכת אתר צה"ל

פיניתם זמן להגיע לבית המרקחת, הוצאתם מספר, חיכיתם בתור, העברתם חוגר וגיליתם שבמקרה התרופה שעבורה עשיתם את כל זה - אזלה מהמלאי. בענף צוה"ר (ציוד רפואי, רוקחות והנדסה רפואית ) של חיל הרפואה ומחלקת מערכות מידע בחט"ל (החטיבה הטכנולוגית ליבשה) החליטו לשים סוף לסיטואציה הזו, ולחסוך לכולנו זמן יקר. כל זה, תוך פחות מחמש לחיצות כפתור.

מדובר בעדכון חדש במחשב הצבאי שלכם - זוהי מערכת ייחודית שפותחה בענף מערכות מידע רפואיות, על בסיס מערכת ניפוק התרופות באמצעות מרשם דיגיטלי. בעזרתה, המשרתים וצוותי הרפואה יכולים לבדוק אם התרופה קיימת במלאי של כל אחד מתשעת בתי המרקחת הצבאיים.

"הרעיון הוא לשפר את השירות הרפואי, למנוע נסיעות מיותרות והכי חשוב - לייעל את התהליך שהמוני משרתים חווים על בסיס קבוע", אומרת סגן פולי סבר, ע' רמ"ד רוקחות, "הזמן שלנו ושל המטופלים יקר, ואנחנו רוצים לשמור עליו". 

במערכת תוכלו לברר איפה התרופה קיימת, וכמה יחידות נשארו ממנה. אפילו יצוין בפניכם אם נותרה כמות יחידות מועטה מהתרופה, ויש אפשרות להתקשר לבית המרקחת הרצוי ולבקש שישמרו לכם את התרופה לפי הצורך. אם היא לא במלאי, ניתן גם להתקשר ולהזמין אותה.

הכניסה פשוטה וזמינה לכל חייל עם צה"לנט - כנסו לאזור הרפואה בענן התומכ"ל, לחצו על לוגו המערכת והקלידו את שם התרופה הרצויה. תוך רגע יופיעו כל הפרטים.

"הבנו שקיים צורך במוצר כזה, ויותר מזה, שיש לו פוטנציאל גדול להיות בשימוש תדיר בקרב משרתים", מספר סא"ל רותם תורג'מן, רע"ן מערכות מידע ודיגיטל, "לא לקח הרבה זמן עד שהתחלנו לעבוד עליו - והנה, הוא כבר באוויר".

בחיל הרפואה לא מבזבזים רגע, וכבר שוקדים על הרחבת השירות: בשלב הבא המערכת תבדוק את המלאי של התרופה בבית המרקחת באופן אוטומטי, רק על סמך המרשם שקיבל המטופל. בהמשך, יהיה אפשר להשתמש בה גם דרך מחשבים אזרחיים. בקיצור, יש למה לחכות.