בה״ד 10 יכשיר אנשים מכל העולם ברפואה

נקודת ציון משמעותית לצה״ל בכלל ולחיל הרפואה בפרט - בה״ד 10 נבחר להיות בסיס ההכשרות בנושא הרפואה הראשון של נאט״ו. זה מה שזה אומר:

09.03.22
אודם כץ, מערכת את"צ

לפני כשלושה שבועות, חיל הרפואה קיבל הכרה מקצועית ודיפלומטית מנאט״ו - מבין 33 בסיסי הכשרות המפוזרים בעולם, בה״ד 10 נבחר פה אחד להיות מרכז ההכשרות הראשון בנושא רפואה של הארגון. 

בה״ד 10 הוכר כמרכז הכשרות רשמי של נאט״ו, כחלק מתוכנית הPTEC- partnership training and education-  centers. לפרויקט זה נכנסים מרכזי הכשרות מכל העולם, אליהם מגיעים משתתפי נאט״ו להשתלמויות בנושאים שונים כגון שפות, דין בינלאומי ועוד. ״לקבל את האישור באופן רשמי מגוף כמו נאטו מראה על היכולות המקצועיות שלנו״, מסבירה רס״ן מור פלץ, רמ"ד תודעה, קשרי חוץ ודוברות של הבה״ד. 

כאמור, זהו המרכז להכשרות רפואיות הראשון שהוכר כחלק מה-PTEC. ״נציגים מהארגון הגיעו אלינו לביקור של יומיים, הראינו להם את הסימולטורים שלנו, את ענף החדשנות ואת הדרך שבה אנחנו מסיקים מסקנות ומשנים לפיהן את ההכשרות״, היא מספרת, ״היה לנו חשוב להראות שאנחנו מחוברים למה שקורה בשטח ושאנחנו מתאימים את השיעורים למה שאנחנו חווים ביום-יום״.  

"הם בחנו את היכולות המקצועיות שלנו עד הרזולוציות הקטנות ביותר", מרחיב מפקד בה״ד 10, אל״ם דודי צוקרמן, "בחנו את הפרוטוקולים, את דרכי העבודה, את התיקים, הסימולטורים, ובעיקר - את האנשים״. 

מהרגע שהפרויקט יתחיל לפעול בבסיס, יגיעו נציגים מכל העולם כדי להתאמן וללמוד את קורס ה-MTLS- military life support. מדובר במבוא לרפואה צבאית שכולל הפקת לקחים, הרצאות, סימולציות ותרגול מעשי - התוכנית שעוברים כל הפרמדיקים והרופאים בחיל הרפואה. "חניך שיגיע מנאט"ו יקבל את סט הכלים המלא״ מתגאה מפקד הבה״ד. 

מטרת הפרויקט היא להכשיר, ולא ללמד באופן תיאורטי את אנשי נאט״ו, ״יש לנו סימולטורים ויכולת להתאמן על תרחישים ברמה מאוד גבוהה״, מציינת רס״ן פלץ.

החניכים ילמדו את תכני הקורס הנוכחי, אבל לא רק הם - התגבשה הבנה ששיתוף הפעולה יכול להוליד דברים חדשים - גם עבור אנשי חיל הרפואה, וגם עבור המגיעים ללמוד מהם. ״שיתוף פעולה מוביל למצוינות - הוא דורש סטנדרט עולמי גבוה מאוד ויוביל אותנו לעמוד בדרישות הללו באופן קבוע״, מצהיר אל״ם צוקרמן. ״אנחנו נלמד גם מהאנשים שמגיעים לכאן: הם יחיו כאן למשך כמה ימים ויחד נדיין ונעסוק ברפואה - שזה מה שמחבר בין התרבויות שלנו - הערך העליון של כולנו הוא הצלת חיים״, הוא מסכם. 

בקרוב מאוד, יגיעו לכאן, אל בסיס צה״לי כחול לבן, חיילים מכלל המדינות החברות בנאט״ו, ויוכשרו בבה״ד 10 ברפואת חירום ומלחמה, וכפי שמפקד הבה״ד סיכם:  ״ יחזק את האיכות הלא מתפשרת של האנשים״.