"להיות לוחם שריון זו זכות"

בלטרון התקיים טקס ההשבעה של טירוני חיל השריון של מחזור נובמבר 2016. בין הטירונים שהושבעו, גם 20 חיילים שסירבו להתגייס תחילה ומסיימים כעת את החלק הראשון בהכשרה. "היום אני מרגיש שזה המקום שאני שייך אליו", מספר טוראי רון וייסמן. קצין השריון בירך את הטירונים: "הפכתם לקבוצה מנצחת שיחד אף אחד לא יוכל לכם"

12.01.17
מערכת אתר צה"ל

"זו תקופה שאני שמח שלא פספסתי אותה", כך אומר בסיפוק טוראי רון וייסמן, שלפני כחודשיים סירב לשרת בשריון - והיום השתתף בטקס ההשבעה של החיל בלטרון, וכבר חולם על הכומתה השחורה.

 

בנובמבר האחרון לא הסכים וייסמן, יחד עם מתגייסים נוספים, להצטרף לשורות השריון. "זה בגלל הסטיגמות ששמעתי", הוא מסביר. "באתי עם ראש שלילי".

לאחר שנשפט, החליט לפתוח דף חדש והחל את הטירונות בבסיס שיזפון. "גיליתי מקום עם אנשים מדהימים וחברים אמיתיים. תחושת הגיבוש, והמסעות עם החבר'ה שלי, שממשיכים יחד למרות שקשה - אלה החוויות שאקח אותן איתי תמיד".

למרות הזמן הקצר שעבר מאז גיוסו, טוראי וייסמן כבר מסתכל על המשך השירות שלו בחיל. "הבנתי שלהיות לוחם שריון זה זכות. אני רוצה להמשיך ולהתקדם כאן", הוא משתף, ומבקש להעביר מסר למתגייסים הבאים: "סרבנות זו לא הדרך הנכונה. אתם מצטרפים לחיל הכי טוב שיש".