"ביום פקודה לוחמי 'שחק' יהיו בראש הטור של התמרון"

פעם בשנה מתאגדים כל מפקדי וקציני העתיד של חיל השריון לתרגיל משותף. בשבוע שעבר, יחד עם כוחות הנדסה, נח"ל ותותחנים, הם נפגשו ל-24 שעות של תרגילים יבשים ורטובים, ביום ובלילה, ותרגלו לחימה מול האויב הצפוני

30.08.22
ירדן מושליון, מערכת את"צ

מאימוני לוחמה בשטח בנוי, דרך סגירת מעגלי אש במהירות ועד מארבים נגד האויב הצפוני - אלה היו רק חלק מהתרגילים ביממה האינטנסיבית בתרג"ד "שחק".לגדוד השריון יש עשרות טנקים ואמל"ח מתקדם, אבל המג"ד, סא"ל איתמר מיכאלי, מחליט לפתוח את דבריו במילים: "הנשק הסודי שלנו הוא כוח האדם".

בשבוע שעבר יצא הגדוד לתרג"ד המדמה מלחמה בגזרה הצפונית - מלבד לוחמי השריון, אל התרגיל בשיזפון הצטרפו גם פלוגת קמ"כ (קורס מ"כים) של חיל ההנדסה, פלוגה של סיירת נח"ל וסוללה ארטילרית. "האויב הצפוני מהווה עבורנו אתגר גדול ולכן אנחנו מתאמנים רבות בגזרה הזו. בסופו של דבר אני מכשיר את החיילים שלי להיות לוחמי השריון הכי טובים שיש, אך במלחמה שיתוף הפעולה והשפה המשותפת בין הכוחות הם הכרחיים, ולכן אנחנו משתדלים לעשות כמה שיותר תרגילים רב חיליים", מסביר סא"ל מיכאלי.

הגדוד נמצא תחת עוצבת ההכשרות "בני אור" וכולל בתוכו את כל המפקדים העתידיים של חיל השריון - הקק"ש (קורס קציני שריון) והקמ"ט (קורס מפקדי טנקים). "מי שיובילו את התמרון במלחמה הבאה יהיו המפקדים והקצינים שאנחנו מכשירים כאן", מתגאה המג"ד.

התרגיל התחיל מהתאגדות הכוחות בשטחי כינוס, ומאותו הרגע החלו 24 שעות של תרגולים רטובים ויבשים בלתי פוסקים.

"התחלנו בהתקדמות בשטחים סגורים המדמים לחימה בשטח בנוי לקראת מארבים שטמן האויב", מפרט סא"ל מיכאלי, "לאחר מכן נשלחו הכוחות להשתלט על מתחם, התמודדו עם שינויים במשימה תוך כדי תנועה ותרגלו תקיפה מכיוונים שונים ובדרכים מגוונות אשר יפתיעו את היריב".

ביקור מפקד האימונים וההכשרות, אלוף מוטי ברוך, בתרג"ד

"זה היה תרגיל מלמד ומוצלח שנתן לנו תשתית טובה להמשך האימונים ולהכשרה", מבהיר המג"ד. תרג"ד בסדר גודל כזה הוא מראה מיוחד ומתקיים רק פעם בשנה, אך סא"ל מיכאלי מבטיח שזו לא הפעם האחרונה בה נשמע על גדוד "שחק": "הגדוד שלנו לקח חלק בכל המבצעים הגדולים, ממלחמת ההתשה ועד היום. אין ספק שביום פקודה לוחמי "שחק" יהיו בראש הטור".