הצטרפנו לשבוע שכל שריונר מחכה לו

כשהמפקדים העירו את הלוחמים באמצע הלילה ליציאה, הם לא ציפו למה שיגיע - אימון שיחתום את תקופת ההכשרה המאתגרת שלהם. בפעם הראשונה הם יעברו שבוע שלם בו ידמו לחימה, יבצעו את התפקיד שלהם בטנק, ויחד עם הצוות שלהם, המחלקה והפלוגה, יסמנו "וי" על הצמ"פ ויעלו למבצעית

29.05.23
נויה בן גיגי, מערכת את"צ

אם תשאלו שריונרים טריים מה הרגע הכי שווה בהכשרה, הם כנראה יענו בפה אחד - "שבוע מלחמה". במשך שבעה ימים הם יעברו לראשונה בטנק התנסות מעשית של התפקיד שלהם: יתרגלו עבודה משותפת עם חברי הצוות ויפעלו למען מטרה אחת - כיבוש יעד בעזרת תוכנית עבודה מדויקת, ואש חיה. 

באחד הלילות החודש, הקפיצו המפקדים את כל פלוגת סדן, הכריזו על פתיחת שבוע המלחמה והתחילו בתנועה אל עבר 'שטחי הכינוס'. "המשימה שלנו היא להכשיר את הלוחמים ולהכין אותם בכל מתווה ובכל זמן בצורה הטובה ביותר, בלי לשכוח שהם קודם כל חברים", אומר סרן שילה פריש, מפקד פלוגת סדן של גדוד 198, "הם בני אדם ורק אז לוחמים בטנק".

בתחילת שבוע המלחמה, פתחו המ"פ ומפקדי המחלקות בנוהל הקרב לתרגיל - עשרות כלים משוריינים, ביניהם "D-9", יחד עם פלוגת חי"ר, התחילו בביצוע המשימה והשתלטות לעבר המטרה שהוגדרה להם. 

"בנינו תוכנית פעולה מדויקת ויעילה, אבל כדי למקסם את האימון, המג"ד הוסיף בהפתעה סיטואציות מורכבות שישפרו את היכולות שלנו", מסביר המ"פ, "תרגלנו מצב של טנקים מושבתים, חייל חטוף או אירוע רב-נפגעי, שגורמים לנו לחשב מסלול מחדש ולהבין איך יוצאים מהקופסה ומוצאים פתרונות יצירתיים". 

"זאת הייתה חוויה מדהימה", מעיד טור' נדב מנשהאוף, לוחם בפלוגת סדן, "התרגילים שיפרו את המוכנות וההבנה של התפקיד שלנו, אני שמח שעשינו אימון כזה". 

"אחרי השבוע הזה אני יכול להגיד בפה מלא שאני סומך על כל אחד מהחיילים שלי בקרב",  מסכם סרן פריש, "הם מסיימים את ההכשרה כשכל אחד בטוח בתפקיד שלו, ומבין שטנק אי אפשר להפעיל לבד, המפתח הוא בראש ובראשונה עבודת צוות".