טקס חילופי מפקד בא"ח תותחנים בשבטה

29.07.20
מערכת אתר צה"ל

בטקס שנערך במחנה "שבטה", ב-28 ביולי 2020, נכנס לתפקידו סא"ל אסף רחמים כמפקד בא״ח תותחנים בשבטה. במעמד קצין תותחנים ראשי, תא"ל נרי הורוביץ ומפקד בית הספר לתותחנות וסיוע אש ביבשה, אל"ם בן וייסמן.

סא"ל אסף רחמים מחליף בתפקידו את סא"ל יותם בורשטיין אשר כיהן בתפקיד כשנתיים וימשיך לתפקיד מפקד צוות במכללה לפיקוד טקטי.

"אחת המשימות החשובות שלנו כחיל היא הכשרת לוחמים ולוחמות - בניית דור העתיד של תותחנים שיעמדו בחזית הלחימה בגזרות השונות", אמר תא"ל הורוביץ, "הלוחמים והלוחמות שלנו פועלים בכל זמן, ובכל מקום - וגם בימים מתוחים כמו אלו מהווים הם מרכיב משמעותי בתפיסת הניצחון של צה"ל בזירה הצפונית.

מדבריו של קצין התותחנים הראשי, תא"ל נרי הורוביץ:

"מההיכרות שלי עם המפקדים המובילים העומדים פה, אני בטוח שמשימת הכשרת הלוחמים בחיל התותחנים נמצאת בידיים טובות. אני סומך עליכם ומאמין בכם שתדעו להמשיך ולגדל דורות של לוחמים ולוחמות מצויינים שיהפכו למפקדים ולמפקדות, לקצינים ולקצינות שיעמדו בכל אתגר ובכל משימה".

"תודה גדולה למפקד בא"ח התותחנים סא"ל יותם בורשטיין על תקופה משמעותית מלאה בהשקעה, מאחל לך הצלחה גדולה בהמשך הדרך. ולמפקד הנכנס סא"ל אסף רחמים, אתה האדם הנכון בתפקיד הנכון, סומך עליך שתבצע אותו באחריות גדולה ובמחויבות האופיינית לך".


"בשנתיים שחלפו מאז כניסתי לתפקיד למדתי להכיר דור חדש של לוחמים, שונים ממני, מיוחדים ממני, מאתגרים ממני", אמר בנאומו מפקד הבא"ח היוצא, סא"ל יותם בורשטיין, "למדתי להכיר מקרוב את סוד ההצלחה של המקום הזה- חיילות וחיילים אכפתיים ומסורים, מפקדות ומפקדים רציניים ואחראיים, קצינות וקצינים חדורי שליחות, מסו"לים יוזמים ונחושים, מוכנים לכל אתגר".

"אני נרגש ומלא גאווה לקבל היום את הפיקוד על בא"ח התותחנים. המקום שבו אנו עומדים הוא סגירת מעגל עבורי בפיקוד על אחת מהמסגרות החשובות ביותר בחיל התותחנים - הכשרת היסוד - בא"ח התותחנים", סיכם את הטקס המפקד הנכנס, סא"ל רחמים, "לפני 18 שנים התגייסתי לחיל התותחנים וביומי הראשון כמו כל תותחן הגעתי לשבטה. מקור העוצמה כפי שגם חוויתי כאן כמסו"ל, הוא האנשים - המפקדים הטובים נשלחים לכאן לפקד ולעצב את דור העתיד ולא סתם, אלא מתוך חשיבות והבנת המרכזיות".