איגרת לכבוד ראש בשנה- מפקד ענף הפיקוד סא״ל אביב נוף

02.09.21
מערכת אתר צה"ל

משפחות יקרות,

בפרוס השנה החדשה אני רוצה לאחל לכם ולבני ביתכם שתהא זו שנה של הצלחות, התחלות חדשות וערבות הדדית.

שמי אביב נוף, בן 36, נשוי ואב לשלושה ילדים קטנים. את מירב שירותי הצבאי ביצעתי ביחידות של אגד 214 ונפלה בחלקי הזכות להקים יחידה , יחידת רוכב שמיים. בתפקידי הקודם שימשתי כמפקד גדוד 405.  אני בעל שני תארים, הראשון במדעי המדינה במכללה לפיקוד טקטי והשני במסע ומתן וקבלות החלטות ביחסים הבינלאומיים באוניברסיטת חיפה.

בשנה וארבעה חודשים האחרונים יש לי הזכות לפקד על ענף הפיקוד של חיל התותחנים ולהיות אחראי על הכשרתם של הדרג הפיקודי של החיל. קורס המפקדים, הכנה לקצונה וקורס הקצינים, הינם מאתגרים, מורכבים וערכיים אשר מביאים את החניכים והצוערים להתמודדויות אשר יכינו אותם לשדה הקרב ולניצחון במלחמה.

כמפקד הענף, ישנם מספר ערכים מובילים החשובים לי בעשייה הצבאית האינטנסיבית. האחד, מוכנות למלחמה, כערך מוביל ראשון אשר שם לנו את המצפן תעשייה. השני, האנשים, בלעדיהם צבא ההגנה לישראל לא היה קיים והאנשים הם אלו העושים את ההבדל אל מול אויבינו. השלישי, דבקות במשימה וחתירה לניצחון בכל אשר נידרש, בשגרה ובעת מלחמה. הרביעי, תרבות צבאית כבסיס לכל העשייה שלנו , בדומה לחברה אזרחית, גם הענף הינו ארגון אשר מושחת על תרבות של סדר, ארגון, משמעת וספרות. החמישי, פיקוד מלפנים ובפנים, האתגר הגדול של חיילי ומפקדי הענף בשגרה הוא דו השיח שאנו נדרשים לנהל מעבר למסכים, כדי לשמור על צלם של אנושיות האחד כלפי השני.  מעל לכל, ניצחון  , הערך העליון שאליו אנו נדרשים.

הענף נמצא באמצע מחזור הכשרה, סיימנו את שבועות הצוות ואנו בעיצומם של תרגילי המסגרת המשלבים את הקורסים השונים. במשימה זו נדרשים האנשים ליוזמה, יצירתיות , רעות ושליחות. אנשי הענף מתמודדים עם אתגרים מנטליים ופיסיים  אשר מעצבים אותם ומכינים אותם טוב יותר. הם מבצעים משימות אלו בהצטיינות תוך עמידה במשימה.

משפחות יקרות, ללא תמיכתן לא היינו יכולים להתאמן יום ולילה, להכשיר את האנשים למשימתם המורכבת. אני מודה לכן על תמיכה זו בשמי ובשם מפקדי וחיילי הענף. אני סמוך ובטוח שתמשיכו להאמין בנו, המפקדים, המובילים את הענף להצלחה ולניצחון בכל משימה.

 

תכלה שנה וקללותיה, תחל שנה וברכותיה!

 

אביב נוף,    סא"ל

                מפקד ענף הפיקוד