אל"ם עמית גיא מונה למפקד בית הספר לתותחנות

09.08.21
מערכת אתר צה"ל

טקס החילופים נערך היום (ב׳) במחנה ״שבטה״, במעמד מפקד מרכז הכשרות היסוד, תת-אלוף שי קלפר וקצין התותחנים הראשי, תת-אלוף נרי הורוביץ. אלוף-משנה עמית גיא מחליף בתפקידו את אלוף-משנה בן וייסמן, שכיהן בתפקיד זה במהלך השנתיים האחרונות ופורש משירותו הצבאי לאחר 26 שנים

מדברי :
״שבטה מהווה סמל למומחיות מקצועית וערכית, מודל לחיקוי להכשרת לוחמים, מפקדים וקצינים לנצחון במלחמה הבאה.
מלאכה זו של הכשרת הלוחמים והמפקדים לשדה הקרב העתידי דורשת מפקדים מעולים, מנהיגים שיראו במלאכה זו חובה וזכות גדולה ומעל הכל שליחות לאומית", אמר בנאומו מפקד מרכז הכשרות היסוד, תא"ל שי קלפר, "בן, בשנתיים האחרונות הובלת את שבטה באחריות, במקצועיות, ובמסירות אין קץ".

"עמית, שבטה זוכה במפקד ייחודי, ערכי ושורשי, מקצועי ויצירתי אשר משלב עומק מחשבתי מקצועיות ומשימתיות. לפניך אתגר משמעותי להכשיר ולהכין את לוחמי ומפקדי חיל התותחנים לנצחון במלחמה הבאה".

מדברי תת-אלוף נרי הורוביץ, קצין התותחנים הראשי: ״כל חייל בחיל התותחנים יודע, שבטה זה הבית. זה המקום שמכשיר, בונה ומכין את דור העתיד להילחם בשדה הקרב במקצועיות ומצויינות. בן, תודה לך על תרומתך הרבה והמשמעותית לחיל התותחנים ולצה״ל, הרבה הצלחה בהמשך דרכך.
עמית, האתה האדם הנכון בתפקיד הנכון. סומך עלייך שתמשיך לבנות בהצלחה דור חדש של לוחמים, מפקדים וקצינים איכותיים ומקצועיים לחיל התותחנים".

מדברי אלוף-משנה בן וייסמן, מפקד בית הספר לתותחנות היוצא:
״הכשרות וחינוך הינם השקעה לטווח ארוך והכשרה איכותית נותנת את פירותיה לאורך שנים ארוכות. טירון ולוחם תותחנים שהוכשר נכון, יהיה לוחם איכותי גם כאיש מילואים. שבטה הינה האבן הראשה של חיל התותחנים, כל הלוחמים הוכשרו פה, כל המפקדים הוכשרו פה, כל הקצינים הוכשרו פה. מפקד שבטה הינו תפקיד משמעותי, משפיע, מאתגר וללא ספק פסגה לכל תותחן.
עמית, פעם שניה שאנו ממתחלפים, ואני רק לומד להעריך את הרצינות שלך, ההכנה המעמיקה והמדקדקת שלך לתפקיד ובעיקר את הניסיון ובחוכמה אותם אתה מביא איתך".

מדברי אלוף-משנה עמית גיא, מפקד בית הספר לתותחנות הנכנס: "לפני 23 שנים, צעדתי בחשש, את צעדי הראשונים בצה״ל, אל הלא נודע ממש כאן ברחבת המסדרים של הבא״ח הישן. בשבטה למדתי להכיר ולאהוב את חיל התותחנים. כאשר הגיעה העת לצאת משבטה לתפקידי פיקוד מבצעיים, ארגז הכלים שרכשתי המשיך תמיד להוות את המצפן, עד ימים אלו ממש.
בן ידידי, אופייך הייחודי מוטמע בכל פינה ותחום עשייה. כוונתי למקד את העשייה במאמץ ההדרכה וההכשרה, כראוי לבית ספר צבאי, ואת העמקת העיסוק באנשינו - כראוי ליחידה חפצת חיים".