דור חדש של קצינים במערך הכטמ״ם היבשתי של חיל התותחנים

18.06.21
מערכת אתר צה"ל

אמש (ד׳), 16 ביוני 2021, התקיים טקס סיום קורס מפעילי כטמ״ם מספר 37, בבסיס פלמחים של חיל- האוויר. הטקס נערך בראשות מפקד חיל- האוויר, אלוף עמיקם נורקין, מפקד קצין התותחנים הראשי, תת אלוף נרי הורוביץ ומפקד בסיס פלמחים, תת אלוף יואב עמירם.

בוגרי הקורס עברו הכשרה במשך שישה חודשים, במהלכה למדו על כלי הטיס המאוישים מרחוק, יסודות ההטסה ועברו קורס פענוח מתקדם ומשימתי. מלבד למידת המקצוע, החניכים עברו הכשרת פיקוד והיוו מפקדי משימה על מטוס לבדם. כעת ממשיכים הבוגרים לקורס נוסף של אימון מבצעי שאורכו כשלושה חודשים, שלאחריו ישובצו חלק מהם ליחידת ״זיק״ שהיא חלק ממערך הכטמ״ם של חיל התותחנים.

יחידת זיק מסמלת את השותפות הייחודית בין חיל התותחנים לבסיס פלמחים, בין זרוע האוויר לזרוע היבשה. מערך הכטמ״ם נמצא בכל מקום, בכל זמן ומהווה יתרון טכנולוגי וחלק מרכזי בעיצוב עתידו של שדה הקרב ובשמירה על עליונות אווירית למען ביטחונה של מדינת ישראל.

מתוך דבריו של קצין התותחנים הראשי, תא״ל נרי הורוביץ: ״לפני כחודש ימים הגעתי לבקר בבסיס פלמחים במהלך מבצע ״שומר החומות״ ביקשתי לראות מקרוב את הצוותים שפעלו מסביב לשעון במשימות המבצעיות ברצועת עזה.

"בקרונות המשימה, בשקט מופתי וברצינות מרשימה, פגשתי מפקדות ומפקדים, לוחמות ולוחמים בסדיר ובמילואים, אשר מימשו את אחריותם הלאומית בגאון. במהלך המבצע הפסקתם את ההכשרה והצטרפתם לצוותים המבצעיים. למדתם והתמקצעתם. בעוד זמן לא רב תקחו אתם את ההגה (או במקרה הזה את הסטיק) ותהיו אחראיים במו ידיכם להצלחות ולהישגים.

"זכרו במעמד זה את גודל האחריות שמוטלת על כתפיכם מעתה! נדרשת מכם מקצוענות, נדרשת מכם מצוינות, נדרשת מכם מנהיגות. אני מאמין כי אתם ראויים לכך ואני גאה בכם מאוד. צה״ל גאה בכם!"

החניך המצטיין של הקורס הוא סגן משנה ע׳ אשר צמח וגדל בחיל התותחנים ובסיום הקורס ישוב וישרת ביחידת ׳זיק׳ של החיל.
סג״ם ע׳ קיבל את ההצטיינות על כך שהצטיין גם בתחום החברתי וגם בתחום המקצועי ובלט בהצלחותיו בטיסות.

״קורס מדהים ומקצועי בו אתה מקבל המון אחריות על הכתפיים, מלבד להפעיל כטמ״ם, אתה לומד גם להיות בן אדם ערכי וטוב יותר", מספר ע' על המשמעות העצומה שהוא מרגיש בתפקידו, "אני קצין יבשה שיודע לדבר גם במושגי יבשה וגם במושגי אוויר ולשתף פעולה עם כלל הזרועות בצה״ל כחלק מהמטרה שלנו לבצע את הפעילות המבצעית על הצד הטוב ביותר".