כנס ה-Fire tech שחשף את הטכנולוגיות החדשות בחיל התותחנים

27.07.22
ירדן מושליון, מערכת את"צ

מאות אנשים נכנסו הבוקר בשערי האודיטוריום באוניברסיטת תל אביב, אל כנס ה-Fire Tech הראשון מסוגו, כשהמכנה המשותף ביניהם הוא הזיקה החזקה אל עולם התותחנים.

״הפעלת האש בסביבה דינמית ועתירת טכנולוגיה״ היה נושא הכנס, ומטרתו להציג את ההתקדמות שעבר החיל לאורך השנים, ממלחמת של״ג (שלום הגליל) ועד היום, החידושים שעתידים להיכנס אליו בעתיד הקרוב והטכנולוגיות החדשניות ביותר בהן הוא משתמש.

היום נפתח בתערוכת אמצעים שהציגו חברות אזרחיות שונות. בין המיצגים היו רחפנים מסוגים שונים - חלק אוספי מודיעין מהירים ושקטים שיודעים לחלוף מעל ראש האויב בדממה מופתית, אחרים גם יודעים להתביית על מטרה ולתקוף אותה בעצמאות מוחלטת. מעבר לכך הוצגו גם כלי נשק חדשניים ואמל״ח מתקדם שבעזרת הדמיות שונות ניתן היה למבקרים ממש לנסות אותו בעצמם.

בתום סיור בתערוכה החל יום גדוש בהרצאות. בין המרצים היו מספר קתמ״רים ורמטכ״לים לשעבר ואנשי צבא בכירים מהארץ ומהעולם.

עיקרי הנושאים שעמדו על הפרק היו המסקנות משל״ג וההשלכות שלהן על צה״ל כיום, התפתחות החיל אל מול התקדמות האויב, המנהיגות בעת הלחימה והשאלה המרכזית - לאן חיל התותחנים מתקדם?

בשיחתו של קתמ״ר, תא״ל נרי הורוביץ, עם הקהל, הוא חשף לראשונה תותח חדש שעתיד להיכנס לחיל בעתיד הקרוב - הרועם. ״הוא יהיה אוטומטי כמעט באופן מלא, עם קצב אש גדול הרבה יותר, ומאוד קטלני״, הוא מצהיר.

״לצד האמל״ח החדש וההתקדמות הטכנולוגית הרב-מימדית והבלתי פוסקת שלנו, יש לנו גם את כלי הנשק הטוב ביותר - ההון האנושי״, הוא מוסיף, ״מאז ומתמיד לוחמי חיל התותחנים היו האיכותיים ביותר, מתוחכמים, מוכשרים ומדויקים, וככל שהדורות עוברים כך הלוחמים שלנו רק הולכים ומשתבחים״.

״האיום איתו צה״ל מתמודד משתנה כל הזמן, וכך גם אנחנו״, מציין מפקד זרוע היבשה, אלוף תמיר ידעי, בנאומו, ״התמרון הרב מימדי ושיתוף הפעולה המהיר בין כלל הגופים הוא שיכריע את המערכה הבאה. בחודש המלחמה נבחנה זריזותם של צוותי הסופ״ה בהבאת אש היישר אל שדה הקרב. הלוחמים הצליחו לעשות זאת ב-10 דקות ובהמשך אנחנו מצפים להמשיך ולהוריד את הזמן למספר חד ספרתי״.

״אין צבא כמו צה״ל באיכות ההון האנושי וברוח שמלווה אותם. שתי תכונות אלו חזקות מכל אמל״ח וינצחו כל אויב״, הוא חתם את דבריו.