איך נהייתי קצין ת"ש?

14.12.16

הוא כבר לא מתרגש כששואלים אותו על השרוך הסגול, ומרגיש סיפוק עצום מהתפקיד. הכירו את סג"ם שגיא סולימני – אחד מקציני הת"ש היחידים בצה"ל

תפקיד המש"קית ת"ש הוא אחד התפקידים המוכרים בצה"ל: הן מוצבות בכל יחידה, עונדות שרוך סגול ומסייעות לכל חייל בכל בעיה - החל מסיוע כלכלי, עד חופשה מיוחדת ועוד. אם בעבר היה מדובר בתפקיד לחיילות בלבד, כיום הוא מבוקש גם בקרב חיילים.

אחת לחצי שנה מתקיים קורס מש"קי ת"ש לגברים בלבד. המש"קים לרוב מוצבים ביחידות בהן משרתים חיילים חרדים. כיום, עם הרחבת הגדודים החרדים, תפקידם הפך לנפוץ יותר ויותר.

הקורס מתנהל בצורה ייחודית: הוא אורך חמישה שבועות במתכונת של יומיות. במהלך הקורס לומדים בין היתר החיילים שצפויים לבחון תנאי שירות של אלפי חרדים בכלל שורות צה"ל – כיצד לטפל באוכלוסייה ייחודית זו.

את שירותו הצבאי החל שגיא סולימני כמש"ק ת"ש בגדוד החרדי תומר. "לפני שהגעתי לתפקיד בקושי הכרתי את העולם החרדי", הוא נזכר. "הם היוו אתגר גדול עבורי - היו לי חיילים בני 27, נשואים עם ילדים,  הרבה חיילים בודדים שהמשפחות שלהם ניתקו עמם קשר כי בחרו להתגייס".

אחרי מספר חודשים בגדוד הוא עבר להיות מש"ק ת"ש של הגדוד המעורב "קרקל", עיסוק שונה בתכלית: "זו אוכלוסייה אחרת. זה נתן לי הרבה ניסיון ולימד אותי הרבה על אנשים והטיפול בהם".

בעקבות האהבה לתפקיד החליט שגיא גם לצאת לקורס קצינים. "החלטתי שאני רוצה להפוך מגורם ממליץ לגורם מאשר", הוא  מסביר. בקורס הוא היה הנציג הגברי היחידי, לצד 37 צוערות. "כל מרצה פתח את השיעור באמירה: 'אני אפנה אליכם בלשון נקבה, על אף ששגיא כאן'", הוא נזכר וצוחק.

כיום הוא אחד מתוך 3 קציני הת"ש בצה"ל, ומעיד על סיפוק עצום מהתפקיד: "מה יותר מדהים מתפקיד שכל מטרתו היא לעזור לאנשים? לקחת חייל שאין לו מקום לישון ולאכול ולדאוג שיהיה לו בית. זה תפקיד שצריך לעשות מהלב, עם הרבה רצון לעזור".