המאמן הנייד של חיל משאבי האנוש

חיל המשא"ן חרט על דגלו להוות סמכות מקצועית ומובילה בכל הקשור לתורת סגלי המשא"ן במוכנות למלחמה ובמלחמה. בין השאר הוקם מדור ייעודי שהחל מיולי 2015 מתפקד כשלוחה עצמאית בצריפין הכפופה לבה"ד השלישות, ולאחרונה אף זרועות נוספות לדרג הנפרס – המאמן הנייד

12.06.17

"חירום, כשירות לחירום, מוכנות לחירום" כמה פעמים שמענו את אוסף המילים האלו במהלך שירותנו כמשרתים במערך משאבי האנוש ובצדק, תפקידו העיקרי של צה"ל הוא לנצח במלחמה! ובתוך כך מוכנותו המלאה והמיטבית של כל חיל, יחידה, גוף כזה או אחר לכלל היבטי החירום השונים.

בשנת 2009 הוחלט להקים בבה"ד השלישות את מדור אימון יחידות אשר ברצף ההכשרות לחירום מבצע ימים מכינים ליחידות השונות טרום מאמ"חים, תרח"טים וכדומה. הקמת המדור היוותה נדבך משמעותי ביכולות של החיל לתת מענה בתחום זה – מאז התחום תפס תאוצה משמעותית בחיל ובבה"ד בפרט.

"בשנים האחרונות תופס עולם המוכנות והכשירות לחירום מקום משמעותי מאוד בקרב סגלי המשא"ן וסדר יומה של מפקדת החיל", מספר רס"ן ליאור צדוק, ראש מדור אימונים ומיונים. הדבר לא מתבטא רק במצגות, אמירות וססמאות כאלו ואחרות – מוסיף רס"ן ליאור צדוק – אנו רואים את התוצאות בשטח החל מהשקעת משאבים במרכז משמעותי בצריפין שעליו  אני זוכה לפקד וכלה במאמן הנייד של החיל שתכליתו פלטפורמה הדרכתית מלאה בבית הלקוח.

אני לוקח את עצמי יותר מ-20 שנה אחורה כקצין משא"ן גדוד בגזרת הלבנון ובשטחי אימון כאלו ואחרים – מי חלם שהחיל יבוא עד אליך ויעביר הדרכות בתחום המוכנות והכשירות לחירום. בנימה אישית, מציין רס"ן ליאור צדוק, זו זכות גדולה לאחר לא מעט תפקידים בדרג הנפרס במגוון תפקידים שונים בחיל לשמש כרמ"ד אימונים ולהנחיל ידע ותורה בתחומי החירום השונים - זוהי סגירת מעגל מדהימה! 

כיום עובד המאמן הנייד עם גרף סדור ומעביר ימי כשירות במסגרת אימוני פל"מ, כניסות לתע"ם ועוד היד נטויה.

אנחנו משתדלים להיות יצירתיים ככל הניתן ולהכניס פלטפורמות הדרכה ייחודיות שמדברות אל הדור הצעיר כגון: הדרכה אינטראקטיבית, שימוש במצלמות לאימונים ייעודיים שונים וכדומה. "האנשים מצביעים ברגליים", אנחנו מקבלים עוד ועוד הזמנות ובקשות להגעת הניידת לאימונים והתרגילים השונים בשטח – מספר רס"ן ליאור צדוק, אין סיפוק גדול מזה – פשוט חזון שהפך למציאות!