מערכת אתר צה"ל

אתמול, (ד') התקיים בבית הגדודים שבמושב אביחיל, טקס החלפת פיקוד רמ״ח נפגעים, בראשות ראש אגף כוח האדם, אלוף יניב עשור ובהשתתפות קצין משאבי האנוש הראשי וראש חטיבת הנפגעים, תא״ל צחי חפץ, יו״ר ארגון יד לבנים מר אלי בן שם ויו״ר ארגון נכי צה״ל, מר עידן קליינמן.
בטקס ההחלפה נפרדו מראש מערך הנפגעים, אל"מ עידית סולומון אשר מסיימת את תפקידה כרמ"ח נפגעים ואת שירותה בצה״ל, לאחר 27 שנות שירות, מתוכן 16 שנים במערך הנפגעים. לתפקיד נכנסה אל״מ רעות קורן.

במסגרת תפקידה, ראש מערך הנפגעים של צה״ל מפקדת על ענפיו השונים העוסקים בליווי ושימור קשר עם פצועי צה״ל ונכיו, עם משפחות השבויים והנעדרים, ועם משפחות הנופלים של צה״ל.

מדברי ראש אגף כוח האדם, אלוף יניב עשור: ״מלחמות לא עושים מרחוק, הן גובות מאיתנו מחירים כבדים. ועמים שצריכים להילחם על החירות שלהם, אין ברירה, הם צריכים כוח מגן חזק במיוחד והוא לא צומח יש מאין. הכוח שלנו הוא לא טנק, לא מטוס ולא כיפת ברזל, הוא העוצמה של הרוח שבאה מהעם, מהאנשים, מהמשפחות, זה מקור העוצמה שלנו. זהו מקור העוצמה שיבטיח את בטחון עם ישראל בארצו.
עידית, אני, כראש אכ״א וכמפקד, בשם צה״ל כולו- רוצה להודות לך, המשפחות ועם ישראל התברכו בך.
רעות - אני בטוח בך, יש בך תבונה, רגש ונסיון.״

מדברי רמ״ח נפגעים היוצאת, אל״מ עידית סולומון: ״ לצד הכרת החובה להגן על המדינה ותושביה - עולות השאלות על המחיר. החובה שעוד לא עמדנו בה להשיב את החיילים שעוד לא שבו, חובתנו ללוות את מי שחזרו שצלקות הקרב בגופם או טמונות בנפשם.
המגע עם תחום הנפגעים הוא כצוהר לרובד אחר של החיים, ומשמרגישים אותו לא ניתן לחזור לאחור. אני מצאתי את מקורות הכוח שלי במפגשים שלי עם הנפגעים ועם בני המשפחות השכולות. אנשי המערך בסדיר ובמילואים - תודה על עשייה ענפה וברוכה, חלקה הגדול נסתר מעיני רבים. אשרי שזכיתי בכם, אני מודה על ההזדמנות שניתנה לי לפקד עליכם.״

מדברי רמ"ח נפגעים הנכנסת, אל״מ רעות קורן : ״ביום בו התחיל מסע היכרותי העמוק עם משפחות השכול והפצועים, נגלה לפני עולם שלם של התמודדות עם כאב ואובדן.
ליווי המשפחות והנפגעים מהצד האחד וליווי הלוחמים והמפקדים בימים קשים מהצד האחר, השפיעו עליי רבות. בכל תפקיד מימשתי תחושת מחויבות עמוקה ומסירות ליחידה ולאנשיה.הפעם, עם כניסתי לתפקיד מיוחד זה, מלווה אותי חרדת קודש החברה הישראלית מתכנסת לאור סמלי הלאום; ומערך הנפגעים בצה״ל, גם הוא אחד הסמלים האלה. הוא סמן המאותת לנו עד כמה אנחנו נאמנים למחויבות שלנו, ומתי אנחנו מתרחקים ממנה״.