פקודת יום של הרמטכ"ל לציון יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל

24.04.23
מערכת את"צ

חיילי צה"ל, מפקדיו, אזרחים עובדי צה"ל,

צבא ההגנה לישׂראל מרכין היום את ראשו ומתייחד עם זכרם של חייליו, שהלכו מבלי שוב.

אלה ימים של זיכרון.

אנו זוכרים את היותנו לְאומה בצאתנו ממצרים, את זַעקת המיליונים שנרצחו על אדְמת אירופה
ואת ההבטחה להקים מחדש את מדינת היהודים במולדתנו העתיקה, להעמידה כמגן לעמנו, ולהיות חופשיים בארצנו.

מדינת ישׂראל קמה בְּסַערת־מלחמה. קולות ההצבעה על זכותנו להקים מדינה טרם נדַמו, וכבר פרצו התקפות כנגד יהודים בכל חלקי הארץ. כוחות המגן העבריים טרם גובשו לכדי צבא אחד, וכבר פלשו צִבאות־ערב. מִשעה שקם צבא ההגנה לישׂראל, הוא עמד בעוז בקרבות הקשים, בחודשים ארוכים של לחימה עיקשת ובִמחיר דמים כבד.

השנה נציין חמישים שנה למלחמת יום הכיפורים, מהכבדות במערכות שידענו. עוז רוחם של לוחמי צה"ל וַעמידתם האיתנה בלמו את המתקפה הקשה בַּחזית הצפון וּבַחזית סיני, גבורתם ותושייתם הפכו את ההפתעה לניצחון צבאי מרשים. השכוֹל והיגון, שלא פסחו על אף חבל־ארץ, צרבו בִּבשׂרנו את מחיר הדמים הכואב כתזכורת־תמיד.

ערב יום עצמאותנו השבעים וַחמישה אנו זוכרים את מי שנפלו על משמרתם, ומחויבים כתמיד לפיקדון שהִניחו בידינו. נשמור על מדינת ישׂראל בוטחת, מוגנת ומשׂגשׂגת, מפני כל איום ומפני כל מבקשי רעתנו. בְּשׁוּרוֹת צה"ל מפעמת בעוצמה אותה הרוח שעמדה ללוחמיו בכל מַעַרכותיו. בִּיכולותיו ובכוחו,
בשילוב כוחותיו ובאחדות המטרה, צה"ל מוכן בכל החזיתות ונכון לכל אתגר.

היום נשוב ונעמוד מאוחדים בין מצבות האבן בבתי הֶעלמין, מעל לכל מחלוקת. נהיה שם יחד, רעים לנשק ומפקדים, לצידם של ההורים, הבנות והבנים, האחים והאחיות, בנות ובני הזוג. למענם נמשיך לקיים
את הבטחת מקימי המדינה: להיות בית ומקלט לעם היהודי, להגן על עצמאות ישׂראל בארצו ולהגשים
את יִיעודו של צה"ל ואת יִיחודו כִּצבא העם.  

בכל מעשׂנו הצבאי והפיקודי נזכור ונזכיר את הנופלים, נגיש סעד לפצועים בגוף ובנפש, ולא נשקוט עד שישובו השבויים והנעדרים לארצם ולמשפחתם. נישׂא את מורשתם, מורשת הגבורה ועוז הרוח, הערבות ההדדית והרעות, ונבטיח כי נחיה כאן חיי ערך הראויים לקורבנם.   

כי בזוכרנו אותם – רוחם חיה בנו.