מה הכוונה ב"שום דבר לא יפגע בי"? ולמי באמת נכתב "שלחי אותו"?

את השירים האלה אתם בטוח מכירים, והם אולי אפילו נכנסו לפלייליסט שלכם. אך הטקסט שלהם, נכתב למעשה על ידי שני חללים שמילותיהם קיבלו חיים חדשים. יצאנו למסע מרגש עם מבצעי השירים ומשפחות החללים, ושמענו איך כאב - הופך ליצירת אומנות בלתי נשכחת

13.05.24
הילי אלג'ם, איה חיימוביץ', עמית דוידוב ויובל טל, מערכת את"צ

שום דבר לא יפגע בי / ארז שטרק

 
הפקה, תסריט ועריכת תוכן: איה חיימוביץ', הילי אלג'ם ויובל טל. צילום: עמית דוידוב. עריכה: אוולין רוזנפלד ונועם ברהמי. אפטר: אלמוג גרף גרסל.

מאז ומעולם החלום של ארז שטרק ז"ל היה להיות לוחם, והוא הגשים את חלומו כשהפך לקשר"ג של מוצבי הבופור והדלעת, בתקופת רצועת הביטחון. בעודו בדרך ללבנון, ארז נהרג באסון המסוקים. הוא השאיר אחריו מגירות מלאות פנקסים, שם כתב בין היתר את השיר "שום דבר לא יפגע בי" - משפט אותו נהג אביו לומר לו ולילדיו. הוא  בוצע על ידי "כנסיית השכל" ב-2008 כחלק מאותו פרויקט. היום, שמענו על השיר מנקודת המבט של אחותו אושרית וחברי הלהקה - יורם ועמי.

שלחי אותו / בנימין פרנק

 
הפקה, תסריט ועריכת תוכן: הילי אלג'ם ואיה חיימוביץ'. צילום: עמית דוידוב. עריכה: סיוון גפני ונועם ברהמי. אפטר: אלמוג גרף גרסל.

ברשימה שנשלחה לרוני מטעם הפרויקט "עוד מעט נהפוך לשיר" היו מאות שירים, אך "שלחי אותו" תפס לה את העין יותר מכולם. אחרי שבחרה אותו, מיד ידעה ששרונית תלחין אותו, ובאופן מופתי השיר נוצר בכמה שעות ב-2013. מאחורי המילים עומד בנימין פרנק ז"ל, שכתב אותו עבור זוגתו דאז ונהרג במהלך שירותו הצבאי בתאונת דרכים ב-1974. ישבנו איתם ועם בן, אחיינו, שסיפרו לנו על שיר הנחמה - מהבן אדם שאיננו.