"זיכרון הנופלים חקוק בלבנו לעד, וחובנו לכולם אחד: להיות מגן לעמנו בארצו"

09.05.24
מערכת את"צ

"חיילי צה"ל, מפקדיו, אזרחים עובדי צה"ל, 

בימים של מלחמה נחושה באויבנו המרים צה"ל מרכין היום את ראשו לזכר נופליו. אנו אבלים על לכתם מאיתנו של חללי מערכות ישראל, שנפלו על הגנת העם, הארץ והמדינה. אנו מתייחדים עם זכרם של הנופלים מימי שיבת עם ישראל לארצו, מקץ אלפיים שנות גלות, בקרבות ההגנה על היישוב העברי המתחדש, במלחמת הקוממיות ובכל המערכות ב-76 שנות המאבק על עצמאותנו במדינת ישראל.

אנחנו פוסעים בשבילים שפרצו עבורנו אלה שלחמו לפנינו ואיתנו. לעולם לא נשכח את רעינו, פקודינו ומפקדינו, שחירפו נפשם נוכח פני אויב, ואת מעשי גבורתם. הם היו נכונים להתגייס לשירות משמעותי, למלא תפקידים שיש בהם סיכון ולשאת בנטל האחריות. הם פסעו על השביל הדק שבין קדושת החיים למסירות הנפש, ופעלו כאילו היה גורל המערכה כולה תלוי בהם בלבד. הם לא בחרו למות, אך היו מוכנים לעשות את המעשה הנכון, אפילו במחיר חייהם.


יום הזיכרון לחל לי מער כות ישראל ולנפגעי פעולות האיבה מצוין השנה בצל מלחמה. מלחמת "חרבות ברזל" נכפתה עלינו עקב מתקפת פתע רצחנית שנפתחה מדרום, ועודנה נמשכת בחזיתות רבות. מחיר דמיה כבד. האומה עֹודנה אבלה על מותם של אזרחים שנרצחו בבתיהם, על עמיתינו, אנשי כוחות הביטחון וההצלה ועל חללי וחללות צה"ל, שנפלו על משמרתם ביום פרוץ המלחמה ובקרבות שהתחוללו מאז.

נזכור את הנופלים כפי שהיו בחייהם, את מה שה ספיקו להגשים, את החלומות, השאיפות והמעשה שטרם נשלם. נזכור את רגעי גבורתם האחרונים, את הבחירות הערּכיות וההחלטות האמיצות שקיבלו כדי לממש את שבועתם להיות מגן לעמם. אנו זוכרים את שנפלו בקרב, ואת אלה שאבדו באימונים ובתאונות, בחולי או בסערת הנפש.

היום, נשוב ונעמוד לצידם של בני המשפ חות השכולות ב בתי העלמין. א חוות הרעים לנשק עם הנופלים תהפוך לקשר אמיץ עם המשפחות, במסע המשותף עם ההורים, הבנות והבנים, האחים והאחיות, בנות ובני הזוג. יש בהם שאנו מלווים שנים רבות, ויש רבים מהם, שהשכול חצה את סף ביתם זה לא מכבר. בצל הקרבות, לא תמיד יכולנו ללוות את יקיריהם למנוחת עולמים, ועל רבים מהם התאבלו חבריהם ומפקדיהם בעודם ב ש דה הקרב. נוסיף לתמוך במשפחות, נחזק את הפצועים בגוף ובנפש,ונקיים את שבועתנו לפעול להשבתם של החטופים, השבויים והנעדרים לבתיהם.

זיכרון הנופלים כולם חקוק בליבנו לעד, וחובנו לכולם אחד הוא: להיות מגן לעמנו בארצו ובית ומקלט לעם היהודי מפני כל אויב הפועל נגדנו מקרוב ומרחוק. בשעת מלחמה מורשתם מחזקת אותנו לעשות כל שב יכולתנו ובכוחנו כדי להבטיח את שלום אזרחי המדינה ואת ביטחונם. בשילוב כוחות ובאחדות המטרה, נישאר ערוכים בכל החזיתות וכנגד כל אתגר.


יהי זכר הנופלים ברוך".

רב-אלוף הרצי הלוי, ראש המטה הכללי

אייר התשפ"ד, מאי 2024