מערכת את"צ

 

23:54 | צה"ל המשיך לאורך שעות היום לתקוף בעוצמה מטרות צבאיות של חמאס, בדגש על השכונות ג'בליה, זייתון, אל-פורקן ובית חאנון.

בין המטרות שנתקפו חוסלו פעילים של ארגון הטרור והושמדו מפקדות צבאיות ועשרות משגרי מרגמות. בשעות הערב, מסוק קרב איתר בניין שבו שהו מספר מחבלים, תקף וחיסל אותם.

כמו כן, צה"ל זיהה בשעות הצהריים מספר פעילי חמאס יוצאים מפיר מנהרה בשטח עזה. כלי טיס של צה"ל חיסל את המחבלים ותקף את תוואי המנהרה שממנו יצאו המחבלים.

צה"ל ממשיך בכל עת לרדוף אחר מחבלי חמאס ולהלום בעוצמה בארגון הטרור.

 

22:37 | בהמשך לדיווח הראשוני על הפעלת התרעות, זוהו שני שיגורים משטח סוריה לשטח מדינת ישראל שנפלו בשטח פתוח, לא שוגרו מיירטים על פי מדיניות. לפני זמן קצר שוגר מיירט לעבר מטרה חשודה שחצתה משטח לבנון לשטח ישראל.

22:21 | בהמשך לדיווח הראשוני על הפעלת התרעות, צה"ל תוקף כעת בירי ארטילרי את מקור הירי בשטח סוריה.

21:56 | הופעלה התרעה במושבים עלמה ואבני איתן.

20:36 | כלי טיס, ארטילריה וטנקים של צה"ל תקפו מוקדם יותר היום (שבת), מספר תשתיות צבאיות של חיזבאללה בשטח לבנון. התקיפה בוצעה בתגובה לשיגורים לעבר שטח מדינת ישראל מוקדם יותר היום.

20:10 | דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי: "תקפנו תקיפה רחבה אלפי מטרות ברצועת עזה, חיסלנו טרוריסטים מחמאס. אנחנו מפנים את האוכלוסייה בעזה מאזורי הלחימה. חמאס רוצה להראות לעולם שיש לו הרוגים ופצועים. אנחנו ממשיכים לדרבן את תושבי העיר עזה - רדו דרומה, סעו דרומה מעבר לנחל עזה, חמאס רוצה אתכם כמגן אנושי".

"לצה"ל יש עוצמה גדולה מאוד בצפון. מי שיגיע לגדר לחדור לישראל - ימות. כל אירוע הוא באחריות המלאה של מדינת לבנון והיא תישא במחיר. אנחנו במבצע לוגיסטי רחב שמטרתו הבטחת מוכנות הכוחות ומענה בציוד מיגון למי שנלחם בכלל הגזרות, לפי תיעדוף הלחימה - עזה תחילה".

20:05 | בעקבות קריאתו של צה"ל לתושבי רצועת עזה להתפנות דרומה מבתיהם לשם הגנתם, החלו תושבי הרצועה בתנועה דרומה מנחל עזה. חמאס מערים קשיים על תושבי הרצועה לנוע בצירים מרכזיים ומונע מעבר כלי רכב בצירים אלו.

19:34 | הותרו לפרסום שמותיהם של 14 חללי צה"ל נוספים אשר הודעה נמסרה למשפחותיהם. לאתר הנופלים.

19:30 | בעקבות קריאתו של צה"ל לתושבי רצועת עזה להתפנות דרומה מבתיהם לשם הגנתם, החלו תושבי ברצועה בתנועה דרומה מנחל עזה. חמאס מערים קשיים על תושבי הרצועה לנוע בצירים מרכזיים ומונע מעבר כלי רכב בצירים אלו.

19:00 | נערכים לקראת הרחבת ההתקפה: לוחמי צה"ל ניהלו בימים האחרונים קרבות מול מחבלים ביישובים ובמוצבים השונים ברחבי עוטף עזה. הם פעלו באומץ לב ובנחישות, על מנת להשיב את השליטה באזור, ותפסו אמצעי לחימה רבים שהיו ברשות המחבלים, תוך פינוי פצועים שנפגעו.

 

כעת, כוחות צה"ל, בגיבוי מאמץ לוגיסטי נרחב ובהשלמת גיוס מילואים של מאות אלפי משרתים, נערכים למימוש מנעד רחב של תכניות אופרטיביות התקפיות אשר כוללות בין היתר תקיפה משולבת ומתואמת מהאוויר, מהים ומהיבשה.

 

במקביל, ז"י ואט"ל פועלים כעת להכנת הכוחות להרחבת הלחימה.

כחלק מההיערכות, האגף הקים מרכזי לוגיסטיקה קדמיים (מל"ן) במטרה לאפשר לכוחות הלוחמים להצטייד במהירות ובאופן מותאם לצרכיהם.

בימים האחרונים הועברו הכלים הנדרשים ללחימה לריכוזי הכוחות, ובשלב זה היחידות השונות של אט"ל עמלות על השלמת כשירותם של הכלים וציודם באמצעי לחימה מתקדמים, בהתאם לצורך.

 

גדודי וחיילי צה"ל פרוסים בכל רחבי הארץ וערוכים להעלות את המוכנות לקראת השלבים הבאים של המלחמה - בדגש על פעולת יבשה משמעותית.

18:36 | צה"ל תוקף בתקיפה נרחבת מטרות צבאיות של חמאס ברחבי רצועת עזה.

16:50 | בהמשך לדיווח הראשוני על שיגורים לעבר הר דב, זוהו כ-30 פצצות מרגמה ששוגרו לעבר שטח ישראל, חלקן חצו לשטחנו. צה"ל תקף בתגובה את מקורות הירי וממשיך לתקוף בשטח לבנון כעת.

בזמן התקיפות זוהתה חוליית מחבלים שעל פי החשד התכוונה לירות טיל נ"ט לעבר מדינת ישראל. כלי טיס תקף את החוליה.

15:35 | בתגובה למספר שיגורים משטח לבנון לעבר מרחב הר דב, כוחות צה"ל תוקפים כעת את מקור הירי.

15:30 | זוהו מספר שיגורים לפני זמן קצר משטח לבנון לעבר מרחב הר דב. הפרטים בבדיקה.

14:57 | מתחילת הלחימה, חילצה יחידת 669 כ-200 פצועים בכ-45 חילוצים. עם קבלת הדיווח על פצועים בעקבות חדירת מחבלים בזיקים הוקפצו לוחמי יחידת 669 לשטח. צפו בתיעוד מתוך המסוק. 

 

13:26 | בתום מבצע מעצרים נרחב לסיכול טרור והחרמת אמצעי לחימה, הלילה נעצרו ביהודה ושומרון ובמרחב הבקעה והעמקים 56 מבוקשים, מתוכם 25 פעילים של חמאס, ביניהם בהם שני בכירים, אחד פעיל בדרג ההנהגה והשני מעורב בפעילות הסתה.

אין נפגעים לכוחותינו. עד כה נעצרו מתחילת המלחמה כ-280 מבוקשים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון וחטיבת הבקעה והעמקים. 157 מהם משוייכים לחמאס.

13:14 | כלי טיס של צה"ל תקף לפני זמן קצר מחבלים של חמאס לאחר ששיגרו טיל נ"ט לעבר עוטף עזה. זוהתה פגיעה בחולייה.

13:10 | הותר לפרסום תיעוד של לוחמי סנפיר בסיכול מחבלים מהים.

13:04 | בהמשך להפעלת התרעה בגורנות הגליל על חשש לחדירת כלי טיס עוין, מדובר בזיהוי שווא.

12:23 | כלי טיס של צה"ל, בהכוונה מודיעינית של שב"כ ואמ"ן, חיסלו את עלי קאצ'י, מפקד בכוח הנח'בה של חמאס, שהוביל מתקפת טרור ביישובי עוטף עזה בסוף השבוע האחרון. בשנת 2005 עלי נעצר בעקבות חטיפה ורצח של ישראלים והוחזר כחלק מעסקת גלעד שליט.

11:43 | מאו"ג עזה, תא"ל אבי רוזנפלד: "בשבת בבוקר התעוררנו כולם בהפתעה גדולה מאוד להתקפה אכזרית ביותר של חמאס. לא ידענו עליה, הופתענו ממנה. יהיה עוד הרבה זמן לתחקר ולהסתכל אחורה על מה קרה כאן.

 

כל המדינה מסתכלת עלינו וסומכת עלינו, אין אחרים במקומינו, ומפה אנחנו הולכים קדימה. מי שחזה במראות הקשים האלה, הבלתי נתפסים בשבת - יזכה גם לראות את הניצחון הגדול של צה"ל ומדינת ישראל על החמאס. אני יודע שאיתכם, אין משימה ואין אתגר שלא נוכל לעמוד בו.

אנחנו בעת הזאת מרכינים את הראש על האובדן הקשה של חברינו הרבים, בעוטף, בצה"ל, באוגדת עזה, שנפלו במתקפת הפתע השפלה הזאת. מרכינים את הראש, אבל לא מורידים את הראש. הראש שלנו למעלה, אנחנו גאים במדינה שלנו, נגן עליה ונעשה הכל להגן. מסתכלים רק קדימה - להגנה ולהתקפה, עד הניצחון, עד שנרסק ונשבור את החמאס".

11:00 | דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי:"אנחנו היום שבוע בדיוק לתחילת המלחמה, ממשיכים להיות דרוכים ופרוסים חזק בכל הגזרות, ובעיקר – ערוכים לקראת שלבי המלחמה הבאים. אנחנו מזהים מוטרדות גדולה בהנהגת חמאס בפינוי תושבי הרצועה, כי הם מסתירים את הנכסים המבצעיים שלהם באוכלוסייה אזרחית. יש חלוקת כוחות מתוכננת ומסודרת כך שתיתן מענה לצרכים הביטחוניים בכלל הזירות – דרום, צפון ומרכז. אמנם ממוקדים בעזה, אבל צה"ל בפריסה אשר מאפשרת לו לפעול במקביל בכל הזירות במידה ויידרש לכך".

10:54 | תיעוד מחיסול חוליית המחבלים שניסתה לחדור לשטח ישראל מלבנון הבוקר:

09:22 | במהלך היממות האחרונות קרא צה"ל לתושבי העיר עזה להתפנות מבתיהם, לאור הפעילות הצבאית המתקיימת באזור, כתגובה לפעולות הטרור של החמאס. הקריאה הופצה במגוון אמצעים שונים, על מנת לנסות ולמזער את הפגיעה בבלתי מעורבים.

 

מחבלי חמאס מסתתרים במנהרות מתחת לבתים בעיר עזה, ובתוך בניינים מרובים אזרחים בלתי מעורבים. צה"ל זיהה מגמה של התפנות תושבים דרומה, זאת על אף נסיונותיו של חמאס למנוע את פינויים, במטרה להשתמש בהם כמגן אנושי.

09:19 | דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי: "עד כה תקפנו אלפי מטרות וחימושים, בניהם מספר מטרות של מחבלי ה'נח'בה', כוח העילית של החמאס שהוביל על המתקפה על יישובי הדרום. אנחנו לא נלחמים בתושבי עזה, אלא מול ארגון טרור רצחני. בפיקוד המרכז, ביהודה ושומרון, נעצרו כ-220 מחבלים, בניהם כ-130 המשויכים לארגון החמאס וסוכלו כ-10 פיגועים.

08:53 | תצפיות צה"ל זיהו חוליית מחבלים אשר ניסתה לחדור לשטח ישראל מלבנון. כלי טיס מאויש מרחוק של צה"ל תקף את החולייה וחיסל מספר מחבלים.

08:08 | מטוסי קרב של צה"ל תקפו במקביל בגל תקיפות נרחב עשרות מטרות צבאיות ופעילי "נח'בה" של חמאס, שהיו בשטחי היערכות ברחבי רצועת עזה הלילה. כוחות ה"נח'בה" היו הכוחות העיקריים שחדרו ליישובי העוטף ביום שבת האחרון.

 

כמו כן, מטוסי קרב של צה"ל תקפו במהלך היממה האחרונה מפקדה מבצעית של חמאס, ממנה נוהלה הפעילות האווירית של הארגון. במהלך התקיפה חוסל מראד אבו מראד, ראש המערך האווירי בעיר עזה שלקח חלק גדול והכווין מחבלים במתקפה הרצחנית ביום שבת.

 

 

03:05 | צה"ל תקף מטרת חיזבאללה בדרום לבנון בתגובה לחדירת כלים בלתי מזוהים שיורטו ולירי שבוצע לעבר כלי טיס בלתי מאויש של צה"ל. השיגור לעבר כלי הטיס יורט.

01:34 | בהמשך להתרעה שהופעלה על חדירת עצם בלתי מזוהה סמוך לשפרעם, לוחמי ההגנה האווירית יירטו עצם בלתי מזוהה שחדר לשטח ישראל.

01:14 | בהמשך לדיווחים על הדי פיצוצים מעל חיפה, לוחמי ההגנה האווירית יירטו שתי מטרות בלתי מזוהות מעל העיר חיפה, לא הופעלה התרעה על פי מדיניות.