מערכת את"צ

לכל העדכונים בזמן אמת - הצטרפו לערוץ הטלגרם הרשמי של צה"ל.

לכל העדכונים - היכנסו לכתבות בנושא המלחמה.

20:20 | דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי: "מוכנות גבוהה מאוד להתרחבות הלחימה בגבול הצפון. לוחמים באזור אל בורייג' ומרחיבים את הפעולה בחאן יונס, התחלנו במאמץ נוסף בחירבת חז'יעה הסמוכה לגבול ישראל. התחלנו בהשמדת התשתית התת קרקעית ליד ביה"ח רנתיסי, הכוחות חשפו 3 פירים ליד ביה"ח רנתיסי כולל בבי"ס סמוך. עוסקים במציאת וחיסול מוחמד דף - ייקח כמה זמן שייקח".

20:20 | במרחב ביה"ח "רנתיסי" ובעומק עשרות מטרים: הושמדו 3 פירי מנהרת טרור של חמאס שהובילו לעיר עזה.

18:55 | הרמטכ"ל בפיקוד הצפון: "צה"ל ובתוכו פיקוד הצפון נמצאים במוכנות מאד גבוהה".

18:30 | במהלך היתקלות של כוחות מצוות הקרב של חטיבת הנח"ל באזור ממולכד מהווה מעוז מחבלים של החמאס בדרג' תופאח, מכלול האש של חטיבת הנח"ל הכווינו מסוק קרב אשר ליווה את הכוחות. מסוק הקרב, בהכוונת מפקד הגדוד והכוח בשטח ירה על המבנה על מנת להסיר את האיום וחיסל את המחבלים.

17:00 | כוחות חי"ר ושריון מצוות הקרב של גדוד 50, הפועלים תחת צוות הקרב של חטיבה 460, פשטו על מרחב פרדסים בו איתרו חמישה פירים התקפיים ובורות שיגור רבים.

 

במהלך הפעילות בפרדס, נתקלו הלוחמים במספר מחבלים אשר ירו לעברם טילי RPG וירי מנשק קל, הכוחות חיסלו את המחבלים בירי מדויק.

במהלך ההתקפה כוחות שריון זיהו במרחב שני מחבלים זוחלים עם נשקים לעבר הכוחות וחיסלו אותם באמצעות ירי פגז טנק. בנוסף נורה במהלך ההיתקלות על הכוח טיל נ"ט אשר לא פגע בטנק, לוחמי השריון זיהו את מקור הירי וחיסלו את המחבל שניסה לתקוף את הכוח.

16:13 | מטוסי קרב של חיל האוויר השלימו תקיפה ממוקדת של מטרות טרור בשטח לבנון. במסגרת התקיפה, הושמדו מספר תשתיות טרור לצד אתרים צבאיים של חיזבאללה.

 

כמו כן, במהלך השעות האחרונות זוהו מספר שיגורים שחצו משטח לבנון לעבר מרחבים שונים בצפון הארץ ונפלו בשטח פתוח. כוחות צה"ל תקפו את מקורות הירי ומרחבים נוספים בשטח לבנון.

בנוסף, זוהו שלושה כלי טיס עוינים שחצו מלבנון ונפלו במרחב הר דב, האירוע הסתיים. 

14:00 | חשיפת עשרות פירים התקפיים וחיסול מחבלים רבים: תיעוד מיוחד ממצלמות הגוף של לוחמי עוצבת הקומנדו.

12:31 | זוהו מספר שיגורים שחצו משטח לבנון, לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה מספר שיגורים. השיגורים הנוספים לא יורטו על פי מדיניות. כוחות צה"ל תקפו את מקורות הירי.

 

כמו כן, במהלך הלילה מטוס קרב של חיל האוויר תקף אתר צבאי של חיזבאללה בשטח לבנון. בנוסף, בשעות הבוקר כוחות צה"ל תקפו מרחבים נוספים בשטח לבנון.

12:25 | כוחות הביטחון עצרו הלילה 14 מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון והחרימו 12 נשקים במחנה הפליטים נור א-שמס שבחטיבת מנשה ובעיר חברון שבחטיבת יהודה.

לוחמי צה"ל במילואים, כוחות הנדסה, שב"כ ומג"ב פעלו הלילה במבצע לסיכול טרור במחנה הפליטים נור א-שמס בפיקוד חטיבת מנשה.
במהלך הפעילות זוהתה חוליית מחבלים שהשליכה מטענים לעבר הכוחות, כלי טיס של חיל האוויר תקף את החולייה.

הכוחות חשפו והשמידו מטענים מתחת ובצידי הכבישים שנועדו לפגיעה בכוחותינו, עצרו שלושה מבוקשים והחרימו אמצעי לחימה וכספי טרור.

אמצעי הלחימה שהוחרמו

כמו כן, במחנה הפליטים דהיישה שבחטיבת עציון הכוחות החרימו ציוד בבית דפוס שהדפיס חומרי הסתה לחמאס ורחפן. המבוקשים שנעצרו הועברו להמשך חקירת כוחות הביטחון.

עד כה נעצרו מתחילת המלחמה כ-2,550 מבוקשים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון וחטיבת הבקעה והעמקים, כ-1,300 מהם משויכים לחמאס.

08:56 | במסגרת הפעילות הקרקעית של לוחמי צק"ח יפתח (11) במרחב שג'עייה, זיהו הלוחמים מחבלים עוברים בין מבנים בתוך מרחב לחימה של חמאס, ממנו בוצע ירי לעבר כוחותינו.

 

בשיתוף פעולה עם מכלול האש והמודיעין, הכווינו הכוחות כלי טיס של חיל האוויר שתקפו וחיסלו את המחבלים.

התקיפה הביאה לפיצוצי משנה נוספים המעידים על כך שהמרחב היה ממולכד, במטרה לפגוע בלוחמי צה"ל.

 

לוחמי צוות הקרב של חטיבה 261 (בה"ד 1) זיהו שני מחבלים שנכנסו לתוך רכב. הרכב ובו המחבלים הגיע למבנה המוכר כמחסן אמצעי לחימה, הכוחות הכווינו כלי טיס של חיל האוויר שתקף וחיסל את המחבלים, מטוס קרב של חיל האוויר תקף את מחסן אמצעי הלחימה.

 

לוחמי צוות הקרב החטיבתי 401 שהיו בזמן פעילות במרחב דראג' תופאח זיהו מחבל שמחזיק בטיל נגד טנקים המיועד לשימוש מטווח קצר.

 

הכוחות הכווינו צוות טנקים, שזיהה את המחבל מתכונן לירי לעבר הכוחות וחיסל אותו טרם ביצוע הירי לעברם.

במהלך הלילה לוחמי זרוע הים זיהו ותקפו, תוך סגירת מעגל עם הכוחות בשטח, חשודים אשר שהו במבנה והיוו איום על הכוחות המתמרנים ברצועה.

כמו כן, כוחות זרוע הים תקפו מטרות של חמאס ברצועת עזה, במסגרת סיוע לפעילות כוחות חטיבה 14 לאורך קו החוף.

06:00 | פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה:

05:57 | הותרו לפרסום שמותיהם של שלושה חללי צה"ל אשר הודעה נמסרה למשפחותיהם. לאתר החללים, לחצו כאן.