מערכת את"צ

לכל העדכונים בזמן אמת - הצטרפו לערוץ הטלגרם הרשמי של צה"ל.

לכל העדכונים - היכנסו לכתבות בנושא המלחמה.

20:15 | "השלמנו היום תקיפה רחבה על מרחב קיילה בדרום לבנון, 80% משיגורי חיזבאללה נפלו אתמול בשטח לבנון", אמר דובר צה"ל בהצהרתו הערב, "נלחמים במעוז החמאס המשמעותי האחרון בצפון הרצועה. השמדנו את חמ"ל המודיעין של חמאס בצפון הרצועה".

במהלך ההצהרה, הוצג סרטון של החיילת אורי מגידיש, ששוחררה משבי החמאס. "אורי ביקשה להעביר מסר לעולם, והערב אביא בפניכם את דבריה", הוסיף דובר צה"ל:

 

20:00 | צוות הקרב החטיבתי של חטיבה 188 פועל מתחילת השבוע במחנה אל בורייג' שבמרחב מחנות המרכז ברצועת עזה. במהלך פעילותם במרחב, לוחמי החטיבה נתקלים במחבלים רבים אשר תוקפים את הכוח מתוך מבנים וממרחבי אוכלוסייה אזרחית. לכל הפרטים.

19:00 | מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו תשתיות טרור של חיזבאללה במרחב כפר כילא שבדרום לבנון, במבצע שכלל שני גלי תקיפה ממוקדים על שורת מטרות בשעות הבוקר והצהריים.

כפר כילא מהווה מעוז של חיזבאללה, כאשר הארגון עושה שימוש בתשתיות במרחב לצרכי טרור, תוך ניצול האוכלוסייה האזרחית ושימוש בה כמגן אנושי לפעולותיו. מאז תחילת המלחמה, ביצע הארגון שיגורים רבים ממרחב הכפר לעבר שטח מדינת ישראל.

 

18:33 | הותרו לפרסום שמותיהם של שני חללי צה"ל אשר משפחותיהם עודכנו. לאתר החללים, לחצו כאן.

בנוסף, באירוע בו נפל קונסטנטין סושקו ז"ל, נפצע באורח קשה לוחם מילואים מגדוד 7086, חטיבת גולני.

כמו כן, קצין לוחם בגדוד 'צבר' (432), חטיבת גבעתי, נפצע באורח קשה בקרב בצפון רצועת עזה. לוחם מילואים בגדוד ההנדסה 7107, חטיבת הנח״ל, נפצע באורח קשה בקרב בצפון רצועת עזה.

כמו כן, לוחם מילואים בפלס"ר 5352, עוצבת 'ראם' (179), נפצע באורח קשה בקרב במרכז רצועת עזה.

בנוסף, לוחם בגדוד 932, חטיבת הנח"ל נפצע באורח קשה בפעילות מבצעית בעוטף עזה.

כמו כן, לוחם צה"ל במילואים מגדוד 7018 נפצע באורח קשה בפיגוע הדריסה שאירע היום (שבת) במרחב חטיבת יהודה.

הפצועים פונו לקבלת טיפול רפואי ומשפחותיהם עודכנו.

16:55 | מטוס קרב וכלי טיס של חיל האוויר תקפו מוקדם יותר היום שלוש חוליות מחבלים בשטח לבנון. בנוסף, צה"ל תקף תשתית מבצעית של ארגון הטרור חיזבאללה וכן תקף בירי ארטילרי הבוקר מספר מרחבים בשטח לבנון.

במהלך היום זוהו מספר שיגורים משטח לבנון לעבר שטח מדינת ישראל. בנוסף, לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה מטרה אווירית חשודה שחצתה משטח לבנון לעבר שטח מדינת ישראל.

 

15:00 | לוחמי צוות הקרב של חטיבה 7 העמיקו את התמרון דרומה ופשטו על מפקדות צבאיות של חמאס בלב העיר חאן יונס, וביניהם על חמ"ל המודיעין הצבאי של ארגון הטרור בעיר. חמ"ל המודיעין הצבאי אחראי על כלל הפעולות המודיעיניות של חמאס במרחב. ביעדים עליהם פשטו הלוחמים, אותרו מסמכים בעלי ערך רב. בנוסף, במתחם חמ"ל המודיעין אותר חמ"ל של הג'יהאד הפלסטיני.

לוחמי צוות הקרב של חטיבת גבעתי פשטו על תשתיות טרור רבות במרחב וחיסלו מחבלים שנערכו לפגיעה בכוחות באמצעות ירי צלפים וטנקים. מכלול האש של החטיבה ביצע מספר תקיפות באמצעות כלי טיס אוויריים בהן חוסלו מחבלים חמושים והושמדו מטרות כגון אתר לייצור אמצעי לחימה ומעוז של מחבלי חמאס.

 

כמו כן, כשלב מקדים לכניסת הכוחות הקרקעיים מכלול האש של אוגדה 98 ביצע בשיתוף עם חיל האוויר כ-50 תקיפות אוויריות על מגוון מטרות ביניהן יעדי תת קרקע ותשתיות טרור וכן ביצע תקיפות להשמדת אויב כחלק מליווי הכוחות במרחב.

14:35 | פיגוע דריסה אירע לפני זמן קצר בעמדה צבאית הסמוכה למחנה הפליטים אל פוואר שבחטיבת יהודה, לוחמי צה"ל במילואים ניטרלו את המחבל. כוחות הביטחון פרוסים ומתגברים צירים במרחב.

08:50 | כוחות צה"ל ממשיכים לפעול במרחבי רצועת עזה. הלוחמים מנהלים קרבות עזים מול מחבלים, חיל האוויר תוקף חוליות ותשתיות טרור בהכוונה של הכוחות ולוחמי זרוע הים מסייעים לכוחות המתמרנים ברצועה בתקיפות ואש מהים.

בפעילות בשג'עייה שבצפון רצועת עזה, לוחמים מגדוד איסוף 414 זיהו חוליית מחבלים שפעלה סמוך אליהם ומחבל חמוש ב-RPG.
כלי טיס של חיל האוויר תקף וחיסל את החולייה בהכוונת הלוחמים.

 

כחלק מפעילות כוחות צוות הקרב של חטיבת המילואים 14 במרחב העיר עזה ביממה האחרונה, חיסלו הלוחמים עשרות מחבלים. בארבעה זיהויים שונים שביצעו הכוחות, חוסלו מהאוויר בפחות משלוש שעות מעל 15 מחבלים חמושים ובתום קרבות שניהלו הלוחמים, חוסלו מחבלים נוספים במרחב.

 

בפעילות של צוות הקרב החטיבתי 551 במרחב בית לאהיא שבצפון הרצועה, השמידו לוחמי המילואים של צוות הקרב שני מבנים צבאיים בשימוש חמאס. בטרם בוצעה תקיפת המבנים, איתרו הלוחמים במקום אמצעי לחימה רבים ביניהם, מטעני נפץ, נשקים, ציוד צבאי ומכשירי קשר.

כמו כן, בפעילות נוספת שערכו הכוחות במרחב, זיהו הלוחמים שני תצפיתני אויב במבנה סמוך לשאר הכוחות ולאחר זיהוי ודאי של המחבלים, כוח שריון ביצע ירי מטנק לעבר הבניין בו שהו התצפיתנים וחיסלו אותם.