מערכת את"צ

לכל העדכונים בזמן אמת - הצטרפו לערוץ הטלגרם הרשמי של צה"ל.

לכל העדכונים - היכנסו לכתבות בנושא המלחמה.

20:53 | צה"ל חיסל באמצעות כלי טיס של חיל האוויר את עלי חסין ברג'י, מפקד אזור דרום לבנון ביחידה האווירית של חיזבאללה. עלי הוביל עשרות פעולות באמצעות כטב"מי נפץ ואיסוף כנגד ישראל וכוחות צה"ל, ואף את התקיפה של מפקדת פיקוד הצפון מוקדם יותר היום.

טרם חיסולו, חוסלה גם חוליית שיגור מהיחידה האווירית בחיזבאללה שהיתה בדרכה לשגר כטב"מי נפץ לעבר יעדים בישראל.

20:00 | לוחמי צוות הקרב של חטיבת הצנחנים נלחמים בלב חאן יונס, מחסלים מחבלים בקרבות פנים אל פנים ובאמצעות ירי צלפים ומאתרים אמצעי לחימה רבים הכוללים נשקים, רימונים ותחמושת.

במהלך פעילות התקפית של צוות הקרב הגדודי 101, מחבלים פתחו באש מתוך מבנים במרחב. הלוחמים הכווינו תקיפות אוויריות ותקיפות טנקים לחיסול המחבלים.

לאחר מכן, ביצעו הלוחמים סריקות במרחב על מנת לשלול הימצאות מחבלים נוספים. במסגרת סריקת אחד המבנים נתקלו לוחמי גדוד 101 במחבלים שהתבצרו במבנה. הלוחמים חתרו למגע וחיסלו את המחבלים אשר היו פרוסים במרחב. במהלך ההיתקלות נהרג כלב עוקץ ונפצעו שבעה לוחמים באורחים שונים.

17:50 | כלי טיס של חיל האוויר תקפו מספר תשתיות צבאיות של חיזבאללה במרחב הכפר כילא שבדרום לבנון. בנוסף, מטוס קרב של חיל האוויר תקף תשתית טרור של הארגון במרחב הכפר יארון שבדרום לבנון וכלי ארטילריה של צה"ל ירו לעבר מרחבים שונים בדרום לבנון.

במהלך היום זוהו מספר שיגורים משטח לבנון לשטח ישראל. כמו כן, בהמשך להתרעות על חדירת כלי טיס עוין בצפון הארץ, זוהו מספר מטרות אוויריות עוינות שחצו לשטח ישראל משטח לבנון, אחת מהן יורטה בהצלחה על ידי לוחמי ההגנה האווירית וכלל האירועים הסתיימו.

17:00 | לוחמי צוות הקרב של חטיבת גבעתי משמידים תשתיות טרור, מחסלים מחבלים בקרבות וחושפים מחסני אמצעי לחימה רבים המשמשים את חמאס.

14:00 | לוחמי עוצבת הקומנדו פועלים בלב מרחב ח'אן יונס, פושטים על תשתיות טרור ומתחמי תת קרקע ומעמיקים את האחיזה המבצעית בדרום הרצועה. במהלך פעילותם, חשפו הכוחות עשרות פירים. בזמן שסרקו פיר במרחב, יצאה חוליית מחבלים מתוך הפיר ונזרקו מטענים לעבר הכוח, הלוחמים השיבו באש וחיסלו את המחבלים.

12:51 | במבצע לסיכול טרור במחנה הפליטים של טול כרם ובמחנה הפליטים נור א-שמס שבחטיבת מנשה, חשפו והשמידו הכוחות מטענים מוכנים לשימוש שהוטמנו מתחת לכבישים על מנת לפגוע בכוחותינו.

במהלך הפעילות, כלי טיס של צה"ל תקף חוליית מחבלים שירתה לעבר הכוחות. בנוסף, נעצרו מבוקשים בכפר יעבד שבגזרת החטיבה.

לוחמי דובדבן במילואים פעלו הבוקר בעיר שכם, עצרו מבוקש והשמידו מטענים מוכנים לשימוש שאותרו בתוך בית המבוקש. במהלך הפעילות, הכוחות ירו לעבר מחבל שהשליך לעברם מטען, המחבל נפגע.

אמצעי הלחימה שהוחרמו

בכפרים עטרה שבחטיבת בנימין וחבלה שבחטיבת אפרים איתרו והחרימו הכוחות מספר נשקים. במבצע בכפר צוריף שבחטיבת עציון הכוחות עצרו שני מבוקשים ותחקרו חשודים רבים. בכפר עין מצבאח שבחטיבת בנימין נעצר פעיל כותלה, תא הסטודנטים של חמאס.

המבוקשים שנעצרו והנשקים שהוחרמו הועברו להמשך טיפול כוחות הביטחון, אין נפגעים לכוחותינו. עד כה נעצרו מתחילת המלחמה מעל 2,600 מבוקשים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון וחטיבת הבקעה והעמקים, כ-1,300 מהם משויכים לחמאס.

12:15 | הותרו לפרסום שמותיהם של חמישה חללי צה"ל אשר הודעה נמסרה למשפחותיהם. לאתר החללים, לחצו כאן.

בנוסף, לוחם במילואים בגדוד 8105, עוצבת 'שועלי המרום' (646), נפצע באורח קשה בקרב במרכז רצועת עזה.

הפצוע פונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים ומשפחתו עודכנה.

11:33 | מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו תשתיות טרור בכפר כילא בדרום לבנון. כמו כן, כלי טיס של חיל האוויר תקף לפני זמן קצר חוליית שיגור של כלי טיס בלתי מאוישים בדרום לבנון.

 

בהמשך להתרעות בצפון הארץ, זוהו מספר שיגורים משטח לבנון לעבר מרחבי מלכיה ויפתח.

בהמשך להתרעות על חדירת כלי טיס עוין, שוגרו מיירטים לעבר מספר מטרות אוויריות עוינות שחצו משטח לבנון לשטח ישראל. זוהתה נפילה בבסיס בצפון הארץ, אין נזק ואין נפגעים.

 

צה"ל תוקף בארטילריה את מקורות הירי.

09:09 | צוותי הקרב החטיבתיים שנלחמים תחת אוגדה 98 הרחיבו את התמרון בעומק חאן יונס וביצעו התקפות במהלכן חוסלו כ-40 מחבלים, אותרו מגוון רחב של אמצעי לחימה ואותרו פירים משמעותיים.

בין אמצעי הלחימה שאיתרו לוחמי צוות הקרב של חטיבת צנחנים, 12 רובים מסוג קלאצ'ניקוב, ארבעה משגרי RPG טעונים, עשרות רימונים, מחסניות ווסטים.

לוחמי צוות הקרב של חטיבת כפיר פשטו על מבנה מופלל בחאן יונס ואיתרו מחבל חמוש. הכוחות ירו לעבר המחבל וחיסלו אותו.

 

במהלך פעילות של צוות הקרב של חטיבת גולני במרחב אל מע'אזי שבמרכז הרצועה, באמצעות הכוונה מודיעינית זיהה כוח של יחידה 636 מחבלים מחטיבת מחנות המרכז במרחב. הכוחות הכווינו כלי טיס של חיל האוויר שתקף וחיסל את החוליה.

כוחות זרוע הים תקפו ביממה האחרונה מוצבים צבאיים, מחסנים וכלי שיט ששימשו את הכוח הימי של חמאס ברצועת עזה.

05:55 | הותרו לפרסום שמותיהם של ארבעה חללי צה"ל אשר הודעה נמסרה למשפחותיהם. לאתר החללים, לחצו כאן.

בקרב בו נפלו רס"ל (במיל') דוד שורץ ז"ל ורס"ל (במיל') יקיר הכסטר ז"ל, נפצע באורח קשה לוחם מילואים בגדוד ההנדסה 8219, עוצבת 'חצי האש' (551).

בנוסף, בקרב בו נפל רס"ל (מיל') גבריאל בלום ז"ל, נפצעו באורח קשה קצין לוחם ושני לוחמים במילואים מצוות ההנדסה של אוגדה 36.

כמו כן, שני קציני מילואים בחטיבה 646 נפצעו באורח קשה בקרב במרכז רצועת עזה.

הלוחמים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים ומשפחותיהם עודכנו.