מערכת את"צ

לכל העדכונים בזמן אמת - הצטרפו לערוץ הטלגרם הרשמי של צה"ל.

לכל העדכונים - היכנסו לכתבות בנושא המלחמה.

23:45 | בהמשך להתרעה במרחב יפתח, לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה שישה שיגורים משטח לבנון. דקות ספורות לאחר מכן, כלי טיס של חיל האוויר תקף בשטח לבנון את המשגר ואת חוליית המחבלים שביצעה את הירי.

בנוסף, כלי טיס של חיל האוויר תקף מבנה צבאי של חיזבאללה בשטח לבנון, בו פעלה חוליית מחבלי הארגון.

 

כמו כן, כתוצאה מהירי לעבר מוצב צה"ל במרחב מלכיה מוקדם יותר היום, נפצעו שני לוחמי צה"ל במילואים באורח בינוני.

הלוחמים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, משפחותיהם עודכנו.

20:25 | דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי: "הכוחות מעמיקים אל הפעולה, משמידים אמלח ומחסלים מחבלים. הוספנו חטיבה שלמה וכוחות הנדסיים למרחב חאן יונס. צה"ל תקף היום שורת מטרות של חיזבאללה בלבנון וחוליית מחבלים. כוחותינו השיבו אש למקורות הירי במרכז בארץ, גם כטב"מים של חיזבאללה. חיזבאללה פועל כמגן חמאס-דאעש ומסכן את אזרחי לבנון. הכוחות בשטח תודרכו איך לחפש חטופים חיים".

20:00 | "הלחימה הביאה לפירוק היכולת של חטיבת צפון העיר עזה": כוחות אוגדה 162 בפעילות עצימה בלב ג'באליה.

19:00 | תיעוד ראשון: כוחות מיוחדים מיחידת 'שלדג' פועלים בתוך מנהרת טרור משמעותית של חמאס שנחשפה בלב העיר עזה.

18:09 | כלי טיס של חיל האוויר וכוחות צה"ל תקפו חוליית מחבלים נוספת במרחב שתולה. בנוסף זוהו מספר שיגורים משטח לבנון לעבר שטח מדינת ישראל, צה"ל תקף באש את מקורות הירי.

18:00 |הותר לפרסום שמו של חלל צה"ל אשר הודעה נמסרה למשפחתו. לאתר החללים, לחצו כאן.

16:20 | הרמטכ"ל, רא"ל הרצי הלוי, הגיע היום (רביעי) לחמ"ל הקרן להוקרה, סיוע ותגמול לאנשי המילואים של אגף כוח האדם במחנה מקלף, יחד עם ר' אכ"א, אלוף יניב עשור.

הקרן מופעלת על ידי אגף כוח האדם בצה"ל, במטרה לסייע למשרתי המילואים ששירתו בזמן במלחמה, בין היתר בגין נזקים כלכליים שנגרמו להם ולבני משפחתם עקב השתתפותם בלחימה או עקב קריאתם לשירות מילואים בהתראה קצרה. נכון לתאריך 19/12/2023 חולקו 17,198,180 ש"ח לאנשי המילואים ומשפחותיהם.

צה"ל, בהובלת אכ"א, פועל בימים אלו ליצירת פתרונות ארוכי טווח, סיוע כלכלי ומענה מקיף עבור משרתי המילואים. גיוסם הרחב של אנשי המילואים ושירותם הרצוף והממושך הינו מרכיב חיוני בלחימה של צה"ל וראוי לכל הערכה.

15:30 | נחשף בחקירת השב"כ: אחמד כחלות, מנהל בית החולים כמאל ע'דואן בג'באליה שבצפון הרצועה, מודה שחמאס הפך את בתי חולים למתקן צבאי בשליטת חמאס: "גויסתי לחמאס ב-2010 בדרגת תא"ל. יש בבית החולים עובדים שהם פעילים צבאיים של עז א-דין אלקאסם - רופאים, אחים, פראמדיק, פקידים, אנשי צוות".

15:18 | מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו שורת מטרות צבאיות של חיזבאללה בשטח לבנון, בין המטרות שנתקפו, תשתיות טרור, מבנים צבאיים, מחסן אמצעי לחימה ועמדת שיגור של חיזבאללה. בהמשך להתרעות על חדירת כלי טיס עוין בצפון הארץ, לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה מטרה אווירית חשודה שחצתה משטח לבנון לעבר שטח מדינת ישראל. התרעות על ירי רקטות וטילים הופעלו מחשש לשברי יירוט.

15:14 | מחר (רביעי), עתיד להתקיים תרגיל במרחב העיר אילת בהשתתפות כוחות צה"ל, משטרה וכוחות החירום בעיר על מנת לשמור על כוננות וכשירות הכוחות. התרגיל יחל בשעות הבוקר ויסתיים בשעות הצוהריים ובמסגרתו תורגש תנועה ערה של כוחות הביטחון במרחב.

14:05 | כלי טיס של חיל האוויר תקף חוליית מחבלים במרחב חניתה. כמו כן, כוחות צה"ל תקפו בירי טנקים תשתית טרור של חיזבאללה בשטח לבנון.

בנוסף כוחות צה"ל ביצעו ירי ארטילרי להסרת איום במרחב ירון.

בהמשך להתרעות על חדירת כלי טיס עוין בצפון הארץ, לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה באמצעות מערכת "כיפת ברזל" מטרה אווירית חשודה שחצתה משטח לבנון לעבר שטח מדינת ישראל.

14:00 | מטענים, טילים ורקטות - כוח של צוות הקרב החטיבתי 261 באוגדה 162 איתר אתרים לייצור אמצעי לחימה ומצבור רב של אמצעי לחימה.

11:50 | צה"ל תקף מוקדם יותר היום בירי ארטילרי מספר מרחבים בשטח לבנון. בנוסף, זוהה שיגור אחד משטח לבנון לעבר מרחב מטולה שנפל בשטח פתוח, צה"ל תקף באש את מקורות הירי.

11:30 | צה"ל ושב"כ חיסלו את צבחי פרואנה, שהיה מעורב בהעברת עשרות מיליוני דולרים לטובת פעילות הלחימה של הזרוע הצבאית של חמאס.

10:26 | צוות הקרב החטיבתי 55 ביצע פשיטות משולבות על תשתיות טרור בחאן יונס ובמהלכן חיסלו הלוחמים בירי מחבל אשר שיגר נ"ט מסוג RPG לעבר הכוח. הלוחמים איתרו מחסן אמצעי לחימה ובו מטעני חבלה, נשקים ורימונים.

לוחמים מיהל"ם וכוחות הנדסה איתרו מטען שהוטמן בתוך מרפאה ליד בית ספר בלב שכונת שג'עייה. כמו כן, לוחמים מצוות הקרב החטיבתי של ביסל"ח שפעלו בשכונת שג'עייה איתרו אמצעי לחימה רבים, ביניהם, קלאצ'ניקובים, ווסטים ומחסניות.

לוחמי צוות הקרב החטיבתי 179 ('ראם') השמידו פיר מנהרה בקרבת חוף ים בדרום העיר עזה. לאחר פיצוץ הפיר זיהו הכוחות מספר רב של מחבלים שנמלטו לתוך מבנה בקו החוף. מטוס קרב של חיל האוויר השמיד את המבנה.

כוחות זרוע הים המשיכו לתקוף מטרות טרור ברצועת עזה, ביניהן מבנים שבהם אותרו מחבלי חמאס וכלי שיט המשמשים את הארגון למטרות טרור. כמו כן ממשיכים כוחות זרוע הים בתקיפות סיוע לכוחות צה"ל המתמרנים ברצועה.

אמצעי הלחימה שאותרו בשג'עייה ובח'אן יונס

08:50 | לוחמי צה"ל במילואים, הנדסה, שב"כ ומג"ב הרסו הלילה בכפר עקרבה שבחטיבת שומרון את דירת המחבל אוסמה בני פדל שביצע את הפיגוע בחווארה בתאריך 19.8.23 בו נרצחו שי ואביעד ניגרקר ז"ל.

כמו כן, הכוחות עצרו עשרה מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון, ביניהם ארבעה המזוהים עם חמאס. בכפר בית אומר שבחטיבת עציון החרימו הכוחות נשק מסוג M-16. במבצע להחרמת רכבים בלתי חוקיים בכפר צוריף הוחרמו 40 רכבים, ובכפר קרוואת בני חסן שבחטיבת אפרים הוחרמו כספי טרור בשווי של מעל 100,000 ש"ח.

המבוקשים שנעצרו הועברו להמשך חקירת כוחות הביטחון, אין נפגעים לכוחותינו.

06:00 | מצורפות תמונות מהלחימה של כוחות צה"ל ברצועת עזה:

05:57 | הותרו לפרסום שמותיהם של שני חללי צה"ל אשר הודעה נמסרה למשפחותיהם. לאתר החללים, לחצו כאן.

בנוסף, שני לוחמים מגדוד 13, חטיבת גולני, נפצעו באורח קשה אמש (שני), בקרב ברצועת עזה. הפצועים פונו לבית החולים ומשפחותיהם עודכנו.