מערכת את"צ

לכל העדכונים בזמן אמת - הצטרפו לערוץ הטלגרם הרשמי של צה"ל.

לכל העדכונים - היכנסו לכתבות בנושא המלחמה.

20:40 | "כוחות צה"ל נלחמים בחאן יונס בשיטות חדשות ובהרכב כוח שונה", אמר דובר צה"ל בהצהרתו הערב, "כוחות צה"ל תקפו שורות מטרות של חיזבאללה בצפון. צה"ל תקף בלבנון וחיסל את המחבל ששיגר את הירי לכנסייה, ומטוס קרב של חיל האוויר יירט מטרה בים סוף".

20:33 | מטוס קרב של חיל האוויר יירט בהצלחה במרחב הים האדום מטרה אווירית עויינת שהייתה בדרכה לשטח ישראל. יחידת הבקרה האווירית עקבה אחר המטרה לאורך האירוע.

19:00 | צה"ל החל לפעול במחנות המרכז: "גדודי החמאס פוגשים ברגעים אלו את עוצמת צה"ל, והם יחדלו מלתפקד".

18:30 | הרמטכ"ל, רא"ל הרצי הלוי: "המלחמה תימשך עוד חודשים רבים ונפעל בשיטות שונות - אין קיצורי דרך בפירוק יסודי של ארגון טרור". להצהרה המלאה.

18:14 | הותרו לפרסום שמותיהם של שלושה חללי צה"ל אשר הודעה נמסרה למשפחותיהם. לאתר החללים, לחצו כאן.

בנוסף, בקרב בו נפל רס"ר מאור לביא ז"ל נפצע באורח קשה לוחם במילואים בגדוד 450, חטיבת ביסל"ח.

כמו כן, בקרב בו נפלו רס"ן שי שמריז ז"ל וסרן (במיל') שאול גרינגליק ז"ל נפצעו באורח קשה קצין ושני לוחמים בגדוד 931, חטיבת הנח"ל.

בנוסף, לוחם בסיירת נח"ל, חטיבת הנח"ל נפצע באורח קשה בקרב בצפון רצועת עזה.

הפצועים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים ומשפחותיהם עודכנו.

16:55 | מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו תשתיות טרור של חיזבאללה בשטח לבנון. בנוסף, תצפיתניות צה"ל זיהו מבנה אליו ברח המחבל ששיגר את טיל הנ"ט לעבר כנסייה במרחב שומרה מוקדם יותר היום, כוחות צה"ל תקפו את המבנה.

 

כתוצאה מהירי לעבר מרחב שומרה, נפצעו מספר לוחמי צה"ל שהגיעו לפינוי אזרח שנפצע קודם לכן בנקודה - אחד הלוחמים נפצע קשה, ושמונה בינוני וקל. הלוחמים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים ומשפחותיהם עודכנו.

כמו כן, זוהה ירי לעבר מרחב דובב אשר בוצע מסמוך למסגד שממוקם בלב הכפר יארון שבדרום לבנון. בתקיפה זו חיזבאללה מוכיח שוב את ניצולו הציני של אזרחי דרום לבנון והאתרים הקדושים.

 

בשעות האחרונות מספר שיגורים לעבר מרחב יפתח והר דב. צה"ל תקף בירי טנקים וארטילריה מקורות הירי.

16:10 | מחר (רביעי), עתיד להתקיים תרגיל במרחב פיתחת ניצנה ויישובי החלוציות על מנת לשמור על כוננות וכשירות הכוחות. התרגיל יחל בשעות הבוקר ויסתיים בשעות הצהריים, ובמסגרתו תורגש תנועה ערה של כוחות הביטחון במרחב.

16:00 | מול גדוד החמאס ממנו מחבלים נכנסו לכפר עזה ב-7 באוקטובר: גדוד "צבר" נלחמים בדרג' תופאח ומשקיפים על הקיבוץ. לכל הפרטים.

13:00 | בימים האחרונים חיסל צוות הקרב של גדוד 931 בסיוע מכלול האש של צק"ח נח"ל מחבלים רבים בהיתקלויות באזור דרג' תופאח שבצפון הרצועה. במהלך פשיטות יזומות באזור, איתרו הלוחמים באחד מהבתים האזרחיים עשרות קלאצ'ניקובים, רימונים, בזוקות, ראשי RPG ולוחית רישוי ישראלית שנמצאו בתוך חדר הילדים.

12:15 | הותר לפרסום שמו של חלל צה"ל אשר הודעה נמסרה למשפחתו. לאתר החללים, לחצו כאן.

11:54 | זוהו מספר שיגורים משטח לבנון לעבר מרחב הר דב ושומרה. לוחמי צה"ל תקפו מטרות בלבנון. בשעות הבוקר, מטוס קרב של חה"א תקף תשתית טרור של חיזבאללה בשטח לבנון. בנוסף, טנק ירה לעבר מטרה כדי להסיר איום שנשקף מלבנון.

 

כמו כן, שוגר טיל קרקע-אוויר משטח לבנון לעבר כלי טיס של חיל האוויר שפעל במרחב. הטיל לא פגע בכלי שסיים את משימתו בהצלחה.

11:46 | לוחמי צה"ל במילואים, בינהם כוחות הנדסה פעלו לאורך הלילה יחד עם מג"ב ושב"כ במבצע לסיכול טרור במחנה הפליטים נור א-שמס בפיקוד חטיבת מנשה. במסגרת המבצע כלי הנדסה חשפו והשמידו מטענים מתחת ובצידי הכבישים שנועדו לפגיעה בכוחותינו.

 

08:39 | לוחמי צה"ל המתמרנים בשטח רצועת עזה בשיתוף כוחות חיל האוויר וזרוע הים ממשיכים לתקוף יעדי טרור רבים, חוליות מחבלים ואתרים צבאיים בשימוש ארגוני הטרור.

 

כחלק מהסיוע לכוחות המתמרנים בשטח, חיל האוויר השלים מטס תקיפה בדרום רצועת עזה. במסגרת המטס, עשרות מטוסי קרב תקפו מעל 100 מטרות טרור של חמאס. בין המטרות שנתקפו, פירי מנהרות, תשתיות טרור של חמאס ואתרים צבאיים המשמשים את הארגון לפגיעה בכוחות צה"ל.

 

הלילה נתקלו כוחות מחטיבה 261 (בה"ד 1) בחוליית מחבלים חמושה במרחב ג'אבליה שניסתה להניח מטען נפץ סמוך לטנק צה"ל בו שהו חלק מהלוחמים. הכוחות תקפו בתגובה את המחבלים ובמהלך הקרב שניהלו עם החולייה, הכווינו הלוחמים כלי טיס של חיל האוויר ובסיוע מכלול האש של החטיבה, חוסלו המחבלים והושמד המבנה הצבאי בו פעלו.

 

במהלך היממה האחרונה, מכלול האש של חטיבה 7 הכווין כלי טיס של חיל האוויר שתקף וחיסל בתוך דקות בודדות מעל עשרה מחבלים אשר פעלו במרחב חאן יונס, סמוך לכוחות צה"ל. באירוע נוסף במרחב חאן יונס, מכלול האש של חטיבת גבעתי זיהה חוליית מחבלי חמאס נעה לעבר בניין צבאי של הארגון בו אוחסנו אמצעי לחימה רבים. הכוחות הכווינו כלי טיס של חיל האוויר שהשמיד את המבנה וחיסל את החולייה.

 

כמו כן, כחלק מסריקות שערכו לוחמי גדוד שקד מצוות הקרב החטיבתי 401 במפקדות צבאיות הנמצאות בשימוש גא"פ במרחב דראג' תופאח שבצפון רצועת עזה, איתרו הכוחות נשקים, מטעני נפץ ותחמושת, לצד מסמכי מודיעין וציוד צבאי של הארגון.

 

06:00 | כוחות צה"ל ממשיכים לפעול ברצועת עזה:

05:59 | הותרו לפרסום שמותיהם של שני חללי צה"ל אשר הודעה נמסרה למשפחותיהם. לאתר החללים, לחצו כאן.

כמו כן, שני לוחמים בגדוד 82 וקצין בגדוד 75, עוצבת 'סער מגולן' (7) נפצעו באורח קשה אתמול בקרב בדרום רצועת עזה.

בנוסף, לוחם (במיל') בגדוד 6646, עוצבת 'שועלי מרום' (646) נפצע באורח קשה אתמול בקרב בצפון רצועת עזה.

כלל הלוחמים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, משפחותיהם עודכנו.