מערכת את"צ

לכל העדכונים בזמן אמת - הצטרפו לערוץ הטלגרם הרשמי של צה"ל.

לכל העדכונים - היכנסו לכתבות בנושא המלחמה.

23:17 | כלי טיס של חיל האוויר תקף לפני זמן קצר תשתית טרור של חיזבאללה ממנה בוצעו השיגורים מוקדם יותר היום (שני), למרחב אדמית. כמו כן, זוהו במהלך הערב חמישה שיגורים משטח סוריה שחצו לשטח ישראל ונפלו בשטחים פתוחים, צה"ל תקף את מקורות הירי.

 

20:15 | דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי: "גיבשנו תוכנית המאפשרת חזרה מדורגת של התושבים לדרום. החששות של המפונים מובנים, חובת ההוכחה היא עלינו. אנחנו בלוחמה ארוכה - השבת התושבים היא מאמץ ממושך".

20:00 | מפקד פד"ם, אלוף ירון פינקלמן, קיים הערכת מצב היום (שני), עם הכוחות הלוחמים בדרג' תופאח, יחד עם מפקד אוגדה 162, תא"ל איציק כהן, מפקד חטיבת הנח"ל, אל"ם יאיר צוקרמן, ומפקד חטיבה 401, אל"ם בני אהרון.

 

"הפעולה שאתם עושים פה בדרג' - פעולה מצוינת", אמר אלוף ירון פינקלמן, "יש פה הישגים מצוינים וחשובים. אנחנו ממשיכים הלאה בעוצמה, הלחימה תימשך במגוון שיטות, במגוון עוצמות ובצורות משתנות שלאויב יהיה קשה לאתר אותן, להבין אותן. אנחנו נמשיך להכות בו כאן, ובכל שטח הרצועה. גאה בכם מאוד, יישר כוח".

19:19 | כוחות צה"ל, מטוסי קרב וכלי טיס של חיל האוויר השלימו סבב תקיפות בשטח לבנון. במסגרת התקיפות הושמדו מספר תשתיות טרור, לצד אתרים צבאיים בהם פעלו מחבלי חיזבאללה ועמדות שיגור. בנוסף, הותקפה חוליית מחבלים שפעלה במרחב חולא. לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה מטרה אווירית חשודה שחצתה משטח לבנון. התרעה על ירי רקטות וטילים במרחב העיר קריית שמונה הופעלה בעקבות היירוט.

כמו כן, זוהו מספר שיגורים משטח לבנון לעבר מרחב אדמית. כתוצאה מהשיגורים, נפצעו חמישה לוחמי צה"ל במילואים באורח קל. הלוחמים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, משפחותיהם עודכנו.

18:42 | הותר לפרסום שמו של חלל צה"ל אשר הודעה נמסרה למשפחתו. לאתר החללים, לחצו כאן.

בקרב בו נפל רס"ל (במיל') עמיחי ישראל יהושע אוסטר ז"ל, נפצעו באורח קשה שני לוחמי מילואים בגדוד 7020, עוצבת 'השרון' (5).

בנוסף, לוחם (במיל') בגדוד ההנדסה 8219, עוצבת 'חצי האש' (551) נפצע באורח קשה בקרב בדרום רצועת עזה.

כמו כן, קצין בבית הספר להנדסה צבאית נפצע באורח קשה בקרב בצפון רצועת עזה.

הלוחמים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, משפחותיהם עודכנו.

18:30 | בשבועיים האחרונים, נלחמים לוחמי אוגדה 99 במרכז רצועת עזה. לוחמי האוגדה חיסלו מחבלים רבים, השמידו מעל 100 פירים, איתרו מצבורי אמצעי לחימה של חמאס בהם נמצאו טילי RPG ותחמושת והכווינו עשרות תקיפות אוויריות על מטרות טרור בסמוך לעיר עזה. בפעילותם, מבססים הלוחמים את האחיזה המבצעית במרחב הלחימה ובכך מאפשרים להרחיב את ההתקפה למקומות נוספים ומונעים מהאויב לחזור לעמדותיו. לכל הפרטים.

15:30 | בשבוע האחרון, לוחמי צק"ח 401 הפועלים תחת אוגדה 162 נלחמו בדרג' תופאח בצפון רצועת עזה. לוחמי החטיבה פשטו על מוצבים צבאיים ובתי בכירים וחיסלו עשרות חוליות נ"ט. במהלך הלחימה, עקב קבלת מידע מודיעיני על הימצאות חוליית מחבלים במבנה, כוח מגדוד שקד סרק את המרחב וביצע פשיטה על המבנה, במהלכה נתקל במספר מחבלים והתנהל קרב יריות בסיומו חיסלו הלוחמים את המחבלים.

כחלק מהסריקות, לוחמי הגדוד מצאו מצלמה מקצועית של מחבל חמאס בעזרתה תיעד את פעילות ארגון הטרור מעיניהם. המחבל חוסל על ידי כוחות צה"ל. באמצעות חומרי הצילום שנאספו על ידי המחבלים ניתן לראות את שיטת ירי טילי הנ"ט, אופי הפעילות של האויב במבנים ואיסוף המודיעין כנגד כוחותינו.

13:43 | בשעות הבוקר כוחות צה"ל זיהו חוליית מחבלים מחיזבאללה, שניסתה לשגר כלי טיס בלתי מאויישים לעבר שטח ישראל. כלי טיס של חיל האוויר תקף את החולייה בטרם הצליחה לבצע את השיגור והשמיד את כלי הטיס שבהם השתמשו.

חיזבאללה ניסה לשגר הבוקר כלי טיס עוינים ממרחב מארון א-ראס סמוך לגבול מדינת ישראל מתוך סביבה אזרחית. זו היא דוגמא נוספת לניצול הציני שעושה ארגון הטרור באוכלוסייות ובמתקנים אזרחיים.

 

בנוסף, מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו תשתיות טרור של חיזבאללה בשטח לבנון.

כמו כן, בהמשך להתרעות שהופעלו במהלך היום בצפון הארץ ולהתרעה על חדירת כלי טיס עוין במרחב אביבים, מדובר בזיהוי שווא.

12:36 | לוחמי צה"ל שב"כ ומג"ב עצרו הלילה עשרה מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון, מתוכם שניים מזוהים עם חמאס.

במבצע בכפר קטנה שבחטיבת בנימין נעצרו שני מבוקשים ותוחקרו חשודים.

בבית איבא שבחטיבת שומרון איתרו והחרימו הכוחות אמצעי לחימה. כמו כן, בבני נעים שבחטיבת יהודה איתרו והחרימו הלוחמים אמצעי לחימה נוספים. בפעילות הכוחות בעיר חברון שבחטיבת יהודה החרימו הכוחות כספי טרור.

המבוקשים שנעצרו ואמצעי הלחימה שהוחרמו הועברו להמשך טיפול כוחות הביטחון. אין נפגעים לכוחותינו.

עד כה נעצרו מתחילת המלחמה מעל 2,550 מבוקשים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון וחטיבת הבקעה והעמקים, כ-1,300 מהם משויכים לחמאס.

11:30 | פעיל חמאס ופעיל בג'יהאד האסלאמי שנעצרו, נחקרו על ידי חוקרי המתקנים של יחידה 504, ופעם נוספת נחשף האופן בו חמאס עושה שימוש באזרחים ברצועה וסביבת מגוריהם לצרכי טרור.

09:50 | מטוס קרב של חיל האוויר, בהכוונת חופת האש והמודיעין של אוגדת עזה, חיסל את עאדל מסמח - מפקד פלוגת הנוח'בה של דיר אל בלאח. מסמח פיקד בשטח על כוחות מחבלי הנוח'בה שפשטו לכיסופים במהלך 7 באוקטובר ושלח כוחות של חמאס ליישובים נוספים בעוטף, ובהם בארי ונירים. לאחר מכן ניהל מסמח לחימה ברצועה נגד כוחותינו.

במסגרת הפעילות הקרקעית בצפון רצועת עזה, לוחמי צק"ח יפתח (11) תקפו מטרות טרור במרחב אבו אל-עטא שבשכונת שג'עייה, המשמש כמתחם לחימה של חמאס והג'יהאד האסלאמי הפלסטיני. במהלך הפעילות פשטו הלוחמים על מרכז פיקוד ושליטה של ארגוני הטרור, לוחמי צוות הקרב איתרו במרחב מסגד אמצעי לחימה רבים ששימשו את ארגוני הטרור.

בנוסף, במהלך הפעילות, חוליית מחבלים שיגרה פצצת מרגמה לעבר הלוחמים וניסתה לפגוע בהם. כלי טיס של חיל האוויר זיהה את השיגור ובהכוונת כוחות אוגדה 99 השמיד את עמדת השיגור וחיסל את המחבלים.

כוחות של עוצבת הקומנדו זיהו במהלך פעילות במרחב חאן יונס מחבל משגר רקטות, הכוחות הכווינו כלי טיס של חיל האוויר שתקף וחיסל את המחבל.

במהלך הלילה תקפו כוחות זרוע הים מטרות של חמאס ברצועת עזה. כמו כן, המשיכו בתקיפות לטובת סיוע לכוחות המתמרנים ברצועה.

06:00 | הלחימה של כוחות צה"ל ברצועת עזה נמשכת: