מערכת את"צ

08:05 | כוחות חי"ר, שיריון והנדסה בפיקוד עוצבת 'געש' (36) ובליווי של כטמ"מים ומסוקי קרב של צה"ל פשטו ביממה האחרונה פשיטה במרכז רצועת עזה.

כחלק מהפשיטה, כלי טיס וארטילריה של צה״ל תקפו מטרות חמאס בשכונת שג'עייה וברחבי הרצועה.

במסגרת הפעילות הכוחות תקפו עשרות מטרות טרור, ביניהן עמדות לשיגור טילי נ״ט ומפקדות מבצעיות, וכן מחבלים של חמאס. הכוחות יצאו מהמרחב בסיום המשימה. אין נפגעים לכוחותינו.

10:19 | כוחות רבים של צה"ל, שב"כ ומג"ב עצרו מבוקשים החשודים במעורבות בפעילות טרור והחרימו אמצעי לחימה במוקדים רבים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון. במסגרת הפעילות הכוחות בגזרה, נעצרו 36 מבוקשים, מתוכם 17 פעילי חמאס.

בפעילות לסיכול טרור בעיר ג'נין שחטיבת מנשה פעלו כוחות הנדסה של צה"ל ולוחמי ימ"ס איו"ש ומג"ב. במהלך הפעילות מחבלים ירו והשליכו מטענים על הכוחות שהשיבו באש, זוהו פגיעות. במהלך חילופי האש חוסל אייסר אל- אעמר, מחבל בגא"פ תושב מחנה הפליטים ג'נין. בעיר קלקיליה שבמרחב החטיבה המרחבית אפרים, הוחרם ציוד ונסגרה חנות שעסקה בפעולות הסתה ותמיכה בטרור. בזמן הפעילות זוהה ירי לעבר הכוחות שהשיבו אש, זוהו פגיעות.

בנוסף, מפקד פיקוד המרכז חתם על צו החרמה והריסה לבית שבבעלות מראשי חמאס, צלאח אלעארורי, בכפר עארורה. עד כה נעצרו מתחילת המלחמה כ-1,030 מבוקשים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון וחטיבת הבקעה והעמקים, מעל 670 משוייכים לארגון הטרור חמאס.

11:50 | צה"ל ושב"כ חיסלו הלילה את מדחת מבאשר, מפקד גדוד מערב חאן יונס בחמאס. מדחת לקח חלק בפיגועי צליפה ומטענים גדולים לעבר כוחות צה"ל ולעבר יישובי ישראל.

כמו כן, ביממה האחרונה צה"ל תקף מעל ל-250 מטרות של חמאס ברצועת עזה, ביניהן, מנהרות טרור, עשרות מחבלים, מפקדות מבצעיות ועמדות שיגור של חמאס באמצעות מטוסי קרב.

במהלך הלילה, כלי טיס מסוג "דוהר שמיים" נפל ברצועת עזה כתוצאה מתקלה טכנית. אין חשש לדלף מידע והאירוע מתוחקר.

13:00 | צה"ל חשף בתקשורת הבין לאומית שיחה נוספת שהתבצעה במהלך מתקפת הטרור הרצחנית ב-7 באוקטובר בין מחבל מהכוח המיוחד של החמאס לבין מפקדו ברצועת עזה, בה הוא מתאר את מעשי הרצח שביצע בעוטף עזה.

14:54 | לוחמי שייטת 13 ביצעו במהלך הלילה פשיטה ממוקדת מהים בדרום רצועת עזה. במסגרת הפעילות, הכוחות השמידו תשתיות טרור של חמאס ופעלו במתחם המשמש את כוחות הקומנדו הימי של הארגון. בתקיפה לקחו חלק כלי שיט נוספים של זרוע הים וכלי טיס. הכוחות יצאו מהמרחב עם סיום המשימה.

16:59 | במסגרת תדריך מיוחד לתקשורת הבין לאומית חשף דובר צה"ל מידע רב המוכיח כי חמאס משתמש בשגרה ובחירום בתשתיות הומניטריות ברצועת עזה לטובת פעילות הטרור שלו תוך שהוא מנצל את המחסה ההומניטארי לטובת הגנת מחבליו וראשי ארגון הטרור.

מוקד פעילותו של הארגון ברצועה הוא בית החולים ״שיפאא׳״, בית החולים המרכזי והגדול ברצועת עזה הממוקם בלב העיר עזה. בבית החולים ״שיפאא׳״ מספר מתחמים תת קרקעיים המשמשים את ראשי ארגון הטרור החמאס להכוונת פעילותו ומנהרה המגיעה לבית החולים, ומאפשרת כניסה למפקדת החמאס שלא דרך בית החולים.

 

 

בנוסף, בתוך בית החולים קיים מרכז שליטה של בטחון הפנים של חמאס, אשר מאויש באופן רחב בחמושים בשגרה ובחירום וממוקמת מפקדת טרור, ממנה מתבצעת הכוונת טרור לירי רקטי, הכוונת כוחות, אחסון אמל"ח, נשקים ותחמושת. בבית החולים 1,500 מיטות וכ-4,000 אנשי צוות אשר מהווים מגן אנושי לראשי ארגון הטרור חמאס. הכניסה למפקדות התת קרקעיות מתבצעת ממספר פירי מנהרות הסמוכים לבית החולים וכן קיימת כניסה מתוך מחלקות האשפוז והטיפול של בית החולים.

תשתית האנרגיה של בית החולים שאמורה לשמש את מטופליו משמשת למעשה במקביל גם את תשתית הטרור התת קרקעית של הארגון ואת ראשי הארגון. ראשי ארגון הטרור משתמשים במחסה זה תוך שהם מסכנים את האוכלוסייה האזרחית. במקביל חמאס שולט גם כעת במשאבי האנרגיה הקיימת ברצועה ובוחר לנתבם לצרכיו על חשבון צרכי האוכלוסייה האזרחית.

המידע בנושא שימוש החמאס בבית החולים מבוסס על מגוון רחב מאוד של מקורות מודעינים של אמ"ן ושב"כ. כלל המידע שמרביתו לא נחשף כאן הועבר לשותפינו המודיעיניים בעולם.

17:51 | לפני זמן קצר זוהו מספר שיגורים משטח לבנון לעבר ישראל שנפלו בשטח סוריה.

18:01 | דובר צה”ל שב ומזכיר כי על מרחב אוגדת עזה מוטל צו שטח צבאי סגור וכי כניסה למרחב אסורה בהחלט והיא מהווה סכנה ביטחונית חמורה.

כמו כן, צה”ל ימשיך להתאמן בשטחי האימונים (שטחי אש) ברחבי הארץ במהלך סוף השבוע, נדגיש כי הכניסה לשטחי האימונים אסורה והיא מהווה סכנת חיים ופוגעת בפעילות הכוחות. בנוסף, ייתכן וישמעו קולות ירי ופיצוצים בישובים הסמוכים.

צה"ל מבקש בכל לשון של בקשה מהציבור לא להיכנס למרחבים האסורים, ולאפשר לכוחות הביטחון להמשיך ולבצע את משימותיהם - מדובר בסכנת חיים.

18:53 | כוחות חיל האוויר הוזנקו בשעות הבוקר בעקבות איום אווירי שזוהה במרחב הים האדום ויירטו מטרות עוינות שהיו במרחב. לא נשקפה סכנה לאזרחים ולא זוהתה חדירה לשטח ישראל.

20:37 | "בשעות האחרונות הגברנו את התקיפות בעזה. חיל האוויר תוקף באופן נרחב מטרות תת קרקע ותשתיות טרור, באופן משמעותי מאוד. בהמשך לפעילות ההתקפית שביצענו בימים האחרונים, כוחות היבשה מרחיבים את הפעילות הקרקעית הערב. ‏צה"ל פועל באופן עוצמתי בכל הממדים על מנת להביא למימוש מטרות המלחמה".