מערכת את"צ

לכל העדכונים - היכנסו לכתבות בנושא המלחמה באת"צ.

20:45 | תיעוד מיוחד שטרם נראה: בכירי חמאס שחוסלו בתמונות מתוך מנהרות בעזה.

20:30 | דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי: "אנחנו בקרבות פנים אל פנים עם מחבלים. אנחנו ממוקדים בעזה, אבל במאמץ מתמשך בצפון".

"138 חטופים וחטופות מוחזקים בעזה - הגדרנו את אחד הנעדרים כחטוף. לא אחראי לדבר על מידע לא מדויק בנוגע לחטופות".

18:30 | הותרו לפרסום שמותיהם של שני חללי צה"ל אשר הודעה נמסרה למשפחותיהם. לאתר החללים , לחצו כאן.

18:00 | הצהרת הרמטכ"ל, רא"ל הרצי הלוי:

 

16:42 | בהמשך להתבטאויות אשר עולות ביממה האחרונה בנושא מצבן של החטופות בעזה, השיח בנושא לא אחראי, לא מדוייק ויש להימנע ממנו. אנחנו מבצעים מעקב מודיעיני מסביב לשעון אחר החטופים, ודורשים מכל הארגונים הבינלאומיים לוודא את מצבם, את ביטחונם ולתת להם מענה רפואי - נשים וגברים כאחד.

כל רגע בשבי מסכן את חטופינו. אנחנו עושים הכל על מנת להשיב אותם הביתה בהקדם.

16:00 | מתחילת חידוש הלחימה בעזה, מטוסי חיל האוויר יצאו בשני סבבי תקיפה עצימים בהם השתתפו עשרות מטוסים מכלל טייסות הקרב בחיל. במטסים הותקפו מטרות טרור רבות בהם תשתיות מבצעיות ועמדות נ"ט לטובת סיוע והכנת הקרקע לכוחות המתמרנים בשטח.

ביממות האחרונות, פועלים לוחמי צה"ל בלב מעוזי הטרור של חמאס בג'באליה ושג'עייה ומנהלים קרבות עצימים עם מחבליו. במרחבים אלו פועלות שתי אוגדות החוד של פיקוד הדרום, אוגדה 162 ואוגדה 36, שמובילות את הלחימה ברצועת עזה. החל מהלילה, לוחמים כוחות צה"ל גם במרחב חאן יונס.

 

"אנחנו נמצאים בליבת ג'באליה, בליבת שג'עייה והחל מהלילה גם בליבת חאן יונס. אנחנו ביממה העצימה ביותר מתחילת התמרון - מבחינת מחבלים הרוגים, כמות היתקלויות והפעלת האש מהיבשה ומהאוויר", אמר מפקד פיקוד הדרום, אלוף ירון פינקלמן, "אנחנו מתכוונים להמשיך לתקוף ולהעמיק את ההישג".

14:00 | צה"ל הציג לתקשורת הבין–לאומית את שיטת הפעולה של חמאס להפיכת שכונות אזרחיות ברצועת עזה למרחבי טרור מהם פועלים כנגד כוחותינו.

12:35 | כלי טיס עוין שחצה משטח לבנון אותר במרחב מרגליות שבצפון הארץ, כוחות צה"ל שהוקפצו למקום מזכים את הכלי, אין נפגעים.

11:56 | הותרו לפרסום שמותיהם של שני חללי צה"ל אשר הודעה נמסרה למשפחותיהם. לאתר החללים, לחצו כאן.

11:49 | מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו שורת מטרות של חיזבאללה בשטח לבנון.

בין המטרות שנתקפו, תשתיות טרור, עמדות ואתרים צבאיים בהם אוחסנו אמצעי לחימה ומהם פעלו מחבלי ארגון הטרור.

בנוסף, זוהו מספר שיגורים שחצו משטח לבנון לעבר מרחבים שונים בצפון הארץ ונפלו בשטחים פתוחים.

10:30 | ירי של מעל ל-100 אלף פגזים מתחילת התמרון הקרקעי - תיעוד מיוחד מעייני התותחן. היום מתגייסים מאות לוחמים ולוחמות לחיל התותחנים.

09:09 | כוחות אוגדה 162 פועלים במרחב ג'באליה, זאת לאחר שהשלימו את שלב כיתור המחנה. ביממה האחרונה הכוחות פעלו במעוזי חמאס במרחב והשמידו תשתיות טרור. הלוחמים סיכלו תשתיות טרור, איתרו אמצעי לחימה ומשגרים במבנים אזרחים, והכווינו כוחות אוויריים שתקפו מחבלים.

 

כמו כן, חיל האוויר בשיתוף פעולה עם לוחמי חטיבת הצנחנים תקפו אמש (שני), מבנים מהם פעלו מחבלי נוח'בה, וחיסלו מחבלי חמאס.

כחלק מהפעילות הלוחמים איתרו והשמידו רקטות בחצר בית בצפון הרצועה.

בפעילות משותפת עם שב"כ כוחות מילואים של חטיבה 551 ושייטת 13 פשטו על מבנה חמ"ל הביטחון הכללי של חמאס בג'באליה. בחמ"ל אותרו אמצעי תצפית ושליטה, אמצעי לחימה ומפות.

 

לוחמי זרוע הים תקפו עשרות מטרות מבצעיות של ארגוני טרור ברצועת עזה, לטובת סיוע לכוחות הפועלים ביבשה.

 

בין המטרות שנתקפו, מבנים שמהם המחבלים ניהלו לחימה וירו פצצות מרגמה.

06:00 | מצורפות תמונות מהלחימה של כוחות צה"ל ברצועת עזה:

05:55 | הותרו לפרסום שמותיהם של שלושה חללי צה"ל אשר הודעה נמסרה למשפחותיהם. לאתר החללים, לחצו כאן.

בנוסף, לוחם בסיירת נח"ל, וכן קצין ולוחם בסיירת צנחנים נפצעו באורח קשה בקרבות שונים בצפון רצועת עזה. כמו כן, לוחם מגדוד 53 שבעוצבת 'ברק' (188) נפצע באורח קשה בקרב בצפון רצועת עזה. הפצועים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים ומשפחותיהם עודכנו.

02:08 | מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו עמדות שיגור, תשתית טרור ומבנה צבאי של חיזבאללה בשטח לבנון בתגובה לשיגורים לעבר שטח מדינת ישראל אמש (שני).

 

כמו כן, זוהה שיגור לעבר מרחב זרעית, צה"ל תקף את מקורות הירי בשטח לבנון. בנוסף צה"ל תקף בירי ארטילרי מספר מרחבים בשטח לבנון להסרת איום.