מערכת את"צ

לכל העדכונים - היכנסו לכתבות בנושא המלחמה באת"צ.

21:13 | מחבלים שיגרו מספר טילי נ"ט משטח לבנון לשטח ישראל במרחב מטולה, אין נפגעים. צה"ל תוקף בירי ארטילרי את מקורות הירי.

20:08 | מתום ההפוגה, לוחמי צה"ל בשיתוף עם שב"כ עצרו כ-140 פעילי חמאס וגא"פ ברחבי רצועת עזה. הפעילים עוכבו במהלך קרבות בימים האחרונים על ידי לוחמי צה"ל, חלקם נכנעו באופן יזום והובלו עם חוקרי השטח של יחידה 504 באגף המודיעין ורכזי השב"כ להמשך חקירה.

סך הכל בחודש האחרון נעצרו על ידי לוחמי צה"ל ושב"כ יותר מ-350 פעילים בחמאס . בנוסף אליהם, נעצרו יותר מ-120 פעילים בגא"פ. סך הכל נעצרו יותר מ-500 פעילים מארגוני הטרור ברחבי רצועת עזה שנלקחו להמשך חקירה בשטח ישראל.

חלק מפעילי הטרור נתפסו שהם מסתתרים במבנים אזרחיים, בתי ספר ובמחסות. החקירות מניבות מודיעין המסייע לביטחון הכוחות הלוחמים ולאיתור מחבלים ופעילי ארגוני הטרור הנוספים.

19:56 | הרמטכ"ל וראש השב"כ קיימו הערכת מצב היום (שני), בתוך רצועת עזה עם מפקד פיקוד הדרום, מפקד אוגדה 98 ומח"ט הקומנדו.

 

"יש כאן לחץ גדול, אני חושב שהכניעה הזו, האנשים שיוצאים ומרימים ידיים זה גם שבירה של הרוח, זה גם מאיץ את ההישגים, אנחנו בסוף רוצים להתקדם מהר", אמר הרמטכ"ל, רא"ל הרצי הלוי, "אנחנו מעמיקים גם את ההישג בצפון הרצועה, גם את הכניסה בדרום הרצועה, וגם מעמיקים לתוך האדמה - כל המקומות האלה, כל ההעמקות האלה, מאוד חשובות לטובת ההישג".

"השיטה המרכזית היא באמת השילוב - גם של החי"ר, שריון הנדסה ביחד פה על הקרקע, החיבור שלכם למודיעין, שב"כ ואמ"ן", הוא הוסיף, "ובאמת הנוכחות הפיזית כאן אני פוגש אותה בכל כוח מאוד מאוד חשובה, כל הזמן לנסות את המודיעין שיש, מח"טים, לתרגם הכי טוב לתוך הפעולה, וכמובן החיבור לחיל האוויר שהוא משמעותי מאוד".

"אני אומר פה לכל הפורום תעבירו את זה גם לאנשים, אתם חוזרים כל אחד אחרי זה לבית שלו, למקום שלו, הקצב של הכניסה ומהלך הכניסה הוא מרשים מאוד", הוא מסכם, "אני אומר לכם גם במונחים היסטוריים, עם מערך הגנה מוכן שחיכה והכל, הנוכחות כאן בתוך שטח בנוי מורכב מאוד מאוד מרשימה, ועכשיו לפרק לפרק לפרק. חנוכה שמח".

"אני שמח לפגוש פה ברחובות של חאן יונס גם רכזים וגם לוחמים שלנו שעובדים איתכם ביחד", שיתף ראש השב"כ, "אני חושב שמה שהוצג כאן על החיבור של מודיעין ואש בקצבים מאוד מאוד מהירים, גם דברים שאנחנו מפענחים ומגיעים לפה, וגם דברים שמגיעים באמת במהירות האור או הקול יותר נכון, גם מצילים חיים, גם מביאים פירים, גם מביאים מפקדים וככה שוברים את האויב".

"נראה לי שזה מלחמת פירים, נראה לי שמה שמיוחד במלחמה הזאת היא צריכה להיות גם רחבה, כדי למוטט את התשתיות המבצעיות והשלטוניות, אבל גם מאוד מאוד ממוקדת בשביל להגיע לאזרחים שלנו ולהוציא אותם, נראה לי שאין כוח שיכול לעמוד מול השילוב הזה".

19:44 | כלי טיס של חיל האוויר תקף את חוליית המחבלים שביצעה את השיגורים לעבר מרחב שתולה. דקות ספורות לאחר מכן, כלי טיס של חיל האוויר תקף והשמיד את אחת העמדות אשר ממנה בוצע ירי למרחב יפתח.

 

כמו כן, בהמשך להתרעה במושב שתולה לפני זמן קצר, זוהה שיגור אחד של פצצת מרגמה שנפלה בשטח פתוח.

18:15 | בפעילות של לוחמי צוות הקרב של חטיבת הנח"ל, איתרו הלוחמים מתקן אימונים לירי RPG שהוסתר בתוך מסגד בלב שכונה אזרחית ובתוכו אמצעי לחימה רבים - רימונים, מחסניות ונשקים מסוגים שונים. לכל הפרטים.

 

16:00 | לאור התרעה מודיעינית על תקיפה מתוכננת של חמאס על אזור המגנן של לוחמים מצוות הקרב של חטיבת ירושלים, פינו הלוחמים את המגנן ונכנסו לכוננות להתקפת מחבלים. במקביל, בוצעו תקיפות מטרות קרב של מכלול האש החטיבתי בשיתוף חיל האוויר. לכל הפרטים.

 

15:45 | מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו אתר צבאי של חיזבאללה. התקיפה בוצעה בתגובה לשיגורים משטח לבנון, לעבר יישובי הגליל המערבי מוקדם יותר היום. בנוסף, בשעות האחרונות זוהו מספר שיגורים משטח לבנון לעבר מוצבי צה"ל בצפון הארץ. כוחות צה"ל תקפו את מקורות הירי.

 

13:00 | כוחות הביטחון עצרו הלילה (שני), 18 מבוקשים באיו"ש ובחטיבת הבקעה והעמקים, חמישה מהם מחבלי חמאס. בחטיבת יהודה אטמו הכוחות מבנה של אגודה שמומנה בחסות חמאס.

12:45 | ביממה האחרונה לוחמי גדוד 8111, שתחת צוות הקרב של חטיבה 4, החלו בפשיטה על מתחם תשתיות טרור במרחב בית ספר שממנו התבצע ירי לעבר הכוחות בדרום רצועת עזה. לכל הפרטים.

 

11:57 | הותרו לפרסום שמותיהם של שלושה חללי צה"ל שהודעה נמסרה למשפחותיהם. לאתר החללים, לחצו כאן.

11:30 | במהלך הימים האחרונים בוצע תספוק לוגיסטי שכלל הצנחה של כ-7 טון תספוק לוגיסטי למאות לוחמי עוצבת הקומנדו הנלחמים בימים אלה בגזרת חאן יונס. במבצע משותף עם אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה ויחידת אספקה בהיטס של חטיבת המרום, התבצע תספוק באמצעות מטוס חיל האוויר מסוג "שמשון" של טייסת 103.

 

08:31 | זוהו מספר שיגורים משטח לבנון לעבר שטח ישראל, שישה מהם יורטו בהצלחה על ידי לוחמי ההגנה האווירית.

כוחות צה"ל תוקפים בארטילריה את מקורות הירי.

08:07 | כוחות חטיבת ביסל"ח זיהו מחבלים חמושים בטילי כתף בעזרת רחפן, כלי טיס תקף והשמיד את החוליה. לוחמי צה"ל ממשיכים להתקדם בשטח הרצועה.

06:00 | פעילות כוחות צה"ל ברצועה נמשכת:

05:53 | הותרו לפרסום שמותיהם של ארבעה חללי צה"ל שהודעה נמסרה למשפחתם. לאתר החללים, לחצו כאן.