מערכת את"צ

לכל העדכונים בזמן אמת - הצטרפו לערוץ הטלגרם הרשמי של צה"ל.

לכל העדכונים - היכנסו לכתבות בנושא המלחמה.

21:48 | כוחות צה"ל ומפקדת התיאום והקישור לעזה של מתפ"ש פועלים במרחב בית החולים נאצר נגד חמאס. במסגרת הפעילות בבית חולים נאצר נמצאו תרופות ועליהן שמות של חטופים ישראלים. מקור התרופות והשימוש שנעשה בהן בבדיקה. כמו כן אותרו אמצעי לחימה במרחב בית החולים.

 

הבוקר התקבלה טענה אודות הפסקת פעילות הגנרטורים שהובילה לנפילת מערכות החשמל בבית החולים. בניגוד לנטען, כוחות צה"ל לא פגעו בגנרטורים ואף תודרכו ופעלו לאורך הדרך לשמור על התפקוד השוטף של בית החולים ופועלים בהתאם בכדי לאפשר את תפקודו באופן המיטיבי. עם זאת, יש לציין כי חרף התקלה בגנרטור בית החולים, לאורך היום כלל המערכות החיוניות של בית החולים המשיכו לפעול על בסיס מערכת אל פסק (UPS) הקיימת בבית החולים.

במהלך היום ועם קבלת הדיווח בדבר התקלה בגנרטור של בית החולים, פעלו כוחות צה"ל לתיקון הגנרטור ובמקביל כוחות שייטת 13 הכניסו גנרטור חלופי לבית החולים. פעולות אלה בוצעו בתיאום הדוק בין כוחות צה"ל ובין הנהלת בית החולים באמצעות קציני מנהלת התיאום והקישור לעזה.

כמו כן, צה"ל הכניס לבית החולים אספקת אוכל מזון לתינוקות ומים ומנהלת התיאום והקישור לעזה אף תיאמה מול ארגוני הסיוע הבינלאומיים אספקת סולר להמשך רציפות פעילות בית החולים. צה"ל ימשיך לפעול בהתאם לדין הבינלאומי נגד חמאס, הפועל באופן שיטתי מתוך בתי חולים ותשתיות אזרחיות.

19:15 | מצורף סינק של רס"ן (במיל') ש', קמב"ץ בנפת לכיש של פיקוד העורף, אשר ניטרל את המחבל בפיגוע מוקדם יותר היום (שישי) בצומת ראם:

"נסעתי היום ממזרח למערב בצומת", סיפר רס"ן (במיל') ש', "פניתי לכיוון תחנת הדלק ובפנייה שמעתי ירי מכיוון התחנה שאנחנו נמצאים לידה, הבן שלי היה איתי ברכב ביקשתי ממנו שישאר ויזמין משטרה - אנחנו בפיגוע".

"חבשתי כובע זיהוי, יצאתי עם אקדח, דרכתי אותו, זיהיתי את המחבל בתחנה כשהוא מבצע ירי לעבר רכבים שעוברים בכביש", המשיך ש', "כרעתי ברך תחת מסוף, יריתי בו ממרחק של 50 מטר מספר כדורים בצורה מבוקרת עד שהמחבל נפל, רצתי מהצד השני עד אליו ווידאתי שהמחבל מנוטרל".

16:00 | במסגרת מאמץ הגברת כשירות כוחות היבשה ללחימה בצפון, גדודי המילואים והסדיר בגזרת הצפונית ביצעו אימון בתוואי שטח המדמה את גבולות הצפון, בתנאי מזג אוויר חורפיים. כחלק מההיערכות בגזרה, התקיימה השבוע הערכת מצב בראשות מפקד פיקוד הצפון, אלוף אורי גורדין, בבסיס חה"א 'רמת דוד', יחד עם מפקד הבסיס. בהמשך לאישורי התוכניות בפיקוד, התקיים שיח מפקדים בראשות מפקד פצ"ן ומפקד חיל האוויר.

 

13:00 | בשבועות האחרונים לוחמי יחידת מגלן של עוצבת הקומנדו הביאו לפגיעה משמעותית בחטיבת חאן יונס וחיזקו את האחיזה המבצעית במרחב. עד כה, חיסלו לוחמי היחידה עשרות מחבלים בהיתקלויות מטווח קצר, במארבי צלפים ובתקיפות אוויריות על חוליות נ"ט ועמדות תצפית של האויב. לכל הפרטים.

11:43 | עוצבת הקומנדו, שייטת 13 וכוחות מיוחדים נוספים ממשיכים לפעול נגד חמאס בתוך בית החולים נאצר שבחאן יונס, הפעולה מבוססת על מידע מודיעיני המעיד על פעילות טרור של חמאס בבית החולים.

עד כה, עצרו הכוחות במהלך הפעילות מעל 20 מחבלים שלקחו חלק בטבח הרצחני ב-7 באוקטובר ועשרות חשודים שנלקחו לחקירה.

כמו כן, במהלך הסריקות במרחב בית החולים לוחמי מגלן איתרו מרגמות, רימונים ואמצעי לחימה נוספים השייכים לחמאס.

צה"ל ימשיך לפעול בהתאם לדין הבינלאומי נגד חמאס, הפועל באופן שיטתי מתוך בתי חולים ותשתיות אזרחיות.

09:37 | מטוסי קרב תקפו מבנה צבאי של חיזבאללה בכפר קנטרה שבדרום לבנון. בתקיפה חוסלו מספר מחבלים. כמו כן, צה"ל תקף תשתית צבאית נוספת של חיזבאללה במרחב הכפר.

08:46 | חיל האוויר תקף ביממה האחרונה מטרות רבות של חמאס ברחבי הרצועה. בין המטרות שהותקפו, מפקדות מבצעיות של הארגון, מבנים צבאיים, עמדות שיגור ומטרות נוספות. כמו כן, הותקפו מהאוויר מספר מטרות על מנת לסייע לכוחות הקרקעיים הפועלים ברצועה.

 

בדרום הרצועה, צוות הקרב החטיבתי של הצנחנים ממשיכים בפשיטות על יעדי טרור וחיסלו מספר מחבלים ביממה האחרונה. במהלך הקרבות, לוחמי סיירת צנחנים זיהו שני מחבלים על ידי רחפן, אחד המחבלים ירה לעבר הרחפן ושני המחבלים חוסלו. בנוסף, חשפו הכוחות מטען שהוטמן במרחב בו פעלו וניטרלו אותו. עוד במרחב חאן יונס, צוות הקרב של חטיבה 7 חיסלו 12 מחבלים במספר היתקלויות שונות.

במרכז הרצועה, צוות הקרב של חטיבת הנח"ל חיסל מספר מחבלים לאורך היממה האחרונה. באחת הפעילויות, זיהה כוח של חיל האוויר חוליית מחבלים בקרבת הכוחות הקרקעיים. תוך דקות אחדות מכלול האש החטיבתי תקף את החולייה וחיסל מספר מחבלים.

בצפון רצועת עזה, חטיבת האש 215 הכווינה כלי טיס שתקף מספר מטרות חמאס, במהלך התקיפות חוסל סייען של מפקד גדוד צברה. בתקיפה נוספת, כלי טיס תקף רכב וחיסל בו שלושה מחבלים השייכים לחמאס.

07:00 | פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה: 

פעילות כוחות צה"ל בגבול הצפון:

06:00 | הותר לפרסום שמו של חלל צה"ל אשר הודעה נמסרה למשפחתו. לאתר החללים, לחצו כאן

בנוסף, באירוע בו נפל סמ"ר נועם חבה ז"ל, נפצע לוחם מגדוד 202 באורח קשה. כמו כן, באירוע נפצעו חיילים נוספים באורחים שונים.

כלל החיילים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים ומשפחותיהם עודכנו.