מערכת את"צ

לכל העדכונים בזמן אמת - הצטרפו לערוץ הטלגרם הרשמי של צה"ל.

לכל העדכונים - היכנסו לכתבות בנושא המלחמה.

22:56 | מטוסי קרב תקפו עמדת שיגור במרחב א-טייבה ממנה בוצעו שיגורים למרחב קריית שמונה הערב. בנוסף, כלי טיס תקף עמדת שיגור נ"ט במרחב ערב אל לויזה ממנה בוצעו שיגורים למרחב קריית שמונה.

מטוסי קרב תקפו מבנה צבאי של חיזבאללה במרחב דבין ותשתית טרור של הארגון במרחב עייתא א-שעב.

19:37 | מטוסי קרב תקפו אתר צבאי של חיזבאללה במרחב עייתא א-שעב, ממנו שוגרו היום (שלישי) שני טילי נ"ט לעבר מרחב בירנית, אין נפגעים. כמו כן, צה"ל תקף מפקדה מבצעית של הארגון במרחב ג'בל אל-בטם, עמדות שיגור במרחב אל מטמורה ומבנים צבאיים במרחבים מג'דל זון, חולא וכפרא.

19:37 | מטוסי קרב תקפו אתר צבאי של חיזבאללה במרחב עייתא א-שעב, ממנו שוגרו היום (שלישי) שני טילי נ"ט לעבר מרחב בירנית, אין נפגעים. כמו כן, צה"ל תקף מפקדה מבצעית של הארגון במרחב ג'בל אל-בטם, עמדות שיגור במרחב אל מטמורה ומבנים צבאיים במרחבים מג'דל זון, חולא וכפרא.

18:50 | בהמשך לפיגוע הדקירה שאירע היום (שלישי) בצומת יצהר הגדולה שבחטיבת שומרון, נפצע לוחם צה"ל באורח קשה. הלוחם פונה לקבלת טיפול רפואי ומשפחתו עודכנה.

"לפני זמן קצר, מחבל חמוש בסכין הגיע לעמדה בה אני ולוחמיי פעלנו באזור צומת יצהר הגדולה, ופצע את אחד הלוחמים", אמר סמ"ר ע', מפקד כיתה בגדוד 90, מפקד הכוח שחיסל את המחבל בפיגוע, "הכוח, בפיקודי, חתר למגע וחיסל את המחבל. אנחנו פועלים ביום ולילה כדי לשמור על בטחון הגזרה ולסכל טרור. לא נאפשר לטרור לשבש את אורח החיים של האזרחים". 

17:50 |  כטב"ם אשר חצה מסוריה משטח לישראל זוהה על ידי מערכות הבקרה והגילוי של חה"א. התרעה הופעלה ביישומון פיקוד העורף בשטחים פתוחים בצפון הארץ.

 

לוחמי צוות האוויר במטוס קרב מסוג F-15 יירטו אותו בהצלחה.

16:18 | מחבל ביצע פיגוע דקירה בצומת יצהר הגדולה שבחטיבת שומרון, כוחות צה"ל שפעלו במקום חיסלו את המחבל. הלוחמים ממשיכים בסריקות במרחב.

16:00 | לוחמי לוט"ר נלחמים בעומק חאן יונס תחת צק"ח 7. הלוחמים מבצעים משימות מיוחדות וממוקדות בלב השטח הבנוי, פושטים על דירות מסתור ומעוזים צבאיים של חמאס בשכונות השונות בחאן יונס. לפרטים נוספים.

12:46 | כוחות צה"ל, שב"כ ומג"ב עצרו 21 מבוקשים החשודים במעורבות בפעילות טרור ברחבי יהודה ושומרון ובחטיבת הבקעה והעמקים. בבאלטה, כוחות הימ"מ וצה"ל, עצרו הבוקר בהכוונת השב"כ את המחבל מחמד טנג'י, לאור מודיעין שעלה כי הוא מתכנן יחד עם נוספים לבצע פיגוע בטווח הזמן המיידי. מחמד הוא אחד מהפעילים המרכזיים בתשתית הטרור בבלאטה בשנה האחרונה.

הלוחמים פעלו הלילה בכפר דאן שבחטיבת מנשה להריסת בית המחבל עאבד מסאד שלקח חלק בביצוע פיגוע הירי ב-19 באוגוסט 2023 בחווארה בו נרצחו סיילאס-שי ניגרקר ז"ל ובנו אביעד ניר ניגרקר ז"ל.

בכפר כובר שבגזרת החטיבה עצרו הכוחות ארבעה מבוקשים ובכפר יטא שבחטיבת יהודה עצרו הכוחות מבוקש והחרימו כספי טרור. בעין הסולטאן ובעקבת ג'אבר שבבקעה עצרו הכוחות שלושה מבוקשים והחרימו נשק מסוג קרלו, בכפר ג'מאל שבחטיבת אפרים החרימו הכוחות שני רובים מסוג קרלו וציוד צבאי.

המבוקשים שנעצרו ואמצעי הלחימה שהוחרמו הועברו להמשך טיפול כוחות הביטחון. אין נפגעים לכוחותינו. עד כה, נעצרו מתחילת המלחמה כ-3,450 מבוקשים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון וחטיבת הבקעה והעמקים, כ-1,500 מהם משויכים לחמאס.

09:42 | בהמשך לחשיפת מנהרת טרור מתאריך 16 בדצמבר 2023, סוכלה מנהרת הטרור של חמאס, בעלת מספר הסתעפויות אשר נחפרה מצפון רצועת עזה לכיוון שטח ישראל. נציין כי התוואי לא חצה לשטח ישראל. לאורך השבועות האחרונים עסקו בצה"ל בחקר וסיכול המנהרה.

08:21 | כוחות אוגדה 98 ממשיכים בכיתור שכונת "חמד" ובפשיטות על תשתיות טרור במרחב. לוחמי עוצבת הקומנדו פושטים על תשתיות טרור של חמאס בשכונה ואיתרו בהן אמצעי לחימה רבים.

לוחמי צק"ח 7 ממשיכים לפעול כחלק מהמאמץ לפינוי התושבים ממרחב הלחימה, הלוחמים עצרו ביממה האחרונה עשרות מחבלים מחמאס וגא"פ שניסו לברוח בחסות האוכלוסייה בשכונה.

צוות הקרב של חטיבת הנח"ל ממשיך לפעול במרכז הרצועה וחיסל כעשרים מחבלים במהלך היממה האחרונה, באמצעות ירי צלפים, פגזי טנקים וכלי טיס מאוישים מרחוק. באחת התקיפות, בשיתוף פעולה של מכלול האש החטיבתי, מודיעין חטיבה וחיל האוויר סגרו מעגל על מחבל ובאמצעות הכוונה של מכלול האש החטיבתי, הוא חוסל בתקיפה מדויקת.

במהלך פעילות במרחב בית חאנון, מכלול האש של החטיבה הצפונית זיהה חוליית מחבלים שהפעילה רחפן במהלך פעילות הכוחות במרחב, לאחר הזיהוי מטוס קרב תקף וחיסל את החוליה.

כוחות חיל האוויר ממשיכים לתקוף מטרות של חמאס ברחבי הרצועה וביממה האחרונה הותקפו מעל ל-50 מטרות של הארגון. בין המטרות שהותקפו, עמדות שיגור, מחסני אמצעי לחימה, פירי מנהרות ותשתיות צבאיות נוספות.