מערכת את"צ

לכל העדכונים - היכנסו לכתבות בנושא המלחמה.

23:56 | לפני זמן קצר התקבלו דיווחים על הדי פיצוצים במרחב העיר אילת, מבדיקה שנערכה עולה כי לא בוצע ירי למרחב העיר וכמו כן, לא בוצע שיגור של מיירט. אין חשש לאירוע ביטחוני.

22:56 | דובר צה"ל מודיע כי היום, 20 ביולי 2024, מטוסי חיל האוויר תקפו מטרות של שלטון הטרור הח׳ותי בתימן. כלל טייסנו שבו בשלום. להודעת דובר צה"ל המלאה, לחצו כאן.

22:00 | בהמשך להתרעות על חדירת כלי טיס עוין שהופעלו בצפון הארץ מוקדם יותר הערב, שוגרו מיירטים לעבר מספר מטרות אוויריות חשודות שחצו משטח לבנון, זוהו מספר נפילות במרחב זעורה.

כתוצאה מהנפילות, שני חיילי צה"ל נפצעו באורח בינוני וקל ופונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, משפחותיהם עודכנו.

21:31 | תיעוד מבור חיל האוויר בקריה בזמן התקיפה בתימן:

תמונות מבור חיל האוויר בקריה בזמן התקיפה בתימן:

20:50 |הרמטכ"ל קיים ביום שישי הערכת מצב ברפיח, הוא הצהיר: "לאיראן יש זרועות, וזה דורש הצטיינות מול כל אחת מהן". לפרטים נוספים, לחצו כאן.

20:35 | 

"במרחק של למעלה מ-1,700 ק"מ מכאן, טייסינו תקפו את מרחב נמל חודידה בתימן", הצהיר דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, "תקפנו את מרחב הנמל בשל היותו נתיב אספקה להעברת אמצעי הלחימה האיראניים מאיראן לתימן והוא מהווה מקור כלכלי משמעותי לטרור החות'י במרחב הנמל תקפנו תשתיות דו שימושיות לטרור ביניהם גם תשתיות אנרגיה".

"זו תקיפה מורכבת, מהרחוקות והארוכות ביותר שביצע חיל האוויר הישראלי", הוא המשיך, "היא דרשה תכנון קפדני והיערכות למגוון איומים אפשריים במרחב. תימן היא מדינה גדולה, רק חלק ממנה נשלט על ידי הטרור החות'י. אין לנו כוונה לתקוף את העם התימני - אנחנו פועלים מול הטרור החות'י". לפרטים נוספים, לחצו כאן.

20:16 | תיעוד של היערכות חיל האוויר שעות לפני התקיפה בתימן:

מטוסי בז F15 בדרכם לתקיפה בתימן:

19:19 | מטוסי קרב של צה"ל תקפו לפני זמן קצר מטרות בשימוש צבאי של שלטון הטרור החות'י במרחב נמל חודידה שבתימן, בתגובה למאות המתקפות לעבר מדינת ישראל בחודשים האחרונים.

אין שינוי בהנחיות פיקוד העורף. במידה ויהיו שינויים נעדכן. פרטים נוספים בהמשך.

18:46 | בסגירת מעגל מהירה, מטוס קרב של חיל האוויר תקף את המשגר ממנו זוהו השיגורים במרחב דיר סירין שבדרום לבנון, לעבר רמת הגולן מוקדם יותר היום.

בנוסף, הותקף משגר נוסף של  חיזבאללה במרחב עיתרון שבדרום לבנון.

18:36 | בהמשך להתרעה שהופעלה בכיסופים, מדובר בזיהוי שווא.

16:45 | בהמשך להתרעות שהופעלו ברמת הגולן בשעה 15:35, זוהו כ-30 שיגורים שחצו מלבנון. מספר שיגורים יורטו על ידי לוחמי ההגנה האווירית, השאר נפלו בשטחים פתוחים. כוחות הכיבוי פועלים כעת על מנת לכבות מספר שריפות שפרצו במרחב כתוצאה מהשיגורים. אין נפגעים.

בהמשך להתרעות שהופעלו בגליל המערבי בשעה 15:56, זוהו כעשרה שיגורים שחצו מלבנון. אין נפגעים.

בהמשך להתרעות שהופעלו בגליל העליון בשעה 15:58, זוהו כחמישה שיגורים שחצו מלבנון, רובם יורטו על ידי לוחמי ההגנה האווירית. אין נפגעים.

16:00 | צוותי הקרב החטיבתיים 'אלכסנדרוני' (3), 'הזקן' (8), עוצבת הקומנדו והיחידה הרב מימדית, פעלו בשבוע האחרון בפיקוד אוגדה 99 בלב העיר עזה. הכוחות פשטו על מרחב ההתעצמות של חמאס שממוקם בתוך מטה אונר"א וביצעו סריקות באיתורים במרחב. לפרטים נוספים, לחצו כאן.

14:03 | אמש (שישי), מטוס קרב תקף בהכוונה מודיעינית של אמ"ן ושב"כ מבנה ששימש להתעצמות צבאית של ארגוני הטרור ברצועה.

במבנה פעלה חברת "אלקהארה", שמתחילת הלחימה מהווה תשתית מרכזית לאחסון והעברות כספים עבור ארגוני הטרור, והוצאה לפועל של פעולות טרור.

המבנה מוקם באיזור ההומניטרי במרחב דיר אל-בלח והיווה תשתית לפעילות טרור. תקיפת המבנה בוצעה לאחר פינוי האוכלוסיה באזור ובעזרת חימוש מדויק, על מנת לצמצם פגיעה בבלתי מעורבים.

ארגוני הטרור מפרים באופן קבוע את החוק הבין לאומי, תוך ניצול שיטתי של מבנים אזרחיים והאוכלוסיה האזרחית כמגן אנושי לפעולות טרור נגד מדינת ישראל.

בנוסף, שלשום (חמישי), בוצעה תקיפה בה צה"ל חיסל את המחבל תחסין אלנדים, שפעל בין היתר בחברת "אלקהארה". תחסין העביר כספים לארגוני הטרור ברצועה ובתוך כך לזרוע הצבאית של חמאס.

10:46 | כוחות אוגדה 162 ממשיכים לפעול במרחב רפיח. צוות הקרב של חטיבת גבעתי חיסל ביממה האחרונה מספר מחבלים בהתקלויות שונות במרחב.

צוות הקרב של חטיבה 401 פועל באופן משמעותי בשכונת תל אל סולטאן, נגד תשתיות טרור ומחבלי חמאס.

צוות הקרב של חטיבת אלכסנדרוני (3), ממשיך בלחימה במרכז רצועת עזה ופושט על תשתיות טרור במרחב. כוחות צוות הקרב, בשיתוף כלי טיס של חיל האוויר חיסלו מספר מחבלים ששהו במבנה שהיווה איום על הכוח.

09:54 | הבוקר, מטוסי קרב תקפו מבנים צבאיים של חיזבאללה במרחב חולא שבדרום לבנון.

מוקדם יותר היום, לוחמי ההגנה האווירית יירטו מטרה אווירית חשודה בשמי לבנון. המטרה לא חצתה לשטח הארץ ולא הופעלו התרעות על פי מדיניות.

04:16 בהמשך להתרעות שהופעלו במרחב תלמי יוסף בשעה 3:47, מדובר בזיהוי שווא.