מערכת את"צ

לכל העדכונים - היכנסו לכתבות בנושא המלחמה.

23:52 | כלי טיס תקף חוליית מחבלים שהשליכו מטענים במהלך המבצע בג'נין שבחטיבת מנשה.

22:07 | במהלך היממה האחרונה, מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו משגר של חיזבאללה ממנו בוצעו שיגורים לעבר הגליל המערבי במרחב עייתא א-שעב שבדרום לבנון.

מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מבנים צבאיים של חיזבאללה במרחבים בית ליף, א-טייבה ואל-עדייסא שבדרום לבנון. מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו משגר ותשתית צבאית של חיזבאללה במרחב בינת ג'בל שבדרום לבנון.

כמו כן, כוחות צה"ל תקפו בירי ארטילרי במרחבים כפר שובא ושבעא שבדרום לבנון. כתוצאה מנפילה במרחב כפר יובל, נפצע חייל צה"ל במילואים, חבר כיתת כוננות, במצב בינוני, החייל פונה לבית חולים ומשפחתו עודכנה. בנוסף, נפגע אזרח באורח קשה ופונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים.

בהמשך להתרעות שהופעלו בין השעות 17:34- 17:26 במרחב הגליל המערבי, זוהו כעשרה שיגורים, רובם נפלו בשטח פתוח, אין נפגעים. בהמשך להתרעות שהופעלו בשעות 18:37 ו- 18:48 במרחב משגב עם, מדובר בזיהוי שווא.

בהמשך להתרעות שהופעלו בשעה 20:10 במרחב מתת, זוהו כ-20 שיגורים שחצו, חלקם יורטו, זוהו מספר נפילות במספר מרחבים. אין נפגעים. כוחות צה"ל מגיבים בירי ארטילרי לעבר מקורות הירי.

19:48 | בהמשך לדיווח על חיסול המחבל שביצע את פיגוע הירי בצומת אידנא, לוחמי דובדבן וגדוד שמשון בהכוונת שב"כ ואמ"ן כיתרו מבנה בחברון בו שהה המחבל וחיסלו אותו לאחר חילופי אש. לצידו של המחבל אותר רובה מסוג M-16. אין נפגעים לכוחותינו.

המחבל שחוסל הוא מהנד אלעסאודה בן 31, מזוהה פת"ח, תושב הכפר אידנא ובעברו שירת במשמר הנשיאות כחלק ממנגנוני הביטחון הפלסטינים. חקירת הפיגוע נמשכת.

בנוסף, כוחות צה"ל פעלו הלילה במבצע חטיבתי לסיכול טרור ביהודה ופעלו בעשרות יעדים.

"תכננו היום יום חג, יום ראשון ללימודים במרחב פיקוד המרכז, אך בפועל חווינו סוף שבוע קשה ביותר בדמות שני פיגועים רצחניים", אמר מפקד פיקוד המרכז, אלוף אבי בלוט, "הפיגוע הראשון קרה ביום שישי בלילה כששני רכבי תופת יוצאים מאיזור חברון ומגיעים לאיזור גוש עציון. בזכות פעולה חדה ואמיצה של גורמי הביטחון הצבאיים והאזרחיים כאחד, נמנע אסון גדול. אחרי הפיגוע הזה יצאנו לסיכול נרחב, עצרנו רבים במרחב חברון, ומצאנו גם מעבדת חבלה שאותה השמדנו".

"היום בבוקר קרה פיגוע נוסף", הוא המשיך, "פיגוע קשה שבו חוליית מחבלים ביצעה ירי, ממש פה ליד המקום שבו אני עומד - וכתוצאה מהפיגוע נהרגו שלושה שוטרים, אנשי ביטחון שהיו בדרכם לתחנת חברון.אנחנו פרוסים כרגע בכוחות מאוד גדולים כדי לחזק את ההגנה, ובמקביל אנחנו יצאנו למרדף כדי לשים את ידינו ולא רחוק היום שבו נשים את ידינו על המחבלים הנתעבים".

"חשוב לי לאמר שאני הוא האחראי על הביטחון במרחב, וכמובן אנחנו בסוף השבוע הזה לא הצלחנו לייצר את הביטחון הרצוי", הסביר אלוף בלוט, "אנחנו באופן כללי נמצאים בפעילות סיכול נרחבת בכל יהודה ושומרון ובבקעה. במקביל, אנחנו ביום החמישי של מבצע בצפון השומרון ובצפון הבקעה שבו חטיבות 417, אוגדת איו"ש, בשיתוף של חיל האוויר, אמ"ן והשב"כ מבצעים מבצע ייצובי במרחב צפון השומרון".

"המטרה שלו היא לסכל תשתיות טרור, הן מחבלים והן תשתיות. התוצאות עד כה מדברות בעד עצמן", הוסיף מפקד פיקוד המרכז, "באחת ההיתקלויות נפל הלוחם אלקנה נבון ז"ל, אני מפה שולח תנחומים למשפחתו וביחד איתו, אני שולח תנחומים למשפחות שלושת השוטרים שנהרגו היום בפיגוע הקשה. אנחנו נחושים לשפר את הביטחון, אנחנו נחושים לתקן את מה שצריך, לפעול חזק גם בהגנה וגם בהתקפה ככל שידרש, כדי לייצר פה ביטחון ובעקבותיו גם תחושת ביטחון לכל אזרחי ישראל".

18:56 | הרמטכ"ל, רא"ל הרצי הלוי, הגיע הבוקר לנקודה בה אותרו גופות החטופים שהושבו על ידי כוחות צה"ל למדינת ישראל, עם מפקד פיקוד הדרום, אלוף ירון פינקלמן, והאלוף (במיל') ניצן אלון. הרמטכ"ל פגש את המפקדים והלוחמים בשטח, קיים הערכת מצב, למידה ותכנון להמשך.

16:08 | כוחות צה"ל ושב"כ מכתרים בחברון בית בו ככל הנראה מתבצר המחבל החשוד בביצוע פיגוע הירי בצומת אידנא הבוקר. מחבל מחוסל בנקודה. חקירת הפיגוע נמשכת.

16:04 | מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו לפני זמן קצר, באופן ממוקד ובהכוונה מודיעינית של אמ"ן, שב"כ ופיקוד הדרום, מחבלים של חמאס שפעלו במתחם הפיקוד והשליטה הממוקם במרחב אשר שימש בעבר כבית הספר "צפד" שבעיר עזה.

מתחם הפיקוד והשליטה שימש את מחבלי החמאס לתכנון והוצאה לפועל של פעולות טרור נגד כוחות צה"ל ומדינת ישראל.

טרם התקיפה ננקטו צעדים רבים בכדי לצמצם את הסיכוי לפגיעה באזרחים, לרבות שימוש בחימוש מדויק, חוזי מהאוויר ומידע מודיעיני נוסף.

חמאס מפר באופן שיטתי את הדין הבין לאומי, תוך ניצול אכזרי של מוסדות אזרחיים והאוכלוסייה כמגן אנושי לפעולות טרור. צה"ל ימשיך לפעול בעוצמה ובנחישות כנגד ארגוני הטרור המשתמשים בבתי הספר ובמוסדות אזרחיים כמחסה.

15:48 | הרמטכ"ל, רא"ל הרצי הלוי, סיים הערכת מצב ותחקיר ראשוני בזירת פיגוע הירי בצומת תורקמיא עם מפקד פיקוד המרכז, מאו"ג איו"ש ומח"ט יהודה.

הרמטכ"ל התייחס לחשיבות המשך הגברת מאמץ סיכול הטרור, והמשך מאמץ ההגנה בצירים וביישובים.

07:44 | מחבלים פתחו בירי לעבר רכב בצומת אידנא תרקומיא שבחטיבת יהודה. בנקודה שלושה פצועים בדרגות פציעה שונות. כוחות רבים פתחו במרדף אחר המחבלים.

07:21 | התקבל דיווח על ירי במרחב תרקומיא שבחטיבת יהודה.

07:15 | עדכון דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, בנושא השבת גופות החטופים.

07:06 | צה"ל ושב"כ איתרו והשיבו אמש (שבת), ממנהרה תת-קרקעית במרחב רפיח, את גופותיהם של החטופים כרמל גת ז"ל, עדן ירושלמי ז"ל, הירש גולדברג-פולין ז"ל, אלכסנדר לובנוב ז"ל, אלמוג סרוסי ז"ל ורס"ר אורי דנינו ז"ל לשטח ישראל. הם נחטפו בשבעה באוקטובר, ונרצחו על ידי מחבלי חמאס בעזה.

לאחר הליך זיהוי שנעשה על ידי המכון הלאומי לרפואה משפטית, משטרת ישראל והרבנות הצבאית, צוות החטופים באגף כוח האדם, אשר אמון על ליווי משפחות החטופים, מסר את ההודעות למשפחות.

צה"ל ושב"כ משתתפים בצער המשפחות בשעה קשה זו. צה"ל וכוחות הביטחון פועלים בכל המאמצים להשיב את כל החטופות והחטופים מהר ככל הניתן.

06:13 | בהמשך להתרעה שהופעלה בכפר גלעדי, מדובר בזיהוי שווא.

06:00 | מצורפות תמונות מפעילות כוחות צה"ל במבצע לסיכול טרור בג'נין: