מערכת את"צ

לכל העדכונים - היכנסו לכתבות בנושא המלחמה באת"צ.

להנחיות ההתגוננות המתעדכנות, לחצו כאן.

21:43 | בהמשך להתרעות במרחב בית הלל לפני זמן קצר, מדובר בזיהוי שווא.

20:56 | בהמשך להתרעות על חדירת כלי טיס עוין במרחב קריית שמונה, זוהה שיגור של מטרה אווירית חשודה שחצתה משטח לבנון ונפלה במרחב, אין נפגעים. האירוע מתוחקר.

בנוסף, בהמשך להתרעות על חדירת כלי טיס עוין במרחב הגליל המערבי, מדובר בזיהוי שווא.

20:45 | המחבלים שחוסלו בבית הספר בנוציראת:

חיסול המחבלים שניסו לחצות לשטח מדינת ישראל ממרחב רפיח:

19:50 | לוחמי יחידת דובדבן וסיירת חרוב בהכוונת השב"כ, פעלו לסיכול טרור בעומק ג'נין שבחטיבת מנשה.

במהלך הפעילות, הכוחות ניהלו חילופי אש מול מחבלים חמושים, במהלכם חיסלו ופגעו במחבלים ובזורקי מטענים וכן עצרו מבוקש החשוד בפעילות טרור. במקביל, וכסיוע לפעילות הכוחות, מסוק קרב של חיל האוויר תקף במרחב.

המבוקש שנעצר הועבר להמשך טיפול כוחות הביטחון, אין נפגעים לכוחותינו.

19:00 | איתור מחרטה לייצור אמצעי לחימה: תיעוד מלחימת צק"ח גבעתי במרחב רפיח.

17:01 | הרמטכ"ל, רא"ל הרצי הלוי ביקר אתמול (רביעי) בגדוד 'נצח יהודה' (97) של חטיבת כפיר הפועלים בחטיבה הצפונית באוגדה 143, עם מפקד האוגדה, תא"ל אבי רוזנפלד, מפקד החטיבה הצפונית, אל"ם חיים כהן ומפקדים נוספים. במסגרת הביקור, קיים הרמטכ"ל שיח עם לוחמי הגדוד ושיבח אותם על עשייתם.

 

"אני רוצה לדבר איתכם על שתי משימות", כך פתח הרמטכ"ל, רא"ל הרצי הלוי, "המשימה הראשונה הגנה על היישובים כאן, ויש לכם כאן יישובים קרובים, יש לכם כאן עיר קרובה, עם אחריות גדולה מאוד להגן במרחב הגבול, לשמור מרחב אבטחה מאוד יציב, שלא נכנס אליו אויב, שלא עוברים אותו, שלא מתקרבים לגדר ולדעת, כשיש ניסיון חדירה, להגיב מהר, להגיב בנחישות, להגיב במקצועיות, גם לא לתת לאויב לחדור, וגם לתת לתושבים כאן הרבה מאוד ביטחון".

 

"צה"ל צריך היום יותר לוחמים, אנחנו רוצים שאתם תראו שאפשר להיות לוחם חרדי. גם ללמוד, גם להגן על ביטחון המדינה. תמשיכו לעשות טוב, גם להגן על התושבים כאן, גם להיות חלוצים, חרדים לוחמים, כל אחד איפה שהוא מגדיר את עצמו. אנחנו נחזק את הגדוד ונראה שאתם כל תקופה עושים יותר, מתחזקים יותר ומוכיחים שזו הדרך הנכונה".

16:43 | מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מספר מבנים צבאיים במרחב עיתרון. בנוסף,  כלי טיס של חיל האוויר תקף שני מחבלי חיזבאללה שזוהו במרחב עיתרון.

 

15:00 | כוחות אוגדה 98 ממשיכים בהתקפה במזרח אל בוריג' ובמזרח דיר אל בלאח. הלוחמים איתרו במרחב פירים תת קרקעיים לצד אמצעי לחימה נוספים. במקביל, הותקפו בירי טנקים ומהאוויר מחבלי חמאס, בהם פעילים מהמערך הרקטי של הארגון.

אתמול (רביעי) חוליית מחבלים שיגרה מספר פצמ"רים לעבר קיבוץ כיסופים אשר נפלו בשטח פתוח ללא נפגעים. בשיתוף פעולה עם אוגדה 98 ואוגדת עזה, מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו את המשגר בשכונת אלפארוק שבמרכז הרצועה ובמקביל חיסלו את החולייה שביצעה את השיגורים.

כוחות אוגדה 162 ממשיכים בפעילות ממוקדת ועל בסיס מידע מודעיני במרחב רפיח. הכוחות איתרו מספר פירי מנהרות במרחבי הפעילות וממשיכים לפעול להשמדתם. לוחמי יחידת אגוז איתרו בפשיטה על מבנה צבאי במרחב אמצעי לחימה רבים בהם נשקים, רימונים, מטענים, וסטים וציוד צבאי נוסף.

כחלק מפעילות אוגדה 99 במרכז הרצועה, מטוסי קרב של חיל האוויר חיסלו חוליית מחבלים שביצעו ירי פצמ"רים לעבר כוחותינו במרחב, לא היו נפגעים לכוחותינו באירוע. בתקיפה נוספת שבוצעה, הכוחות השמידו עמדת שיגור פצמ"רים שמוקמה בסמוך לכוחות.

לאורך היממה האחרונה, מטוסי קרב וכלי טיס של חיל האוויר תקפו עשרות מטרות טרור ברצועת עזה, בהן מחסני אמל"ח, מבנים צבאיים, פירי מנהרות ותשתיות טרור נוספות. באחת התקיפות, בהובלת אוגדת עזה וחיל האוויר, כלי טיס תקף עמדה צבאית ממנה ירו מחבלים לשטח הארץ בעבר.

13:31 | הותר לפרסום שמו של חלל צה"ל אשר הודעה נמסרה למשפחתו. לאתר החללים, לחצו כאן.

13:02 | במהלך הלילה הכוחות פעלו במבצע חטיבתי לסיכול טרור בעיר קלקיליה ובכפרים נוספים בגזרת חטיבת אפרים. במסגרת המבצע הלוחמים עצרו 11 מבוקשים המשויכים לחמאס ותוחקרו חשודים רבים.

 

בחטיבת שומרון הכוחות עצרו ארבעה מבוקשים והחרימו שני רובי M-16. בכפר עקב, דיר ג'ריר ואל בירה שבבנימין נעצרו ארבעה מבוקשים וכן הוחרם אקדח לצד רובה M-16.

בבית עווא ובקלקס שבחטיבת יהודה הלוחמים עצרו שלושה מבוקשים, איתרו והחרימו שני אקדחים, שני רובים מסוג M-16 וקלאצ'ניקוב.

כמו כן, במהלך הלילה נשמע הד פיצוץ כקילומטר ממרחב מחסום תייסיר שבחטיבת הבקעה והעמקים. מבירור ראשוני של האירוע, מדובר במכונית ממולכדת במטענים שהתפוצצה, אין נפגעים והאירוע מתוחקר.

המבוקשים שנעצרו הועברו להמשך טיפול כוחות הביטחון, אין נפגעים לכוחותינו.

עד כה נעצרו מתחילת המלחמה כ-4,150 מבוקשים ברחבי איו"ש ובחטיבת הבקעה והעמקים, כ-1,750 מהם משויכים לחמאס.

12:30 | צוות הקרב של חטיבת ביסל"ח (828) פועל בשבועות האחרונים במרחב רפיח תחת אוגדה 162, הלוחמים מאתרים אמצעי לחימה, מחסלים מחבלים ומשמידים תשתיות טרור. לכתבה המלאה, לחצו כאן

12:14 | מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו במהלך הלילה אתרים צבאיים של חיזבאללה, ביניהם מחסן אמצעי לחימה הממוקם בואדי ג׳ילו ושני אתרים נוספים הממוקמים בסמוך למרחב עדשית שבעומק לבנון.

 

בנוסף, הותקפו מבנים צבאיים של חיזבאללה במרחבים בית יהון וצדיקין לצד תשתית טרור של הארגון במרחב אל עדייסא שבדרום לבנון.

08:24 | הותר לפרסום שמו של חלל צה"ל אשר משפחתו עודכנה. לאתר החללים, לחצו כאן.

באירוע בו נפל סמ"ר (מיל') רפאל קאודרס ז"ל, נפצעה באורח קשה חיילת צה"ל במילואים מחטיבת אלון (228).

חיילת המילואים פונתה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, משפחתה עודכנה.

07:58 | כוח צה"ל שביצע סריקות במרחב הגדר זיהה מספר חשודים שהתקרבו לגבול מרצועת עזה ונעו לכיוון שטח ישראל בניסיון לחצות את מרחב המכשול במרחב רפיח.

הכוח שביצע סריקות במרחב נתקל במחבלים שפתחו לעברו בירי, והשיב בירי לעברם.

כלי טיס של חיל האוויר שהופנה למעקב אחר החוליה תקף את המחבלים וחיסל שניים מהם. מחבל נוסף חוסל בירי טנקים זמן קצר לאחר מכן.

נדגיש כי המחבלים לא חצו את גדר 'שעון חול' הבנויה לאורך רצועת עזה, האירוע מתוחקר.

03:51 | מטוסי קרב תקפו בהכוונת כוחות אוגדה 99, אגף המודיעין ושב"כ מתחם ששימש את ארגון הטרור חמאס הממוקם בתוך בית ספר של אונר"א במרחב נוציראת.

במתחם שהו מחבלי חמאס וגא"פ אשר השתייכו לכוחות הנחב׳ה ולקחו חלק בטבח הרצחני ביישובי העוטף ב-7 באוקטובר.

המחבלים הכווינו טרור ממרחב בית הספר, תוך ניצולו כאיתור אזרחי וכמחסה. בתקיפה חוסלו מחבלים אשר תכננו לבצע פיגועים ולקדם מתווי טרור כנגד כוחותינו בטווח הזמן המיידי.

טרם התקיפה ננקטו צעדים רבים בכדי לצמצם את הסיכוי לפגיעה בבלתי מעורבים. כחלק מאותם מאמצים, בוצעו בדיקות חוזי מהאוויר, שימוש בחוזי מדויק ומידע מודיעיני נוסף.