מערכת את"צ

לכל העדכונים - היכנסו לכתבות בנושא המלחמה.

21:46 | בדקות האחרונות הפיץ חמאס פרסום בטלגרם הכולל הודעה בה הוא טוען כי בשני אירועים נפרדים נהרג חטוף ונפצעו שתי חטופות ע"י פעילי חמאס. בשלב זה אין לנו כל תימוכין מודיעיני שמאפשר להפריך או לאושש את טענות החמאס. אנחנו ממשיכים לבדוק ולברר את אמינות ההודעה ונעדכן בהקדם בכל מידע שיהיה לנו.

21:12 | לפני זמן קצר אירע פיגוע ירי בקלקיליה שבחטיבת אפרים. במהלכו מחבל ירה לעבר אזרח ישראלי ששהה בעיר, פצע אותו ושני פלסטינים נוספים.

הפצוע הישראלי פונה להמשך טיפול בביה"ח. כוחות צה"ל ביצעו מרדף אחר המחבל וחיסלו אותו סמוך לקלקיליה. צה"ל מדגיש שוב כי הכניסה לישראלים לשטחי A הינה מסוכנת ואסורה על פי חוק.

20:30 | דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי: "לאורך הימים האחרונים אנחנו עוקבים אחר האויבים שלנו וההתפתחויות במזרח התיכון, בדגש על חיזבאללה וגם איראן. במקביל אנחנו תוקפים בלבנון בכל יום – גם היום. הגברנו את הסיורים והפטרולים של כלי חיל האוויר מעל שמי לבנון. זאת בכדי לגלות ולהסיר איומים".

"אנחנו ערים וקשובים למציאות בה נמצאים תושבי הצפון מזה זמן רב. המשימה שלנו היא להבטיח את ביטחונכם ולהחזיר אתכם לבתיכם. אנחנו נחושים לעשות הכל כדי להגן על ביטחון התושבים ולמנוע פגיעה באזרחים".

"אתמול, בשעות הצהריים, חוליית מחבלים רצחה אזרח ישראלי ופצעה אזרח נוסף בפיגוע ירי מרכב חולף סמוך לצומת מחולה. אנחנו משתתפים בצער המשפחה ומאחלים החלמה מהירה לפצוע. כוחות צה"ל מבצעים מרדף אחר המחבלים".

20:29 | התקבל דיווח על אירוע ירי באזור קלקיליה שבחטיבת אפרים.

18:56 | כלי טיס של חיל האוויר תקף משגר ששימש את חיזבאללה במרחב אל-ורדיה שבדרום לבנון. בנוסף, כלי טיס של חיל האוויר תקף בשעות הבוקר מבנים צבאיים של חיזבאללה במרחבים שיחין ואל-ג'בין שבדרום לבנון.

כמו כן, כוחות צה"ל תקפו בירי ארטילרי במרחבים ואדי חמול, רמיה ועייתא א-שעב שבדרום לבנון. זוהו מספר שיגורים שחצו משטח לבנון לעבר המרחבים רכס רמים, מטולה והר דב, אין נפגעים.

17:40 | הרמטכ"ל, רא"ל הרצי הלוי, קיים היום (שני) הערכת מצב ואישורי תוכניות בזירות השונות, בהשתתפות סגן הרמטכ"ל, ר' אמ"ן, ר' אמ"ץ, מפקד פיקוד הצפון, מפקד חיל האוויר, מפקד פיקוד העורף ומפקדים נוספים מפורום המטה הכללי.

הרמטכ"ל הדגיש את המשך המוכנות הגבוהה ומאמצי הערכות להתקפה ולהגנה.

15:20 | לאחר מחקר מודיעיני בצה"ל ובשב"כ, נחשפים שמותיהם של 12 מחבלים נוספים שחוסלו בתקיפה בשבת האחרונה (10.8.24) במפקדה הצבאית בבית הספר 'אל-תאבעין'. עד כה אומתה זהותם של 31 מחבלים שחוסלו בתקיפה.

12:28 | צה"ל רואה בחומרה רבה את פרסום פניהם של החשודים בהתעללות בנסיבות מחמירות בעצור ביטחוני, המהווים הפרה בוטה של צו איסור הפרסום של בית הדין הצבאי.
מיד עם גילוי האירוע, בוצעה בדיקה מקיפה ופניה למערכות התקשורת מטעם דובר צה"ל, לשם הסרת התיעוד.

05:55 | הותר לפרסום שמו של חלל צה"ל אשר הודעה נמסרה למשפחתו. לאתר החללים, לחצו כאן

02:31 | בהמשך להתרעות שהופעלו בצפון הארץ בשעה האחרונה, זוהו כ-30 שיגורים שחצו משטח לבנון למרחב כברי, זוהו מספר נפילות בשטחים פתוחים. אין נפגעים. כוחות צה"ל תוקפים את מקורות הירי.