מערכת את"צ

לכל העדכונים - היכנסו לכתבות בנושא המלחמה.

23:41 | התפוצץ מטען על אוטובוס אזרחי בסמוך לכפר מראח רבאח שבחטיבת עציון, נגרם נזק לאוטובוס, אין נפגעים. כוחות צה"ל פורסים חסמים ומבצעים מרדף אחר חשודים.

22:57 | שני מחבלים הגיעו ברכב מכיוון צומת תפוח לכניסה לעיר אריאל, המחבלים נסעו במהירות נגד כיוון התנועה, התנגשו ברכבים ישראלים וניסו לדרוס לוחמי צה"ל שפעלו במקום.

כוח צה"ל חתר למגע, ירה לעברם וחיסל אותם. ברכבם של המחבלים אותרו ווסט ומחסניות.

כתוצאה מפיגוע הדריסה, לוחם צה"ל נפצע באורח קל ופונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, משפחתו עודכנה.

כוחות צה"ל פרוסים ומבצעים סריקות במרחב.

22:35 | הותר לפרסום שמו של חלל צה"ל אשר הודעה נמסרה למשפחתו. לאתר החללים.

בנוסף, באירוע בו נפל רס"ר (מיל') שלמה יהונתן חזוט ז"ל, נפצע לוחם מילואים מגדוד 9207, חטיבת 'ירושלים' (16) באורח קשה. לוחם המילואים פונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים ומשפחתו עודכנה.

22:12 | בהמשך להתרעה שהופעלה במרחב ראשון לציון, זוהה שיגור אחד שחצה מדרום רצועת עזה ונפל בשטח פתוח במרחב ראשון לציון.

21:01 | מחר (שני), החל משעות הבוקר המוקדמות ועד שעות הצהריים, יתקיים תרגיל צבאי במרחב הגליל המזרחי.

במהלך התרגיל, תורגש תנועה ערה של כלי רכב וכוחות ביטחון רבים במרחב. כמו כן, התרגיל יכלול כוחות דימוי אויב.

התרגיל תוכנן מראש כחלק מתכנית האימונים השנתית של צה״ל לשנת 2024, בשיתוף עם גורמי ביטחון ומשטרת ישראל, וכחלק ממוכנות צה"ל לאיומים השונים בכלל הגזרות.

20:50 | דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי: "סיכלנו הבוקר מתקפת ירי נרחבת של חיזבאללה לעבר יישובי הצפון ואתרים במרכז הארץ. ברגע שזיהינו כוונה מצד חיזבאללה להוציא לפועל את המתקפה לפועל – סיכלנו את מרביתה. כמאה מטוסים של חיל האוויר תקפו למעלה ממאתיים ושבעים מטרות במקביל בדרום לבנון, ושיבשו את תכנית התקיפה של חיזבאללה". 

"מתוך היעדים שהותקפו, כתשעים אחוז מהמטרות היו רקטות לטווח קצר שכוונו לעבר צפון הארץ. חיזבאללה הצליח לשגר רק כמאתיים ושלושים רקטות, ומעל לעשרים כלי טיס בלתי מאוישים. בניגוד לטענות של חיזבאללה, לא היו פגיעות בבסיסי צה"ל – לא בצפון ולא במרכז. במהלך פעילות לוחמי זרוע הים, מיירט כיפת ברזל או שברי יירוט פגעו בכלי שייט מסוג 'דבורה', שהיה במשימת הגנה. כתוצאה מכך נפצע באורח אנוש לוחם צה"ל, סמל ראשון דוד משה בן-שטרית, שפונה בחילוץ ימי לבית החולים ונפטר בהמשך מפצעיו. יהיה זכרו ברוך". 

"בדרום, כוחות צה"ל ממשיכים בלחימה ברצועת עזה. ממשיכים להפעיל לחץ צבאי כבד מאד על חמאס. חמאס קיווה שהתקיפה של חיזבאללה תביא להסלמה רחבה. התקווה של סינוואר והנהגת חמאס לגרור את המזרח התיכון כולו להסלמה לא התממשה היום, ואנחנו נמשיך להפעיל לחץ כבד מאד על החמאס, לחסל את בכיריו להגיע אליהם ולפגוע בתשתיות הטרור שלו בכל רחבי הרצועה. היום עדכנו על חלל צה"ל שנפל בקרב. סמל ראשון עמית צדיקוב זכרונו לברכה, לוחם בחטיבת הצנחנים שנפל בקרב בדרום הרצועה כתוצאה מפיצוץ מטען".

20:45 |

אילוסטרציה של תקיפות צה"ל בדרום לבנון: 

20:17 | יו"ר המטות המשולבים, הגנרל צ'ארלס ק. בראון ג'וניור, נחת הערב (ראשון), בישראל ועתיד להיפגש עם הרמטכ"ל, רא"ל הרצי הלוי, ומפקדים נוספים בפורום המטה הכללי.

המפקדים ידונו בנושאים ביטחוניים ואסטרטגיים סביב ההיערכות המשותפת באזור, כחלק מהמענה לאיומים במזרח התיכון. צה"ל ימשיך להעמיק את יחסיו עם צבא ארה"ב מתוך מחויבות לחיזוק היציבות האזורית ותיאום בין שני הצבאות.

20:00 | תיעודים חדשים מהתקיפות בלבנון ביממה האחרונה.

18:30 | התקבל דיווח על פיגוע דריסה בצומת אריאל שבמרחב חטיבת אפרים, מחבל חוסל במקום, כוחות צה"ל פרוסים במרחב.

18:17 | הרמטכ"ל, רא"ל הרצי הלוי, סיים כעת הערכת מצב בקריה עם חברי פורום המטה הכללי.

"סיכלנו הבוקר מתקפת ירי רחבה של חיזבאללה לעבר עורף ישראל. אנחנו מאוד נחושים ונמשיך לעשות הכל להגן על אזרחי ישראל בכל מקום", הצהיר הרמטכ"ל, "אנחנו ממוקדים ברצועת עזה, לפרק את חמאס ולהשיב את החטופים".

"הלחץ שאנחנו מפעילים בהתקפות בעזה, הוא הלחץ שיביא להשבת החטופים", הוא הוסיף, "במקביל, אנחנו נלחמים נגד חיזבאללה בלבנון, ממשיכים ופוגעים בו באופן שיטתי. מתחילת המלחמה חיזבאללה איבד הרבה נכסים משמעותיים ומאות פעילים. אנחנו מאוד נחושים לשנות את המציאות הביטחונית בצפון, נמשיך לעשות כך ולפעול כדי להשיב את תושבי הצפון לבתיהם בביטחון".

17:19 | הותר לפרסום שמו של חלל צה"ל אשר הודעה נמסרה למשפחתו. לאתר החללים, לחצו כאן.

15:00 | חיסול מעל 200 מחבלים והשמדת מאות תשתיות טרור: פעילות כוחות אוגדה 252 במסדרון מרכז הרצועה.

13:38 | דברי דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, בנושא הסרת הגבלות פיקוד העורף בחלק מהמרחבים:

דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי: "צהריים טובים. בתום הערכת מצב של הרמטכ"ל ביחד עם פיקוד העורף, הוחלט על הסרת ההגבלות של העורף מגוש דן וצפונה, למעט במרחב קו העימות וחלק מיישובי הגולן בהם תתאפשר פעילות חלקית. ההנחיות מפורטות בפלטפורמות הרשמיות של פיקוד העורף. עם זאת, יש להישאר ערניים ודרוכים ולהקפיד להישמע להנחיות כפי שעשיתם עד כה".

"לפנות בוקר זיהינו היערכות של חיזבאללה לבצע ירי לעבר צפון הארץ והמרכז. כ-100 מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו באופן יזום להסרת איום מאות משגרים חמושים באלפי קני שיגור. רובם היו מכוונים לצפון הארץ, תקפנו גם כלי טיס בלתי מאוישים שכוונו למרכז. זאת במהלך תקיפה סדורה ושיטתית. חיזבאללה התכוון לשגר מאות בודדות של רקטות לצפון הארץ וכלי טיס בלתי מאוישים למרכז, אנחנו הסרנו איום רחב יותר, איום גם כנראה עתידי בחלק מהאזורים, בדגש לרקטות לצפון הארץ. זה כלל תקיפה של 40 מרחבים שונים בדרום לבנון".

"סיכלנו את מרבית המתקפה שחיזבאללה תכנן ויירטנו רבים מהאיומים ששוגרו לעבר שטח מדינת ישראל. בעכו נגרם נזק למבנה מגורים כתוצאה משברי יירוט. ההתמודדות והאחריות של אזרחי מדינת ישראל מנעה פגיעה וזאת עקב האופן האחראי שבו אתם מתנהלים אנחנו מבקשים ממכם להמשיך באותה אחריות. גם לפני כשעתיים תקפנו בלבנון להסרת איום, תקפנו מרחב שיגורים ומשגרים של חיזבאללה ותקפנו גם חוליית מחבלים שהתכוונה לשגר. אנחנו ממשיכים לזהות ולהסיר איומים לעבר אזרחי מדינת ישראל, ליירט ולתקוף כל הזמ"ן.

"ארגון הטרור חיזבאללה הוכיח פעם נוספת את הרצון שלו להביא להסלמה במזרח התיכון כאשר הוא מכוון איומים לעבר ישובים ישראליים בצפון ובמרכז הארץ ואנחנו פועלים במעשים בהתקפיות ובנחישות ומונעים מפגיעה באזרחים וכך אנחנו נמשיך. אנחנו ממשיכים לאסוף, לקיים הערכת מצב ולעדכן אתכם בכל התפתחות בפלטפורמות השונות ואם נדרש אני אעלה כאן ואעדכן אתכם בעצמי".

12:41 | בתום הערכת מצב הוחלט כי החל מהיום (ראשון), בשעה 12:30 יבוצעו שינויים במדיניות ההתגוננות של פיקוד העורף.

במסגרת השינויים הוחלט על הסרת ההגבלות באזורי הנחיה גליל עליון, חלק מיישובי גולן דרום, גליל תחתון, מרכז הגליל, בקעת בית שאן, העמקים, המפרץ, הכרמל, ואדי ערה, מנשה, שרון ודן.

באזורי הנחיה קו העימות, גולן צפון וחלק מיישובי גולן דרום תתאפשר פעילות חלקית כמפורט במדיניות ההתגוננות.

11:11 | צה"ל תקף משגרים של חיזבאללה להסרת איומים במספר מרחבים בדרום לבנון.

כוחות אוגדה 91 זיהו חוליית מחבלים פועלים באל-חיאם שבדרום לבנון, ובסגירת מעגל מהירה כלי טיס של חיל האוויר תקף את המחבלים.

09:23 | בהמשך להתרעה שהופעלה במרחב כרם שלום, מדובר בזיהוי שווא.

07:58 | כ-100 מטוסי קרב של חיל האוויר, בהכוונת פיקוד הצפון ואגף המודיעין, תקפו והשמידו אלפי קני שיגור של חיזבאללה שמוקמו והוטמנו במרחב דרום לבנון.

רובם כוונו לעבר הצפון וחלקם לעבר מרכז הארץ. כמו כן, הותקפו למעלה מ 40 מרחבי שיגור.

07:30 | הותר לפרסום שמו של חלל צה"ל אשר הודעה נמסרה למשפחתו. לאתר החללים, לחצו כאן

בנוסף, לוחם מגדוד ההנדסה 601, עוצבת 'עקבות הברזל' (401), נפצע באורח קשה בקרב בדרום רצועת עזה. הלוחם שנפצע פונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, משפחתו עודכנה.

06:55 | בהתאם להערכת המצב הביטחונית, הגיוס בלשכת תלה"ש יעשה ללא ליווי. 

06:41 | בתום הערכת מצב הוחלט כי החל מהבוקר (ראשון) יבוצע שינוי במדיניות ההתגוננות של פיקוד העורף. לפרטים המלאים, לחצו כאן

06:35 | דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי: "בשעה האחרונה זיהינו הערכות נרחבת של חיזבאללה לירות לעבר עורף מדינת ישראל. לאחר הזיהוי הנרחב, חיל האוויר ופיקוד הצפון החלו לתקוף באופן יזום ורחב מטרות חיזבאללה להסרת איומים שכוונו לעבר אזרחי מדינת ישראל. אנחנו מסירים איומים על העורף הישראלי. עשרות מטוסים של חיל האוויר תוקפים כעת מטרות באזורים שונים בדרום לבנון".

"חיזבאללה משגר רקטות וכלי טיס בלתי מאוישים לשטח מדינת ישראל. מערכות ההגנה האווירות שלנו, ספינות חיל הים ומטוסי חיל האוויר נמצאים במשימת הגנת שמי המדינה, מזהים, מיירטים איומים, ותוקפים בכל מקום בלבנון בו נדרש על מנת להסיר איומים ולפגוע בחיזבאללה. כשאמרנו נעשה כל מה שצריך כדי להגן על אזרחי מדינת ישראל, לזה התכוונו. הרמטכ"ל מפקד על הפעולה מהבור, הן מן הצד ההתקפי והן מהצד ההגנתי".

"פיקוד העורף עדכן בשעות האחרונות את מדיניות ההתגוננות מאזור גוש דן צפונה, כך שניתן לקיים פעילויות חינוכיות ולצאת למקומות עבודה במקום שניתן להגיע ממנו למרחב מוגן תקני בזמן התרעה. כמו כן, חלות הגבלות על התקהלות. ההנחיות המלאות נמצאות באתר פיקוד העורף. אנחנו מקיימים הערכת מצב ומעדכנים את המדיניות על מנת לנקוט צעדי זהירות ואחריות. אנחנו נעדכן באופן מידי על כל שינוי בהנחיות".

06:31 | הרמטכ"ל, רא"ל הרצי הלוי, מפקד על פעולות ההתקפה וההגנה מהבור בקריה, ומקיים הערכת מצב מתמשכת עם חברי פורום המטכ"ל, חיל האוויר, פיקוד הצפון ואגף המודיעין.

 

04:45 | מטוסי קרב תוקפים כעת מטרות של חיזבאללה שהיוו איום מיידי על העורף הישראלי. בעקבות תקיפות אלו ובהתאם להערכת המצב שהתקיימה בפיקוד העורף, יופצו הנחיות מצילות חיים בחלק מאזורי הארץ. יש לעקוב אחר ההנחיות המעודכנות בפלטפורמות של דובר צה"ל ופיקוד העורף.

דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי: "אזרחים יקרים, לפני זמן קצר זיהינו היערכות של חיזבאללה לשיגור טילים ורקטות לעבר מדינת ישראל. בעקבות כך, אנחנו תוקפים באופן יזום להסרת האיום על אזרחי מדינת ישראל. מטוסי חיל האוויר תוקפים כעת מטרות טרור בלבנון מהן אנחנו מזהים שחיזבאללה נערך לשגר איומים לשטחנו. בטווח הזמן הקרוב חיזבאללה ישגר רקטות, וייתכן גם טילים וכלי טיס בלתי מאויישים, לעבר שטח מדינת ישראל.

בהתאם לכך, יופצו הנחיות ״מצילות חיים״ של פיקוד העורף באזורים השונים. פיקוד העורף יעדכן מה הם האזורים בהם יש לשהות בסמוך למרחב המוגן או בתוך המרחב המוגן. תעקבו אחר ההנחיות המעודכנות בפלטפורמות של דובר צה"ל ופיקוד העורף.

עם קבלת התרעה עליכם להיכנס למרחב המוגן למשך עשר דקות. לא פחות. אנחנו נעדכן במידה ותדרשו להישאר שם משך זמן ארוך יותר. מערך ההתרעה של פיקוד העורף יודע לספק התרעה בזמן אמת באזור בו נשקפת סכנה. ההגנה לא הרמטית, ועל כן יש להקפיד להישמע להנחיות פיקוד העורף. ייתכן ותשמעו פיצוצים, מקורם ביירוטים או בנפילות.

תמשיכו לנהוג באחריות ובקור רוח, כפי שעשיתם עד כה ותקפידו לפעול על פי הנחיות פיקוד העורף. תתעדכנו בהנחיות בעמודים הרשמיים של דובר צה״ל ופיקוד העורף. בשעה זו כוחות צה"ל מזהים, מיירטים ותוקפים בכל מקום בו נידרש על מנת להסיר איומים ולפגוע בחיזבאללה.

אנחנו מזהירים את האזרחים הלבנוניים הנמצאים בדרום לבנון - אנחנו מזהים שחיזבאללה נערך כעת לירות באופן נרחב לשטח ישראל בסמוך לביתכם. אתם נמצאים בסכנה. אנחנו תוקפים ומסירים איומים של חיזבאללה. כל מי שנמצא בסמוך למרחבים בהם חיזבאללה פועל, נדרש להתרחק מהם מיד, על מנת להגן על עצמו ועל משפחתו.

צה"ל עושה ויעשה כל מה שנדרש כדי להגן על אזרחי מדינת ישראל. בשעה הקרובה אני אופיע כאן שוב ואעדכן אתכם בכל ההתפתחויות".