מערכת את"צ

לכל העדכונים - היכנסו לכתבות בנושא המלחמה באת"צ.

21:49 | שמו של החטוף הנוסף שנהרג היום (שישי), בשוגג באירוע בשג'עייה על ידי כוחות צה"ל אושר לפרסום על ידי משפחתו, אלון שמריז ז"ל, אשר נחטף מכפר עזה על ידי חמאס ב-7 באוקטובר. הודעה נמסרה למשפחתו על ידי נציגי צה"ל ומשטרת ישראל.

צה"ל מביע צער עמוק על האירוע ומשתתף בצערן של המשפחות.

20:46 | סוכל ניסיון פיגוע דקירה אל עבר לוחמי צה"ל במילואים מגדוד 8109 שפעלו בעמדה צבאית, סמוך לעיר שכם שבמרחב חטיבת שומרון.

הלוחמים חתרו למגע ופתחו בירי לעבר מחבל שאחז בסכין והתקרב לכוח, המחבל חוסל. אין נפגעים לכוחותינו.

20:15 | במהלך הלחימה בשג'עייה, כוח צה"ל זיהה בשוגג שלושה חטופים ישראלים כאיום. כתוצאה מכך הכוח ירה לעברם והם נהרגו.

במהלך סריקה ובדיקה של מרחב האירוע עלה חשד לגבי זהות ההרוגים. הגופות נלקחו לבדיקה בשטח ישראל ולאחריה התברר כי מדובר בשלושה חטופים ישראלים.

גופותיהם נבדקו ב"מרכז הצבי" שבמחנה שורה, שם זוהו החטופים: יותם חיים ז"ל, אשר נחטף מכפר עזה על ידי חמאס ב-7 באוקטובר. סאמר טאללקה ז"ל, אשר נחטף מניר עם על ידי חמאס ב-7 באוקטובר.

הודעה נמסרה גם למשפחת החטוף השלישי, שלבקשתה שמו לא ימסר כעת. ההודעות נמסרו למשפחותיהם על ידי נציגי צה"ל ומשטרת ישראל.

צה"ל החל לתחקר את האירוע באופן מיידי. מדובר באזור לחימה שהיו בו התקלויות רבות בימים האחרונים. לקחים מידיים מהאירוע מועברים כעת לכלל הכוחות הלוחמים בשטח.

צה"ל מביע צער עמוק על האירוע ומשתתף בצערן של המשפחות. צה"ל ימשיך לפעול בכלל המאמצים להשבתם של החטופות והחטופים הביתה.

19:46 | בתגובה לשיגורים האחרונים, כלי טיס של חיל האוויר תקפו והשמידו שורת מטרות טרור של חיזבאללה בשטח לבנון.

בין המטרות שנתקפו, תשתיות טרור, מפקדה ואתרים צבאיים בהם פעלו מחבלי הארגון.

 

כמו כן, כוחות צה"ל תקפו באמצעי הלחימה "עוקץ פלדה" עמדת שיגור אשר ממנה בוצעו שיגורים לעבר שטח ישראל.

בהמשך להתרעה שהופעלה במרחב שתולה, זוהו מספר שיגורים שחצו משטח לבנון.

17:00 | על הריסות אחד מבתיו של סינוואר: הלחימה בחאן יונס ממצלמות הקסדה של לוחמי הקומנדו.

16:11 | מסוק קרב וכלי טיס של חיל האוויר תקפו והשמידו מספר מטרות של חיזבאללה. בין המטרות שהושמדו, עמדת שיגור ועמדה צבאית אשר ממנה בוצעו שיגורים לעבר שטח צפון הארץ מוקדם יותר היום.

בהמשך להתרעות בצפון הארץ, זוהו מספר שיגורים שחצו משטח לבנון לעבר מרחבים שונים בשטח צפון הארץ שחלקם יורטו על פי מדיניות.

כמו כן, מוקדם יותר היום לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה מטרה אווירית חשודה משטח לבנון בטרם חצתה לשטח הארץ. בנוסף, רחפן שחצה משטח לבנון נפל סמוך למוצב צה"ל במרחב מנרה.

כוחות צה"ל תקפו את מקורות הירי.

15:45 | מתחילת המלחמה ובמקביל ללחימה בגבול הצפון, כוחות צה"ל בסדיר ובמילואים מקיימים אימונים להעלאת הכשירות לתרחישים אפשריים נוספים בגבול הצפוני כחלק מתוכנית "זמן יקר".

 

מטרתה של תוכנית "זמן יקר" הינה לאמן את הכוחות הלוחמים במילואים במקביל למשימות ההגנה השונות בזמן חירום. התוכנית מהווה חלק משמעותי במוכנות הכוחות, בדגש על כוחות המילואים.

במסגרת התוכנית הכוחות מבצעים אימונים ביום ובלילה, הכשרות להפעלת רק"ם, הסמכות על אמצעי לחימה שונים ומגוונים, אימונים בשטח בנוי ופתוח, מרמת המחלקה ועד צוותי הקרב הגדודיים, על מנת לדמות באופן הטוב ביותר את השילוביות הרב-זרועית בלחימה, זאת לצד מימוש כל משימות ההגנה בגבול הצפוני.

כמו כן, ביוזמה של פיקוד הצפון נבנתה קריית מאמנים הכוללת מאמני ירי, ניידת הפעלת אש ואימוני ירי עם כלל אמצעי הלחימה.

15:06 | הותר לפרסום שמו של חלל צה"ל אשר הודעה נמסרה למשפחתו. לאתר החללים, לחצו כאן.

14:00 | צק"ח 261 חשף מארב של חמאס ובו מרחב ממולכד עם בובות ילדים המחוברות לרמקולים ומשמיעות קולות בכי-כוח.

12:45 | כלי טיס של חיל האוויר תקף והשמיד מטרת טרור של חיזבאללה בשטח לבנון. בנוסף, לפני זמן קצר כלי טיס של חיל האוויר תקף מחבל שפעל בשטח לבנון סמוך למרחב זרעית.

 

כמו כן, במהלך הבוקר כוחות צה"ל תקפו שני מחבלים חמושים שפעלו בשטח לבנון, סמוך למרחב יארון.

12:30 | במרחב גבול רצועת עזה ומצרים: צה"ל השלים תקיפה של תשתיות טרור המשמשות את מנגנוני הביטחון של חמאס. 

11:57 | הותר לפרסום שמו של חלל צה"ל אשר הודעה נמסרה למשפחתו. לאתר החללים, לחצו כאן.

10:45 | ראש אגף המודיעין בהערכת מצב בשכונת רימאל בעיר עזה: "צריך להמשיך וללחוץ על האויב, המערכה רב זירתית ויש לה עוד חודשים קדימה".

09:48 | גופותיהם של החטופים רב"ט ניק בייזר ז"ל, וסמל רון שרמן ז"ל, חולצו על ידי כוח צה"ל משטח רצועת עזה לשטח מדינת ישראל בפעילות של לוחמים מחטיבה 551 ומיחידה 504 באגף המודיעין, בפיקוד אוגדה 162.

לאחר הליך זיהוי שבוצע על ידי גורמי רפואה ורבנות צבאיים, הודיעו היום (שישי), נציגי צה"ל למשפחותיהם של רב"ט ניק בייזר ז"ל וסמל רון שרמן ז"ל, שנחטפו ביום שבת 7 באוקטובר על ידי חמאס, על כך שגופותיהם חולצו והוחזרו לשטח מדינת ישראל.

ניק ז"ל (19), מבאר שבע, נחטף בעת שירותו כנהג במת"ק עזה. רון ז"ל (19), מלהבים, נחטף בעת שירותו כמש"ק תיאום וקישור במת"ק עזה.

אנו משתתפים בצער המשפחות ונמשיך ללוותן.

המשימה הלאומית שעומדת לנגד עינינו היא איתור הנעדרים והשבת כל החטופים הביתה. אנו פועלים יחד עם גופי הביטחון, בכל האמצעים המודיעיניים והמבצעיים להשיב את כל החטופות והחטופים הביתה.

09:12 | כוחות צוות הקרב החטיבתי 188, בשיתוף פעולה של כוחות שריון, הנדסה, חי"ר וחיל האוויר, השלימו את ההשתלטות על מפקדת גדוד שג'עייה של חמאס.

 

במהלך הפעילות הלוחמים חיסלו מחבלים והשמידו פיר מנהרה ובו מחבל שניסה להשליך מטען על כוחותינו. המתחם הושמד על ידי כלי טיס של חיל האוויר, טנקים וכוחות הנדסה. כמו כן, לוחמי גדוד האיסוף 414 ביצעו שימוש ראשון ברחפן מסוג "מעוז", במסגרתו חשפו ותקפו חוליית מחבלים במרחב.

ביממה האחרונה צוותי הקרב של עוצבת הקומנדו וחטיבה 7 פשטו על תשתיות טרור בלב העיר חאן יונס, חיסלו מחבלים רבים ואיתרו פירי מנהרות של חמאס.

 

במהלך הפשיטות השמידו הכוחות מחסן אמצעי לחימה באמצעות "עוקץ פלדה".

בנוסף, איתרו הלוחמים פיר מנהרה ובתוכו אופנועים ששימשו את מחבלי החמאס במתקפה הרצחנית ב-7 באוקטובר. בנוסף, מטוס קרב של חיל האוויר תקף בניין ששימש כמקום מסתור למחבלים וכלי טיס חיסל שלושה מחבלים שניסו לפגוע בכוחותינו.

06:20 | גופתו של החטוף אליה טולדנו (28) ז"ל חולצה על ידי כוח צה"ל משטח רצועת עזה לשטח מדינת ישראל. בפעילות של לוחמים מחטיבה 551 ומיחידה 504 באגף המודיעין, בפיקוד אוגדה 162.

לאחר הליך זיהוי שבוצע על ידי גורמי רפואה ורבנות צבאיים, יחד עם המכון לרפואה משפטית ומשטרת ישראל, הודיעו אתמול (חמישי), נציגי צה"ל, משטרה ומטה החטופים והנעדרים של משרד ראש הממשלה, למשפחתו של אליה טולדנו ז"ל, שנחטף ביום שבת 7 באוקטובר ע"י חמאס, על כך שגופתו חולצה והוחזרה לשטח מדינת ישראל. אנו משתתפים בצער המשפחה.

המשימה הלאומית שעומדת לנגד עינינו היא איתור הנעדרים והשבת כל החטופים הביתה. אנו פועלים יחד עם גופי הביטחון, בכל האמצעים המודיעיניים והמבצעיים להשיב את כל החטופות והחטופים הביתה.

06:00 | הותר לפרסום שמו של חלל צה"ל אשר הודעה נמסרה למשפחתו. לאתר החללים, לחצו כאן.

בנוסף, לוחם במילואים בגדוד ההנדסה 710, עוצבת 'ראם' (179), נפצע באורח קשה בקרב בצפון רצועת עזה. לוחם במילואים בגדוד 2855, עוצבת 'חצי האש' (55), נפצע באורח קשה בקרב בדרום רצועת עזה.

כמו כן, קצין שיריון במילואים בגדוד 7029, עוצבת 'ראם' (179), נפצע באורח קשה בקרב בדרום רצועת עזה. קצין בגדוד 51, חטיבת גולני, נפצע באורח קשה בקרב בצפון רצועת עזה.

הפצועים פונו לבית החולים ומשפחותיהם עודכנו.