מערכת את"צ

לכל העדכונים בזמן אמת - היכנסו לערוץ של דובר צה"ל בוואטסאפ.

20:48 | בשעה זו הגיעו 22 אזרחים ישראלים וזרים ששבו הערב לבסיס חצרים, משם ימריאו בקרוב לבתי החולים ויתאחדו עם בני משפחותיהם. שתי אזרחיות ישראליות הועברו לבית חולים באופן רכוב.

"בשם צה"ל כולו, אנו לוחמי חיל האוויר יצאנו למשימה מיוחדת. גאים ומתרגשים להחזיר את אחיותינו ואחינו הביתה. נמשיך עד להשבת כל החטופים".

האזרחים והזרים השבים מלווים על ידי גורמי אגף כוח האדם וגורמי רפואה של צה"ל. נציגי צה"ל מלווים את משפחותיהם בבתי החולים ומעבירים להם עדכונים שוטפים.

מסוקי חיל האוויר ממתינים בבסיס חצרים בכדי להטיס את השבים לבתי החולים. צה"ל, גופי הביטחון ומערכת הבריאות ערוכים להמשך קליטת חטופות וחטופים נוספים על פי המתווה שסוכם, לצד מוכנות צה"ל להמשיך לפעול ברצועת עזה.

20:20 | דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי: "13 ישראלים ו-11 אזרחים זרים שבו לישראל - לאיש מהם לא נשקפת סכנה. המשפחות יפגשו את יקיריהן בבסיס חצרים, חובתנו המוסרית היתה לפעול לכך. נזכור שמאחורי כל משוחרר יש גם איש שנשאר מאחור בשבי חמאס בעזה. אנחנו רק בתחילת תהליך השבת החטופים - הימים לפנינו יהיו מורכבים. ביטחון הלוחמים בשטח בעדיפות עליונה - נפעל כנגד כל איום".

19:12 | תיעוד של רגע כניסת השבים לשטח מדינת ישראל:

 

18:53 | יחידה מובחרת של צה"ל וכוח של השב"כ מלווים את החטופים השבים ארצה, לאחר שעברו הערכה ראשונית של מצבם הרפואי בשטח ישראל. כוחותינו מלווים את השבים עד להגעתם לחיק משפחותיהם בבתי החולים. מפקדי צה"ל וחייליו מצדיעים ומחבקים את החטופים השבים עם חזרתם הביתה.

נמשיך לפעול יחד עם גופי מערכת הביטחון להחזרתם של כל החטופות והחטופים. דובר צה"ל מבקש מהציבור לגלות סבלנות ורגישות ולכבד את פרטיותם של השבים ומשפחותיהם.

14:30 | גורם בכיר בפיקוד דרום: "כל מי שמהווה איום על כוחותינו ייפגע. ביטחון כוחותינו בעדיפות עליונה, כך נהגנו וכך נמשיך לנהוג. התמרון וההישגים המבצעיים הפעילו לחץ על חמאס והנהגתו, ושימשו כלי הכרחי ליצירת תנאים למימוש המתווה להשבת חלק מהחטופים. את עיקר הזמן ננצל לטובת מוכנות ותכנון המשימות הצפויות לנו מיד עם סיום ההפוגה. אנחנו נערכים להמשיך לתקוף בכל הכוח מיד בסיום ההפוגה".

12:35 | צה"ל השלים ביממה החולפת את היערכותו לקליטת החטופים השבים ארצה משטח רצועת עזה. צה"ל בשיתוף משרדי הממשלה וארגוני הביטחון, גיבשו הליך לקליטה מהירה של השבים, תוך מתן ליווי נדרש.

12:21 | בכפר רומנה שבחטיבת מנשה הכוחות הרסו הלילה (שישי), את בית המחבל שביצע את פיגוע הירי בתל אביב, בו נרצח הסייר חן אמיר ז"ל. בפעילות משותפת של צה"ל ושב"כ הלילה, במהלך מעצר, חוסל מחבל חמוש אשר גייס חולייה צבאית וביצע מספר פיגועי ירי. 

עד כה נעצרו מתחילת המלחמה מעל 1,950 מבוקשים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון וחטיבת הבקעה והעמקים, כ-1,100 מהם משוייכים לחמאס.

12:02 | בהמשך להתרעה על חדירת כלי טיס עוין במרחב העיר אילת, מדובר בזיהוי שווא ואין חשש לאירוע ביטחוני.

07:39 | כוחות צה"ל השלימו את הערכותם המבצעית בקווי ההפוגה.

בשעה האחרונה, כוחות צה"ל, בפיקוד אוגדה 36 והשתתפות כוחות מיוחדים מיחידת יהל"ם, השמידו תוואי מנהרות תת קרקעיות ומספר פירי מנהרות במרחב בית החולים שיפאא.

במהלך היממה האחרונה המשיכו כוחות צה"ל ביבשה, באוויר ובים להשמיד מטרות טרור ולפעול בשטחים השונים לאיתור וסריקת מבנים חשודים תוך התקלות עם מחבלים, הכוחות השמידו תוואי מנהור שזוהו בימים האחרונים.

00:09 | מטוסי קרב תקפו מטרות טרור של חיזבאללה בשטח לבנון. במסגרת התקיפה שהושלמה, תקפו הכוחות והשמידו עמדות שיגור אשר מהן בוצע ירי לעבר שטח הארץ בימים האחרונים ואתרים צבאיים מהם פעלו מחבלי הארגון.

כמו כן, בשעות אחר הצהריים זוהו מספר שיגורים שחצו משטח לבנון לעבר מרחבים שונים בצפון הארץ. כוחות צה"ל תקפו את מקורות הירי.