מערכת את"צ

לכל העדכונים בזמן אמת - הצטרפו לערוץ הטלגרם הרשמי של צה"ל.

לכל העדכונים - היכנסו לכתבות בנושא המלחמה.

 20:54 | בשילוב של תקיפה אווירית וארטילרית, צה"ל תקף תשתית טרור ומבנים צבאיים של חיזבאללה וחיסל מספר מחבלים שיצאו ממבנה צבאי.

מטוסי קרב וכלי ארטילריה של צה"ל תקפו תשתית טרור ושני מבנים צבאיים של חיזבאללה במרחב רמיה. מספר מחבלים זוהו יוצאים מאחד מהמבנים הצבאיים, כלי טיס תקף וחיסל אותם זמן קצר לאחר מכן.

15:31 | הרמטכ"ל בהשתלמות למפקדי פקמ"ז: "הפעילות לסיכול הטרור באיו"ש מונעת הסלמה ומאפשרת להתמקד בלחימה בעזה ובלבנון".

15:24 | מטוסי קרב תקפו מבנה צבאי של חיזבאללה במרחב עייתא א-שעב. כמו כן, הותקפו מבנה צבאי נוסף ותשתית טרור של הארגון במרחב ג'בל בלט.

בשעה האחרונה זוהו מספר שיגורים משטח לבנון לשטח פתוח במרחב מרגליות.

15:00 | בשכונה ממנה יצאו להתקפה על יישובי העוטף: כך לוחמי צק"ח גבעתי תוקפים תשתיות טרור ומחסלים מחבלים.

13:00 | אמל"ח בדירות מסתור ומחבלים מסתתרים בבתי ספר: תיעוד מפעילות לוחמי צק"ח 7 בחאן יונס.

09:01 | צוות הקרב של חטיבת ביסל"ח (828) נכנס אמש ללב חאן יונס והצטרף ללחימה לצד צוותי קרב חטיבתיים נוספים תחת אוגדה 98, שממשיכים בלחימה להכרעת חמאס. ביממה האחרונה זיהו כוחות החטיבה שני מחבלים חמושים בנשק כשאחד מהם נשא תיק ובתוכו מטען. מסוק קרב תקף וחיסל את המחבלים.

כוחות צוות הקרב של חטיבה 7 פשטו במהלך היממה האחרונה על שורת תשתיות טרור במערב חאן יונס, במהלכן איתרו מחסן אמצעי לחימה ובו מספר רב של נשקים מסוג קלאצ'ניקוב ותחמושת. במהלך הפעילות מכלול האש החטיבתי הכווין כלי טיס שחיסל ארבעה מחבלים שנעו לעבר לוחמי החטיבה.

עוד במרחב חאן יונס, מטוס קרב תקף בהכוונת מרכז האש של אוגדה 98 בור שיגור בו הוטמנו רקטות.

בהמשך לשיגורים שבוצעו אתמול משטח רצועת עזה לשטח ישראל, כלי טיס תקפו בהכוונת מרכז האש של פיקוד הדרום את המרחב ממנו בוצעו השיגורים בצפון הרצועה ומספר מטרות נוספות במרחב, ביניהם פיר מנהרה ומבנים צבאיים ששימשו את חמאס.

במרכז הרצועה, צוות הקרב של חטיבת הנח"ל חיסל מספר מחבלים לאורך היממה האחרונה. באחת הפעילויות, זיהה הכוח חוליית מחבלים מתקרבת לעברם, וחיסל אותה על ידי ירי מרגמות וטיל גיל.

08:32 | כוחות הנדסה, לוחמי יחידת דובדבן וכוחות מילואים פעלו הלילה בקלנדיה שבמרחב חטיבת בנימין למיפוי בית המחבל מחמד מנאצרה, אשר ביצע את פיגוע הירי אתמול בתחנת הדלק בעלי בו רצח שני אזרחים ישראלים. במהלך המיפוי איתרו הכוחות אקדח בביתו של המחבל.

כמו כן, כוחות צה"ל עצרו במהלך הלילה בכפר דיר אבו דעיף שבחטיבת מנשה מבוקש החשוד במעורבות בפעילות טרור. אין נפגעים לכוחותינו.

 06:00 פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה:

פעילות כוחות צה"ל באזור יהודה ושומרון:

02:25 | כוחות צה"ל החלו כעת בפעילות למיפוי בית המחבל מחמד מנאצרה בקלנדיה שבחטיבת בנימין, אשר ביצע את פיגוע הירי מוקדם יותר היום (חמישי) בתחנת הדלק בעלי.

00:09 | מטוסי קרב תקפו מבנה צבאי של חיזבאללה במרחב עייתא א-שעב שבדרום לבנון.

 

בנוסף, מטוסי קרב תקפו תשתית טרור של הארגון במרחב לבונה.

00:06 | הרמטכ"ל הגיע הלילה (חמישי) לזירת הפיגוע בתחנת הדלק בעלי וקיים הערכת מצב לחיזוק האבטחה במרחב, יחד עם מפקד אוגדת יהודה ושומרון, מפקד חטיבת בנימין, נציגי פיקוד המרכז, שב"כ ומשטרה.

 

הרמטכ"ל פגש את אביעד גזבר, קצין מילואים בחטיבת גבעתי, שחיסל את המחבל, ושיבח את פעולתו האמיצה שמנעה אסון גדול יותר ואמר: "זהו פיגוע קשה, בו נהרגו שני אזרחים ישראלים, שאנחנו כואבים את מותם. בפעולה מקצועית של קצין מילואים שיצא מלחימה בעזה, האירוע הסתיים ונמנע אסון גדול עוד יותר".

"מאמץ הסיכול של כוחות הביטחון בפיקוד המרכז נמשך כל הזמן", הוא המשיך, "ואנו נפיק את הלקחים מהאירוע הזה לחיזוק ההגנה".