מערכת את"צ

לכל העדכונים - היכנסו לכתבות בנושא המלחמה באת"צ.

להנחיות ההתגוננות המתעדכנות, לחצו כאן.

22:34 | מטוסי קרב תקפו מבנים צבאיים ותשתיות טרור של חיזבאללה במרחב עייתא א-שעב ובמרחב מרווחין שבדרום לבנון. בנוסף, מטוסי קרב תקפו במהלך היום תשתית טרור של חיזבאללה במרחב טיר חרפא שבדרום לבנון.

זוהו שני שיגורי נ"ט לעבר מרחב שתולה, נגרם נזק במקום ולא היו נפגעים, צה"ל תקף את מקורות הירי.

19:54 | הרמטכ"ל, רא"ל הרצי הלוי קיים היום (רביעי) סיור והערכת מצב בגבול לבנון עם מפקד פיקוד הצפון, אלוף אורי גורדין, מפקד אוגדה 146, תא"ל ישראל שומר ומפקדים נוספים.

במהלך הסיור הרמטכ"ל שוחח עם מפקדים במילואים של חטיבת "עציוני" (6) אשר תופסים קו בגליל המערבי בשבועות האחרונים.

 

"המתקפה בעזה תלך חזק, המטרות שלה זה גם בעוטף עזה להחזיר את התושבים בביטחון וזה להביא את החטופים חזרה הביתה", אמר הרמטכ"ל, "מגננה התקפית בצפון, אתם עושים את זה בצורה מעולה, ואנחנו מכינים מתקפה בצפון. אנחנו לוקחים את האירוע הקשה של שבעה באוקטובר, התעשתנו, יצאנו חזק קדימה ואומרים פה לאזור אמירה מאוד ברורה על הנוכחות כאן קדימה".

"לעולם המילואים יש בזה חלק נכבד", המשיך הרמטכ"ל, "יש למדינת ישראל, אני אומר את זה בשמי, אני אומר את זה בשם צה"ל, אני מרשה לעצמי להגיד בשם מדינת ישראל, ממשלת ישראל, הערכה עצומה לנוכחות הארוכה הזו פה".

19:38 | זוהו מספר שיגורי פצמ"רים לעבר כוחות צה"ל שפעלו במרכז הרצועה. כלי טיס של חיל האוויר בשיתוף חטיבת האש של אוגדה 99 חיסלו את המחבלים שביצעו את השיגורים, תקפו את מרחב השיגור ותשתית טרור במרחב וחיסלו שני מחבלים שפעלו בתשתית טרור בסמוך הכוחות במרכז הרצועה.

מוקדם יותר היום זוהו ארבעה נפלים בשטח פתוח במרחב חולית, אין נפגעים ולא נגרם נזק.

19:20 | לראשונה מפרוץ המלחמה: מעבר ארז נפתח להכנסת סיוע הומניטרי.

במסגרת העבודות, עבדו הכוחות לבניית תשתיות בידוק ומיגון במרחב וכן לסלילת צירים, בשטח ישראל ובשטח הרצועה, המאפשרים הכנסה של סיוע לצפון הרצועה תוך מתן מענה לחיזוק ההגנה על יישובי העוטף במרחב.

13:44 | כוחות צה"ל שב"כ ומג"ב פעלו הלילה למעצר תשעה מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון ובחטיבת הבקעה והעמקים.

בכפר דומא שבחטיבת בנימין הכוחות עצרו שלושה מבוקשים והחרימו נשק. בפעילות חטיבתית באל פאוור שבחטיבת יהודה הלוחמים תחקרו חשודים רבים והחרימו נשק.

 

בכפרים עין עריכ שבאפרים, דהיישה שבחטיבת עציון ובעין אום אשרייט שבבנימין נעצרו שלושה מבוקשים נוספים. במרחבי עין הסולטאן ועקבת ג'אבר שבחטיבת הבקעה הלוחמים עצרו שלושה מבוקשים.

לוחמי צה"ל פוצצו מוקדם יותר היום באופן ייזום מטען לאחר שהושלך על ידי מחבלים לעבר רכב ישראלי סמוך לכפר עזון שבחטיבת אפרים, אין נפגעים ולא נגרם נזק. כוחות צה״ל ממשיכים לסרוק אחר המחבלים.

המבוקשים שנעצרו ואמצעי הלחימה שהוחרמו הועברו להמשך טיפול כוחות הביטחון, אין נפגעים לכוחותינו.

אחד הנשקים שהוחרמו על ידי הכוחות

עד כה נעצרו מתחילת המלחמה כ-3,850 מבוקשים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון ובחטיבת הבקעה והעמקים, כ-1,650 מהם משויכים לארגון הטרור חמאס.

11:00 | מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו והשמידו מספר מטרות טרור של ארגוני הטרור חמאס וגא"פ. בין המטרות, מחסני אמצעי לחימה, מבנים צבאיים, אתרי שיגור ועמדות ירי מרגמות מהן בוצע ירי לעבר הכוחות.

 

בנוסף, מטוסי קרב יחד עם מכלול האש של אגודה 99 תקפו מספר מחבלים שהכווינו ירי תמ"ס לעבר כוחותינו ברצועת עזה.

לוחמי צוות הקרב של חטיבה 679 זיהו חוליית מחבלים שנעה לעבר הכוחות במרחב מרכז רצועת עזה, בסגירת מעגל מהירה כלי טיס תקף וחיסל את החולייה. זמן קצר לאחר התקיפה, הכוחות זיהו חולייה נוספת שהטמינה מטען באיזור, החולייה נתקפה וחוסלה על ידי כלי טיס לצד המטען.

בפעילות נוספת, הלוחמים ביצעו סריקות במרחב, באחד המבנים הלוחמים איתרו מצבורי אמצעי לחימה, מסמכים וציוד צבאי.

08:07 | במהלך הלילה מטוסי קרב תקפו מטרות של חיזבאללה במרחבים אל-חיאם וכפר כילא שבדרום לבנון, בניהן עמדות תצפית ותשתיות טרור.

בנוסף הותקפו תשתית טרור ומבנה צבאי של הארגון במרחב בליידא שבדרום לבנון, לצד תשתיות טרור ועמדות תצפית של הארגון במרחבים אל עדייסא ומיס אל ג'בל.