מערכת את"צ

לכל העדכונים בזמן אמת - הצטרפו לערוץ הטלגרם הרשמי של צה"ל.

לכל העדכונים - היכנסו לכתבות בנושא המלחמה.

20:40 | דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי: "אנחנו ממשיכים להיות ממוקדים בלחימה בחמאס".

20:00 | לוחמי צוות הקרב של חטיבת גבעתי מבצעים התקפות על תשתיות טרור בחאן יונס וחיסלו עד כה מחבלים רבים בקרבות פנים אל פנים, ירי טנקים והכוונת אש מהאוויר. כמו כן, איתרו והשמידו עשרות פירי מנהרות.

בשבוע האחרון הלוחמים ביצעו התקפה במרחב בני סוהילה בו נלחמו במרחב עירוני צפוף ונלחמו במחבלים בטווח קרוב. במהלך הקרב המתועד הלוחמים חיסלו מחבלים רבים, בעודם מנסים לפגוע בחיילים באמצעות ירי והצמדת מטענים לכלים של צה"ל.

בנוסף, הלוחמים זיהו מספר חשודים שהסתתרו בין נשים וילדים שצעדו עם דגל לבן בידיהם, ובהמשך נעצרו על ידי הלוחמים. במהלך חקירות שבוצעו על ידי חוקרי יחידה 504 באגף המודיעין, התבררו החשודים כמחבלים אשר חלקם השתתפו במתקפה ב-7 באוקטובר.

 

17:56 | הותר לפרסום שמו של חלל צה"ל שמשפחתו עודכנה. לאתר החללים, לחצו כאן.

בנוסף, באירוע בו נפל סמ"ר סופיאן דגש ז"ל נפצעו באורח קשה קצין לוחם, לוחם ולוחם במילואים מגדוד ההנדסה 601, חטיבה 401 בקרב בצפון רצועת עזה.

כמו כן, נפצע לוחם במילואים מגדוד 710, חיל ההנדסה הקרבית באורח קשה בקרב במרכז רצועת עזה.

בנוסף, נפצע קצין לוחם מגדוד 74, חטיבה 188 באורח קשה, בקרב במרכז רצועת עזה.

הפצועים פונו לקבלת טיפול רפואי ומשפחותיהם עודכנו.

14:00 | לוחמי צוות הקרב של חטיבה 401 הפועלים תחת אוגדה 162 ביצעו פשיטה ממוקדת על הבניין המרכזי של 'המוצב המזרחי' בעיר עזה. 'המוצב המזרחי' מהווה מרכז אסטרטגי של חמאס בעיר עזה, בו חדרי מבצעים לניהול הלחימה בכלל רצועת עזה. מעוז הטרור כולל 37 מבנים ממוקם בלב אוכלוסייה אזרחית, בסביבת בנייני מגורים, בתי ספר ובתי חולים. לכל הפרטים.

11:00 | בשבועות האחרונים, לוחמי צוות הקרב של חטיבה 460 הפועלים תחת אוגדה 162 נלחמו במוקדי לחימה מרכזיים, ביניהם ניהלו קרבות במחנה הפליטים שאטי, הרובע הבטחוני, מחנה הפליטים ג'אבליה ודרג' תופאח.

בימים האחרונים, במהלך פשיטה של הכוחות במרחב דרג' תופאח, השתלטו הלוחמים על תשתיות טרור הממוקמת בביתו של מפקד חטיבת העיר עזה ובכך אפשרו כניסה של כוחות מיוחדים לסריקות. במסגרת הלחימה במרחב, נתקלו הכוחות במחבלים ונלחמו בקרבות מטווח קצר.
לוחמי החטיבה חיסלו עשרות מחבלים, איתרו והשמידו פירים, אמצעי לחימה רבים ומצאו ממצאים מודיעינים הקושרים את המסגד המרכזי במרחב דרג' תופאח למתקפת הטרור הרצחנית של  חמאס ב-7 באוקטובר.

10:30 | מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו תשתיות טרור בהן פעלו מחבלי חיזבאללה במרחב הכפר יארון שבשטח לבנון.

 

במהלך הלילה, צה"ל תקף תשתית צבאית של צבא סוריה בתגובה לשיגורים אמש (שני), לעבר שטח ישראל.

בנוסף, זוהו לפני זמן קצר שני שיגורים שחצו משטח לבנון לעבר מרחב שלומי.

08:23 | במהלך היממה האחרונה, כוחות זרוע הים והחטיבות המתמרנות זיהו מחבלים שמניחים מטענים בחופים ובמבנים הסמוכים לחופים ברצועת עזה במטרה לפגוע בכוחותינו. כוחות זרוע הים, בשיתוף פעולה עם חיל האוויר והכוחות הקרקעיים חיסלו מספר מחבלים והשמידו מטענים שהיוו איום על הכוחות.

בדרום העיר עזה כוחות מצוות קרב חטיבת 'ראם' (179) זיהו שלושה מחבלים נכנסים למבנה המשמש למטרות טרור. מטוס קרב של חיל האוויר השמיד את המבנה וחיסל את המחבלים. לאחר התקיפה נראו פיצוצי משנה המעידים על אמצעי לחימה רבים שאוחסנו במתחם.

במרחב חאן יונס לוחמי צוות הקרב של חטיבת הצנחנים תקפו מספר תשתיות טרור שסיכנו את כוחותינו. הכוחות פשטו בהכוונה מודיעינית על דירות מבצעיות בהן אוחסנו אמצעי לחימה והוכוונו מהן פעולות טרור ואיתרו אמצעי לחימה רבים.

במרכז רצועת עזה במהלך סריקות של צוות הקרב החטיבתי 646 אותרה מעבדה המשמשת לייצור אמצעי לחימה, בורות שיגור ומשגרים של רקטות ארוכות טווח. המשגרים הושמדו על ידי כוחות הנדסה.

במרחב ג'באליה צוות הקרב החטיבתי 261 (בה"ד 1) חיסל עשרות מחבלים, ביניהם כאלו שניסו להניח מטענים, אחרים שהפעילו רחפנים ומחבלים חמושים שזוהו נוסעים לעבר כוחותינו.

במרחב אל בורייג' צוות הקרב של חטיבת גולני איתרו מספר משגרי רקטות שהוטמנו סמוך לבית ספר של אונר"א.

07:15 | במהלך מבצע לסיכול טרור של כוחות צה"ל מגדוד המילואים 8211 בכפר עזון בפיקוד חטיבת אפרים, מחבלים ירו והשליכו מטענים לעבר כוחותינו, הלוחמים זיהו את המבנה בו הסתתרה חוליית המחבלים ובתום חילופי אש חיסלו את ארבעת המחבלים והחרימו שלושה נשקים מסוג "קרלו" ששימשו אותם. במהלך חילופי האש נפצע קצין צה"ל במילואים באורח בינוני, הלוחם פונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים ומשפחתו עודכנה.

בנוסף, במהלך פעילות נוספת לאיתור אמצעי לחימה בעיר קלקיליה שבמרחב החטיבה, לוחמי מילואים ניטרלו בירי מחבל שירה באקדח לעברם, אין נפגעים לכוחותינו. בנוסף, החרימו הכוחות את האקדח ששימש את המחבל.


הנשקים שהוחרמו

כמו כן, לוחמי צה"ל, שב"כ ומג"ב עצרו הלילה שבעה מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון וחטיבת הבקעה והעמקים. המבוקשים שנעצרו ואמצעי הלחימה שהוחרמו הועברו להמשך טיפול כוחות הביטחון.

עד כה נעצרו מתחילת המלחמה מעל 2,550 מבוקשים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון וחטיבת הבקעה והעמקים, כ-1,300 מהם משויכים לחמאס.