מערכת את"צ

לכל העדכונים בזמן אמת - הצטרפו לערוץ הטלגרם הרשמי של צה"ל.

לכל העדכונים - היכנסו לכתבות בנושא המלחמה.

21:14 | מטוסי קרב תקפו מבנה צבאי של חיזבאללה במרחב א-טייבה. בנוסף, צה"ל תקף במהלך היום בירי טנק וארטילריה מרחבים נוספים בדרום לבנון. כמו כן, זוהו מספר שיגורים שחצו משטח לבנון למרחבים הר דב, אבן מנחם ויראון, אין נפגעים. כוחות צה"ל תקפו את מקורות הירי.

20:40 | עדכון דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, על היקף הלחימה בגבולות הצפוניים: "מתחילת המלחמה, חיזבאללה הציב את עצמו בשורה אחת עם חמאס. חיזבאללה פועל בשליחות ובגיבוי איראן ומוציא פעולות טרור נגד ישראל. צה"ל גובה מחיר מחיזבאללה שהולך וגדל ושולל את יכולותיו בדרום לבנון".

"אנחנו במאמץ הגנה חדש בגבול לבנון. פרשנו שלוש אוגדות לאורך הגבול. עד כה תקפנו יותר מ-150 חוליות וחיסלנו יותר מ-200 מפקדים ומחבלים. מתחילת המלחמה תקפנו יותר מ-3400 מטרות חיזבאללה בדרום לבנון. חיזבאללה, כמו חמאס, ממקם את תשתיות הטרור שלו בלב האוכלוסייה".

"המציאות הביטחונית בצפון מתעצבת כבר בימים אלו. לא נחזור למציאות הביטחונית כפי שהייתה ב-6 באוקטובר כאשר חיזבאללה מאיים על תושבי הצפון. חיזבאללה טעה כשהחליט להתייצב לצד חוטפי ילדים ואנסים, ולתקוף את ישראל ללא כל עילה מוצדקת".

"מוטלת עלינו החובה להבטיח ביטחון בגבול הצפון כך שתוכלו לשוב לבתיכם. זה אתגר מורכב ויש עוד דרך לעבור, עד שהמצב הביטחוני יאפשר את חזרתכם. זו האחריות שלנו. אנחנו נחושים לעמוד במשימה זו ולממש אותה בכל אמצעי העומד לרשותנו".

17:30 | תוואי מנהרה ובו מעלית תת קרקעית: תיעוד פעילות צוות הקרב של חטיבה 5 ברצועת עזה.

14:33 | מטוסי קרב תקפו מספר מטרות טרור של חיזבאללה בשטח לבנון. במסגרת התקיפה, הותקפו שתי עמדות תצפית במרחבים מרווחין ועיתא א-שעב לצד מפקדה צבאית ביארון, בה פעלו מחבלי ארגון הטרור ועמדת שיגור ממנה בוצעו שיגורים לשטח הארץ. כמו כן, במהלך היום זוהו שלושה שיגורים שחצו משטח לבנון למרחבים ברעם וזרעית ונפלו בשטחים פתוחים, אין נפגעים.

13:00 | מאות פינויים של לוחמים פצועים: תיעוד פעילות בית הספר לניוד מבצעי ברצועת עזה.

08:50 | בצפון ובמרכז הרצועה, צוותי הקרב החטיבתיים של חטיבת הנח"ל וחטיבה 401 חיסלו במהלך פשיטות יזומות עשרות מחבלים ביממה האחרונה והשמידו מספר משגרים של טילי נ"ט. במהלך פשיטה על משרד השייך למחבל חמאס איתרו הכוחות ציוד צבאי, אמצעי לחימה ומסמכים של ארגון הטרור.

באחד האירועים במרחב שאטי, לוחמות מיחידת האיסוף 414 זיהו מספר מחבלים שניסו להעביר אמצעי לחימה בתוך שקים, הכוח הכווין לנקודה כלי טיס וחיסל את החולייה.

במערב חאן יונס, צוות הקרב של חטיבת גבעתי חיסל ביממה האחרונה כ-20 מחבלים. באחת הפעילויות, חוליית מחבלים ביצעה ירי נ"ט לעבר כלי צה"לי, הלוחמים סגרו מעגל על שלושת המחבלים שביצעו את הירי וחיסלו אותם לאחר זמן קצר.

לוחמי צוות הקרב של חטיבת הצנחנים חיסלו ביממה האחרונה מחבלים רבים במערב העיר, במהלך פשיטה שביצעו הכוחות על מבנה במרחב העיר איתרו הלוחמים נשקים מסוג RPG, רימונים, ציוד צבאי וציוד צלילה של חמאס.

עוד במרחב חאן יונס, מטוסי קרב השמידו מתחם לחימה של חמאס ובו פיר מנהרה ומחסן אמצעי לחימה של הארגון. בנוסף, לוחמי צוות הקרב החטיבתי 646 איתרו רובים מסוג קלאצ'ניקוב, מטענים ואמצעי לחימה נוספים של חמאס.