מערכת את"צ

לכל העדכונים - היכנסו לכתבות בנושא המלחמה באת"צ.

להנחיות ההתגוננות המתעדכנות, לחצו כאן.

20:42 | נציגי צה"ל הודיעו היום (ב׳) למשפחותיהם של חיים פרי, יורם מצגר, עמירם קופר ונדב פופלוול זכרם לברכה, אשר נחטפו באכזריות לשטח רצועת עזה, כי הם אינם בין החיים וגופותיהם מוחזקות בידי ארגון הטרור חמאס.

ההחלטה לקבוע את מותם התבססה על מידע מודיעיני ואושרה על ידי ועדת מומחים של משרד הבריאות ובשיתוף משרד הדתות והרב הראשי לישראל. נסיבות מותם בשבי חמאס, נמצאות עדיין בבדיקה על ידי כלל גורמי המקצוע.

צה"ל פועל במגוון רחב של שיטות במטרה לאסוף מידע אודות החטופות והחטופים שנותרו ברצועת עזה. צה"ל ויתר גופי הביטחון ימשיכו ללוות את משפחות החטופים ככל שידרש ועד לחזרתם הביתה.

18:31 | מחר (שלישי), בשעות הבוקר, יתקיים תרגיל צבאי במרחב חוף הכרמל. במסגרת התרגיל ישמעו הדי פיצוצים במרחב. אין חשש לאירוע ביטחוני.

17:39 | זוהו כ-30 שיגורים שחצו משטח לבנון לעבר צפון רמת הגולן ונפלו בשטח פתוח. בהמשך להתרעות על חדירת כלי טיס עוין בצפון הארץ מוקדם יותר היום, לוחמי ההגנה האווירית יירטו כטב"ם נפץ שחצה משטח לבנון סמוך לאזור קרן נפתלי.
כמו כן, זוהה כטב"ם נפץ נוסף שחצה מלבנון ונפל במרחב.

 

במקביל, רחפן נפץ שחצה משטח לבנון נפל במרחב מטולה. זמן קצר לאחר מכן, הופעלה התרעה נוספת בצפון הארץ, במהלכה שוגר מיירט לעבר מטרה אווירית חשודה שחצתה לשטח הארץ מלבנון, האירוע הסתיים.

לא היו נפגעים בכלל האירועים.

במהלך השעות האחרונות כלי טיס של חיל האוויר תקף מחבל חיזבאללה שזוהה במרחב א-נקורה. מוקדם יותר היום מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מבנה צבאי של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב חנין.

16:19 | הבוקר כלי טיס של חיל האוויר תקף במרחב צור שבלבנון וחיסל את המחבל עלי חסין צברא, פעיל צבאי במערך ההתעצמות של ארגון הטרור חיזבאללה.

במסגרת תפקידו, חסין צברא היה מעורב בשיפור והצטיידות מערך ההגנה האווירית בחיזבאללה. בנוסף, צה"ל תקף תשתית צבאית של חיזבאללה הכוללת מספר מבנים צבאיים בכפר אל-קטריני שבדרום לבנון. מבנים אלו שמשו את מערך ההגנה האווירית של חיזבאללה.

 

16:00 | לוחמי אגוז איתרו רקטות ופצצות מרגמה במיטת ילדים: כך נראית לחימת צק"ח הקומנדו ברפיח.

10:01 | מפקד פיקוד הצפון, אלוף אורי גורדין, נפגש אתמול (ראשון) עם ראשי הרשויות בצפון. במסגרת הפגישה התקיים שיח עם ראשי הרשויות, בו סקרו קצין האג"ם וקצין המודיעין של פיקוד הצפון, הוצגו עיקרי הערכת המצב עד כה ותהליכי האצת המוכנות להמשך הלחימה בגזרה. לפרטים המלאים, לחצו כאן

09:32 | כוחות אוגדה 162 ממשיכים בלחימה במרחב רפיח. ביממה האחרונה הלוחמים איתרו במהלך סריקות תשתיות טרור ואמצעי לחימה רבים במרחב.

כוחות מיחידת מגלן איתרו טילי RPG במהלך פשיטה על מבנה צבאי.

כוחות אוגדה 99 ממשיכים בלחימה במרכז הרצועה. ביממה האחרונה כוחות צוות הקרב של חטיבה 679 זיהו מספר מחבלים בעמדת צליפה, כלי טיס תקף וחיסל את המחבלים.

בנוסף, כוחות האוגדה בשיתוף חיל האוויר, חיסלו פעיל תמ"ס של חמאס שזוהה במרחב.

במהלך היממה האחרונה, מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו יותר מ-50 מטרות, ביניהן תשתיות טרור, מחסני אמל"ח מבנים צבאיים ועוד.

09:10 | לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה באמצעות מערכת "חץ" טיל קרקע-קרקע שעשה את דרכו לעבר שטח הארץ ממרחב ים סוף. התרעה על ירי רקטות וטילים הופעלה במרחב אילת, אין נפגעים.

08:45 | אותרה גופתו של דולב יהוד ז"ל בקיבוץ ניר עוז, זאת לאחר חקירה מאומצת של יחידת אית"ן בשיתוף אנתרופולוגים ולאחר זיהוי מדעי.

דולב יהוד ז"ל, בן קיבוץ ניר עוז, שימש כחובש באיחוד הצלה ובמד"א. במהלך מתקפת הטרור יצא מביתו על מנת לסייע ולהציל חיים. דולב ז"ל נרצח על ידי חמאס ב7 באוקטובר, כ"ב בתשרי התשפ"ד, וגופתו אותרה בקיבוץ ניר עוז.

לאחר הליך זיהוי שבוצע על ידי גורמי רפואה במכון הלאומי לרפואה משפטית ומכון הצבי בשורה, נציגי צה"ל מסרו הודעה למשפחה. צה"ל משתתף בצער המשפחה בשעה קשה זו.

08:07 | מטוסי קרב תקפו במהלך הלילה משגר ומבנים צבאיים של חיזבאללה במרחבים א-נקורה, מארון א-ראס ואלחיאם שבדרום לבנון.

06:00 | פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה: